W krótkich, żołnierskich słowach: jest nawet o 100 kg lżejszy, w wersji Bluemotion konsumuje około 3,5 litra na 100 km i na pewno nie jest prostym rozwinięciem poprzednika. Nowy Golf VII generacji, to w zasadzie zbudowany od nowa następca Golfa VI
Nowy znaczy... nowy
Od 17 września trwała w Polsce przedsprzedaż nowego Golfa VII w Polsce. Wyjściowy model z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM wyceniono na 59.990 zł, jest to dokładnie o 1000 zł mniej w porównaniu z ceną poprzednika. Zanim jednak pierwsze auta pojawiły się w salonach, mogliśmy "siódemkę" sprawdzić w dziennikarskich testach. Jaka jest? Nowa! Naradę. Już po kilku kilometrach za kierownica nowego Golfa VII muszę przyznać, że jest to auto diametralnie rożne od poprzednika. Wydaje się, że choć zewnętrznie jest kontynuacją linii Golfa, to wnętrze ale także mechanika i elektronika to jakby zupełnie nowe auto, zbudowane według nowej filozofii.
Zmiana historyczna można nazwać skierowanie całej deski i panelu środkowego w stronę kierowcy. Dzięki temu, że od teraz są zorientowane na kierowcę, we wnętrzu jest jakby przytulniej. Można by powiedzieć... intymniej. A dzięki wycofaniu się koncernu z podświetlenia Golfa na czerwono i fioletowo, jest także elegancko. Bo bardzo eleganckie są zegary na desce i wszystkie przełączniki na panelu środkowym. Także nowy wyświetlacz TFT wygląda o niebo lepiej niż u poprzednika.
Także materiały wykończeniowe, zarówno te tapicerskie jak i plastiki są wyraźnie lepszej jakości niż w "szóstce". Auto wewnątrz inaczej wygląd ai inaczej... pachnie.
Auto do sprzedaży trafia z dwoma całkowicie nowymi generacjami silników. Między innymi dzięki seryjnemu systemowi Start-Stop i trybowi rekuperacji, zużywa on mniej paliwa, a emisja CO2 zmniejszyła się do 23 procent. W tej chwili, pod maskę Golfa VII trafiają silniki benzynowe TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 85 KM i 140 KM. Zużycie paliwa bazowej jednostki to zaledwie 4,9 l/100 km, mocniejszy silnik zużywa 4,8 l/100 km dzięki zastosowaniu systemu odłączania cylindrów ACT. Nowe są także jednostki wysokoprężne. Wszystkie są z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem i rozwijają moc 105 KM i 150 KM. Podstawowy model TDI o mocy 105 KM zużywa średnio tylko 3,8 l/100 km, mocniejsza wersja spala średnio na 100 km zaledwie 4,1 litra.
Siódma generacja Golfa jest dostępna w trzech liniach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Podstawowym modelem jest Golf 1.2 TSI Trendline o mocy 85 KM. Wyposażenie seryjne nowego Golfa jest zdecydowanie bogatsze od poprzednika i składa się z siedmiu poduszek powietrznych, Electronic Stability Control (ESC), systemu radiowego z 5-calowym ekranem dotykowym TFT, klimatyzacji Climatic, nowego hamulca wielokolizyjnego, elektronicznego hamulca postojowego z funkcją Auto-Hold, poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS,a nawet system rekuperacji ciepła
Artur Balwisz
fot. A.Balwisz