Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Już od 1982 roku Volkswagen oznacza skrótem GTD - „Gran Turismo Diesel” samochody gwarantujące sportową i oszczędną jazdę. Po raz pierwszy skrót ten pojawia się na nadwoziu Golfa Varianta, który podobnie jak Golf GTD, wyposażony jest w silnik TDI o mocy 184 KM (135 kW). Światowa premiera Golfa GTD Varianta odbędzie się podczas Genewskiego Salonu Samochodowego, w Polsce do oferty zostanie wprowadzony już w maju.

Golf GTD Variant ma wszelkie warunki ku temu, aby stać się kultowym samochodem doskonale sprawdzającym się podczas długich tras. Silnik TDI o mocy 184 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy, a maksymalny moment obrotowy dwulitrowej jednostki napędowej wynosi 380 Nm. Sportowe kombi robi wrażenie niskim zużyciem paliwa, wynoszącym 4,4 l/100 km.

Sportowy charakter widać także na zewnątrz: oprócz specyficznych dla GTD zderzaków i osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu, Golf GTD Variant posiada przyciemnione tylne światła i nakładki poszerzające progi. Jego wygląd zewnętrzny uzupełniają 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Curitiba, czarne relingi dachowe i chromowane, podwójne końcówki rur wydechowych. Do wyposażenia seryjnego Golfa GTD Varianta w Niemczech należą także bi-ksenonowe reflektory, sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm oraz progresywny układ kierowniczy, zapewniający lepsze zachowanie się przy dynamicznej jeździe oraz większy komfort w codziennej eksploatacji.

Dynamiczny styl zauważalny jest także we wnętrzu. Podkreślają go sportowe siedzenia obszyte tkaniną Clark, podświetlone listwy na progach, czarna podsufitka oraz czarne poszycie słupków. Do tego dochodzą liczne aplikacje dekoracyjne w kolorze Checkered Black oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. Całość uzupełnia multifunkcyjna kierownica obszyta skórą z aluminiowymi aplikacjami oraz gałka dźwigni zmiany biegów w formie piłki golfowej.

Źródło: Volkswagen Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej