Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Przed czterema laty zadebiutował Passat CC - pierwsze czterodrzwiowe coupé w klasie średniej. Nisza ta szybko rozwinęła się w segment: do dnia dzisiejszego na limuzynę o sylwetce sportowego samochodu na całym świecie zdecydowało się prawie 270.000 osób. To kierowcy, którzy lubią urodę coupé, lecz cenią sobie także cztery lub pięć miejsc siedzących i czworo drzwi. Niebawem Volkswagen zaprezentuje udoskonaloną technicznie i optycznie wersję tego businessowego samochodu.

Stylistyka udoskonalonego Passata CC z nową linią przodu i tyłu nadwozia stanowi jeszcze wyraźniejszy pomost do wyższej klasy samochodów. Znacznie rozszerzone wyposażenie seryjne, obejmujące teraz między innymi nowe reflektory biksenonowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i nowe diodowe światła tylne, stało się jeszcze bardziej ekskluzywne. Seryjna jest także funkcja rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radioodtwarzacz RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej i zagłówki z regulacją odległości od głowy.

Do Volkswagena Passata CC wprowadzono także nowe technologie wspierające kierowcę. Należą do nich opcjonalne systemy, na przykład zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (ostrzega przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia i pozwala uniknąć wypadku ingerując w układ kierowniczy), Dynamic Light Assist (automatyczna regulacja świateł drogowych) oraz współpracujący z kamerą system rozpoznający znaki drogowe. Komfort poprawia klimatyzowany fotel z funkcją masażu.

Volkswagen Passat CC jest napędzany nowoczesnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie silniki wysokoprężne (TDI) wyposażone są seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji (odzysk energii hamowania). Wszystkie jednostki benzynowe także posiadają funkcję rekuperacji. Silniki TDI rozwijają moc 140 KM i 170 KM. Moc silników benzynowych (w europejskich wersjach CC) wynosi aż 160 KM, 210 KM i 300 KM. W USA CC pojawi się na rynku z silnikiem 200 KM (TSI) i 280 KM (FSI). Wszystkie silniki są niezwykle efektywne, na przykład TDI 140 KM z manualną 6-biegową przekładnią spala tylko 4,7 l /100 km (emisja CO2 135 g/km).

Nowy Passat CC zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności podczas Los Angeles Auto Show (18 - 27 listopada). Faza wprowadzenia na rynek rozpocznie się wkrótce po debiucie: czterodrzwiowe coupé będzie dostępne najpierw w Niemczech - w lutym 2012 roku, następnie będzie pojawiać się sukcesywnie w całej Europie, Ameryce, Rosji, Chinach (lokalna wersja od 2013 roku) i na innych, ważnych dla tej klasy samochodów rynkach.

Źródło: VW

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej