Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Volkswagen wprowadził na rynek zupełnie nową Jettę. Model ten znany jest na całym świecie, sprzedano już ponad 9,6 miliona egzemplarzy. Z długością 4,64 metra (+ 9 centymetrów) bardziej niż wcześniej Jetta wpisuje się w lukę między Golfem (4,2 metra) i Passatem (4,77 metra).

Nowa Jetta odcięła się od bestsellera klasy kompaktowej - Golfa i ma teraz równie indywidualny charakter, jak Eos czy Tiguan.
Nadwozie sedan lub hatchback - dwie koncepcje samochodu, dwa kierunki stylistyczne, dwa motoryzacyjne gusty. W zależności od klasy auta i regionu świata obie wersje nadwozia trafią na zupełnie inne rynki. Na przykład w USA samochody z nadwoziem sedan, czyli klasyczne limuzyny, są bardzo popularne nie tylko wśród aut klasy wyższej, ale nawet w klasie kompaktowej (osiągają 40-procentowy udział w rynku). Podobnie sprawa wygląda w krajach takich jak Chiny czy Turcja.
Volkswagen zmienił wymiary Jetty, jej formę i design. Z długością 4,64 metra jest ona pozycjonowana dokładnie między segmentem A i B. Ze względu na swoją atrakcyjną cenę, Jetta nadal dociera do kierowców kompaktowych limuzyn, jednocześnie jednak przyciąga uwagę nowych klientów, którzy jeżdżą lub chcieliby jeździć większymi i wyżej pozycjonowanymi samochodami.
Nowy model ma długość 4,64 metra, wysokość 1,45 metra i szerokość 1,78 metra. Jest zatem o dziewięć centymetrów dłuższy od poprzednika. Równocześnie w jego stylistyce dominuje nowe DNA designu Volkswagena. Czyste, precyzyjne linie i atletycznie napięte płaszczyzny decydują o eleganckim i dynamicznym stylu tej limuzyny.
O stylistyce przodu decyduje pochylona jak w coupé przednia szyba oraz konsekwentnie poziome prowadzenie linii. Błyszcząca czarna osłona chłodnicy pod względem stylistycznym tworzy jedną całość z trapezowymi reflektorami. Podwójne, okrągłe reflektory są podzielone tak zwanym skrzydłem na dużą, górną część ze światłami mijania i drogowymi oraz wąską, dolną część ze światłami do jazdy w dzień i kierunkowskazami. Chromowane ''skrzydła'' przenoszą poziome linie przodu nadwozia aż na reflektory. W rezultacie nowa Jetta wygląda na szerszą i bardziej dynamiczną.
Poniżej osłony chłodnicy i reflektorów znajduje się wyraźnie wyprofilowana płaszczyzna zderzaka lakierowanego w kolorze nadwozia. Kolejny wlot powietrza chłodzącego oraz przedni spojler o kształcie stosowanego w samochodach wyścigowych ''splittera'' stanowią sportowe zakończenie przodu.
Cechy stylistyczne, które charakteryzują wszystkie nowe Volkswageny ostatnich lat, łączą się w sylwetce tej limuzyny, w nową formę interpretacji DNA designu stworzonego przez włoskiego stylistę – Waltera de Silvę. Najlepszym przykładem jest charakterystyczna linia „tornado”. Przecina ona główną powierzchnię dużych płaszczyzn i wprowadza do nich dynamikę. Sportowe wrażenie robią także lusterka zewnętrzne: ich design z kierunkowskazami w formie wąskich pasów nawiązuje stylistycznie do rozwiązania zastosowanego w nowym Passacie i Eosie. Typową cechą designu jest także prowadzenie linii w obrębie słupków C. Zakończenie drzwi przebiega tutaj prostą linią od progów, ukośnie do tyłu aż do trójkątnego okna, co optycznie przedłuża drzwi i sprawia wrażenie, jakby całe auto było jeszcze większe i bardziej eleganckie.
Jednorodne płaszczyzny i sportowe ''barki'' dominują także w tylnej części nadwozia Jetty. Bardzo szeroka i pochylona jak w coupé tylna szyba zapewnia doskonałą widoczność i równocześnie podkreśla dynamiczną linię limuzyny. W połączeniu z wyraźnymi słupkami C i czysto wyprofilowaną partią ''barków'' powstaje wyjątkowy i przyciągający uwagę design. Tylne światła z niepowtarzalną grafiką podzielone są na dwie części, rozciągają się od błotnika do pokrywy bagażnika.
Jetta dzięki dłuższemu rozstawowi osi oferuje większą przestronność, zwraca również uwagę dopracowanymi detalami oraz doskonałą ergonomią. Okrągłe zegary w stylu nowego Passata, otoczone srebrnymi pierścieniami, umieszczone są optymalnie w polu widzenia. Między nimi znajduje się komputer pokładowy. Nowe trójramienne kierownice (opcjonalnie multifunkcyjne) mają atrakcyjną formę i są przyjemne w dotyku. Konsola środkowa jest lekko skierowana w kierunku kierowcy, dzięki czemu zapewnia świetną ergonomię prowadzącemu samochód.
Dźwignia hamulca ręcznego została umieszczona w innym miejscu, przez co z jej prawej strony mogły się znaleźć większe uchwyty na kubki. Liczne schowki wraz z środkowym podłokietnikiem oraz specjalny uchwyt na okulary są kolejnymi elementami ułatwiającymi codzienne podróżowanie Jettą.
Już w wersji podstawowej oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40/60. Bagażnik o pojemności 510 litrów może być otwierany zdalnie (przyciskiem na drzwiach kierowcy lub pilotem centralnego zamka). Otwór na środku oparcia tylnej kanapy (seryjny od wersji Comfortline) pozwala na przewożenie długich przedmiotów.
W Europie Volkswagen oferuje Jettę w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Takie rozwiązania, jak klimatyzacja (Climatic), elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie szyby, sześć poduszek powietrznych i ESP z funkcją podpowiedzi ruchem kierownicy i stabilizacją przyczepy należą już do wyposażenia seryjnego wersji Trendline. W momencie wprowadzania na rynek Jetta Trendline będzie oferowana z silnikami TDI i TSI o mocy 77 kW/105 KM. Każdy z nich może być zamawiany w wyjątkowo oszczędnej wersji BlueMotion Technology. W tym przypadku do wyposażenia seryjnego należy system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania. Dla Jetty Trendline 1.6 TDI dostępna jest także 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.
Jeszcze bardziej komfortowa jest Jetta Comfortline. Jest ona dostępna obecnie również z silnikami TDI i TSI o mocy 105 kW oraz z TDI o mocy 103 kW/140 KM. Jako opcję można zamówić mocniejszy TDI z 6-stopniową DSG.
Najwyższym modelem tej serii jest Jetta Highline. W momencie europejskiego debiutu będzie ona oferowana z dwoma silnikami TDI 105 KM i 140 KM (na życzenie z przekładnią DSG).

Źródło: Volkswagen

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej