Na 63. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie stoisko Volkswagena obfituje w nowości. Zaprezentowano na nim aż dziewięć światowych premier.
Począwszy od modelu studyjnego E-Up! nie emitującego substancji szkodliwych przez bliski wdrożenia do produkcji seryjnej prototyp sensacyjnego samochodu L1, ekonomiczne trzydrzwiowe Polo, niezwykle oszczędne wersje BlueMotion Polo, Golfa i Passata do supersportowego Golfa R (270 KM) i nową generację Multivana/Californii (T5). Liczne zindywidualizowane modele, jak trzy nowe, dynamiczne wersje R-Line (Golf, Scirocco i Passat CC) oraz pierwszy samochód z nową etykietą Volkswagen Exclusive (Golf Variant) uzupełniają spektrum premier na IAA. Studyjny E-Up! - model ten pokazuje, jak Volkswagen wyobraża sobie miejskiego auto z 2013 roku z wyłącznie elektrycznym napędem.
Studyjny L1 - dzięki nadwoziu z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK) ten dwuosobowy samochód waży tylko 380 kilogramów. Napędzany jest silnikiem wysokoprężnym oraz elektrycznym. Ze średnim zużyciem 1,49 litra oleju napędowego nadający się doskonale do codziennego użytku i ekstremalnie aerodynamiczny L1 (Cw 0,195) awansuje na pozycję najoszczędniejszego samochodu hybrydowego na świecie.
Trzydrzwiowe Polo - w momencie wprowadzenia na rynek jesienią, ten wysokiej jakości i bezpieczny trzydrzwiowy samochód będzie dostępny z sześcioma wersjami silników (od 44 kW/ 60 KM do 77 kW/ 105 KM) i w trzech wariantach wyposażenia (Trendline, Comfortline, Highline).
Polo, Golf i Passat w wersjach BlueMotion - Volkswagen nową generacją BlueMotion Polo, Golfa i Passata demonstruje we Frankfurcie co można zrobić, gdy rozsądnie połączy się najlepsze dostępne pod względem technicznym i finansowym technologie naszych czasów. Każdy z tych modeli w swoim segmencie definiuje całkowicie od nowa kwestię zużycia paliwa, emisji szkodliwych substancji i kosztów eksploatacji. Polo BlueMotion (55 kW/ 75 KM) ze średnim zużyciem paliwa 3,3 litra na 100 kilometrów jest najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem na świecie. Dzięki spalaniu wynoszącemu 3,8 litra oleju napędowego (99 g/km CO2) Golf BlueMotion jest najoszczędniejszym autem w swojej klasie. Passat BlueMotion (77 kW/ 105 KM) przy średnim spalaniu zaledwie 4,4 litra oleju napędowego (114 g/km CO2) dzięki 70-litrowemu zbiornikowi może on przejechać 1.591 kilometrów. Jak na razie na świecie nie ma żadnego samochodu tej wielkości, który byłby równie oszczędny.
Golf R - najmocniejszy Golf w historii o mocy 199 kW/ 270 KM. Volkswagen udowadnia, że nawet w przypadku samochodów o zdecydowanie sportowym charakterze możliwe jest obniżenie zużycia paliwa. Dowód: poprzednik, Golf R32 (184 kW/ 250 KM) zużywał 10,7 litra na 100 kilometrów, nowy Golf R dzięki nowoczesnemu silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala tylko 8,5 litra - 2,2 litra czyli 21 procent mniej. Napędzany na wszystkie koła Golf R przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy (z DSG: 5,5 sekundy) i osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h.
Cztery nowe warianty modeli: R-Line i Exclusive - Dla wszystkich klientów, którzy chcieliby mieć samochody z dynamiczną stylistyką nadwozia i wnętrza w stylu modeli „R” ale jednocześnie wolą silnik benzynowy lub wysokoprężny o mniejszej mocy, specjaliści od uszlachetniania pojazdów z Volkswagen Individual stworzyli ''R-Line''. Volkswagen przedstawił po raz pierwszy Golfa R-Line, Scirocco R-Line i Passat CC R-Line.
Nową pozycję zajmie ponadto marka produktów ''Volkswagen Individual''. W przyszłości będzie ona firmowana etykietą ''Volkswagen Exclusive''. Jako pierwszy model Exclusive dostępny będzie nowy Golf Variant.
Multivan i California - Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił nową generację cieszących się wielką popularnością modeli z serii T5. Udoskonalone w znacznym stopniu nowe wersje są oszczędniejsze, emitują mniej substancji szkodliwych, są ekonomiczniejsze, wygodniejsze, bezpieczniejsze oraz bardziej uniwersalne i wyjątkowe, niż kiedykolwiek wcześniej.
Źródło: Volkswagen