Volkswagen przedstawia nowego Tourana. Nowy model ma znacznie większe wnętrze, które można rozplanować w różnorodny sposób. Jest też pod każdym względem doskonalszy, ma sześć nowych oszczędnych silników do wyboru, można go zamówić z licznymi systemami asystującymi kierowcy oraz z rozbudowanymi multimediami. Nowy Touran zadebiutuje przed szeroką publicznością w przyszłym tygodniu podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, powiedział: „Jako jeden z najpopularniejszych samochodów rodzinnych świata, sprzedany dotąd w liczbie 1,9 miliona egzemplarzy, Touran zajmuje pierwsze miejsce w Niemczech pośród kompaktowych vanów. Jestem przekonany, że nowa generacja tego auta będzie kontynuowała sukces poprzednika, że wyznaczy nowe standardy”.
Touran trzeciej generacji przyciąga wzrok swoją nową, sportową sylwetką. Uzyskano ją dzięki wyrazistej i dopracowanej w szczegółach stylistyce, nawiązującej do prostej bryły poprzednika, a mimo to dającej autu więcej lekkości i sportowego stylu. Całkowicie zmieniono także wnętrze – za sprawą foteli w nowo opracowanym systemie Fold-Flat, z mocowaniami Isofix, układ kabiny można dopasowywać do chwilowych potrzeb. Bagażnik o pojemności wynoszącej 1040 l (mierzone po sufit, do drugiego rzędu foteli) oraz 47 schowków sprawiają, że nowy Touran to idealny towarzysz codziennych podróży. Czyste powietrze we wnętrzu zapewnia (opcjonalna) automatyczna trzystrefowa klimatyzacja z filtrem przeciwalergicznym.
Zupełnie nowy Touran to pierwszy van skonstruowany w oparciu o platformę modułową MQB. Przyniosła ona wiele korzyści dla konstrukcji i dla samej koncepcji tego modelu, jak np. znacznie większy rozstaw osi i bardzo krótkie zwisy nadwozia, które pozwoliły efektywnie wykorzystać pojemność wnętrza. Mimo większej długości nadwozia i zastosowania wielu systemów z dziedziny bezpieczeństwa oraz komfortu nowy Touran jest o 62 kg lżejszy niż poprzedni model. To, jak również lepsza aerodynamika, przyczyniło się do zmniejszenia zużycia paliwa. Trzy silniki benzynowe (TSI) o mocy 81 kW/110 KM, 110 kW/150 KM i 132 kW/180 KM, jak również trzy turbodiesle (TDI) – 81 kW/110 KM, 110 kW/150 KM oraz 140 kW/190 KM, są do 19% oszczędniejsze. Seryjne na pokładzie Tourana są system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii.
Wyjątkowo duża jak na standardy aut tej klasy jest liczba nowych systemów asystujących kierowcy oraz multimedialnych: w wyposażeniu seryjnym znajduje się system automatycznego hamowania po kolizji, opcjonalnie dostępny jest także tempomat z automatyczną regulacją odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, asystent jazdy w korku, aktywny system ochrony pasażerów, system Side Assist z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z boku, jak również system Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie autem z przyczepą. Nowościami w Touranie są ponadto elektryczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika, funkcja Easy Open umożliwiająca automatyczne uniesienie pokrywy bagażnika po wykonaniu określonego ruchu stopą, wybór profilu jazdy oraz wydajne reflektory w technologii LED.
Do nowego Tourana dostępnych jest pięć systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych. Do dyspozycji jest też cyfrowe radio DAB+. Do trzech droższych urządzeń Volkswagen zaoferuje jako nowość platformę „App Connect”, co stworzy możliwość korzystania z „Car Play” (Apple), „Android Auto” (Google) i „MirrorLink TM” – dzięki nim z systemem multimedialnym będzie można zintegrować liczne aplikacje ze smartfona. Dla rodzin szczególnie przydatna okaże się kolejna, dostępna za dopłatą, nowość oferowana w Touranie – elektroniczny wzmacniacz głosu. Głos wzmocniony przez mikrofon zostaje przekazany do głośników i dzięki temu jest słyszalny w tylnych rzędach foteli.
Szczególnie sportowego wyglądu nadadzą Touranowi pakiety R-Line. Pakiet R-Line „Exterieur” zawiera między innymi zderzaki o zmienionym kształcie, natomiast pakiet R-Line „Interieur”, dzięki niepowtarzalnej tapicerce foteli, dodaje wnętrzu dynamiki.
Źródło: Volkswagen Polska