Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W Genewie Volkswagen zaprezentował wraz z nowym Cross Coupé - studyjnym SUVem z napędem hybrydowym plug-in z TDI , także inne światowe nowości: pierwszego Golfa GTI Cabriolet oraz sportowe i oszczędne Polo BlueGT z funkcją odłączania cylindrów. Kolejne nowości to Beetle i Passat ze sportowym wyposażeniem R-Line.

W grudniu 2011 koncepcyjny Volkswagen Cross Coupé zużywający zaledwie 2,7 l/100 km (emisja CO2: 62 g/km) udowodnił, że SUV mimo doskonałej dynamiki i napędu na wszystkie koła może być niezwykle oszczędny. Zeszłoroczna studyjna hybryda plug-in napędzana była dwoma silnikami elektrycznymi i silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem (TSI). Teraz Volkswagen stworzył jeszcze oszczędniejsze Cross Coupé. Nowy studyjny model napędzany jest silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i dwoma silnikami elektrycznymi. Średnie zużycie paliwa (w nowym europejskim cyklu NEFZ) to zaledwie 1,8 l/100 km. Wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 46 g/km. Studyjne Cross Coupé rozwija prędkość 220 km/h, a jego moc systemowa wynosi 225 kW/306 KM przy masie pustego pojazdu 1.858 kg.

Volkswagen prezentuje w Genewie pierwszego GTI Cabriolet od czasu rozpoczęcia produkcji Golfa. Silnik GTI dysponujący mocą 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym kabrioletem Golfa w historii. Z taką mocą silnika Golf GTI Cabriolet przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 237 km/h (DSG: 235 km/h). Zużywa przy tym średnio tylko 7,6 l/100 km paliwa i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

Nowe Polo BlueGT sprowadza do jednego mianownika doskonałą dynamikę i wyjątkową oszczędność. Najbardziej interesującym rozwiązaniem technicznym jest, zastosowana po raz pierwszy w Volkswagenie, funkcja odłączania cylindrów ACT, wprowadzona do nowego, 1,4-litrowego TSI w Polo BlueGT. Silnik ten rozwija moc 103 kW/140 KM, zużywając przy tym średnio tylko 4,7 l/100 km. Polo BlueGT z opcjonalną, 7-biegową przekładnią DSG zużywa jeszcze mniej benzyny - tylko 4,5 l/100 km . Osiągający maksymalną prędkość 210 km/h Volkswagen potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko 7,9 sekundy. Nowe Polo pojawi się na rynku już w lipcu.

Dla wszystkich kierowców, którym podoba się wyjątkowo dynamiczna stylistyka nadwozia i wnętrza w duchu mocnych modeli R, Volkswagen R GmbH przygotował pakiety R-Line. Najnowszymi modelami z wyposażeniem R-Line są Beetle, Passat i Passat Variant.

Źródło: Volkswagen

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej