Transporter, Caravelle, Multivan i California to cztery podstawowe wersje popularnego na całym świecie samochodu, który znalazł już miliony nabywców. Nowa generacja Multivana i Californii będzie miała światową premierę już za kilka tygodni, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA, we wrześniu 2009 roku.
Nowe wersje, do których wprowadzono wiele udoskonaleń, są bezpieczniejsze, wygodniejsze, bardziej ekologiczne i oszczędne, lepiej przemyślane i bardziej wyjątkowe, niż kiedykolwiek przedtem. Nową generację można poznać między innymi po jej całkowicie zmodyfikowanym przodzie. Czyste, poziome linie czynią stylistykę tych modeli ponadczasową. Poprzeczne listwy w osłonie chłodnicy są czarne. W przypadku Transportera (furgon, kombi, skrzyniowy), Caravelle Trendline i California Beach są one matowe. W Caravelle Comfortline, Multivan (jako van rodzinny i biznesowy) i California Comfortline (kamper) listwy te są błyszczące i posiadają chromowany pasek. Górny z tych pasków jest przedłużony aż do reflektorów, które również otrzymały nowy kształt. Światła przeciwmgielne, pełnią funkcję statycznych świateł doświetlających zakręty. Tył Caravelle, Multivana i Californii różni się od poprzedników nowymi światłami zgodnymi z aktualnym stylistycznym DNA. Ogromny skok do przodu nastąpił również pod względem technicznym. Nowe, oszczędniejsze i niezwykle ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) posiadają teraz wtrysk Common Rail. Dzięki nowym TDI zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 1,9 litra, a emisja CO2 o 52 g/km. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5. Ponadto, po raz pierwszy na świecie, w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Również jako opcja dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji, z którym pokonywanie bezdroży sprawia prawdziwą przyjemność. Na przełomie roku Volkswagen Samochody Użytkowe będzie oferował wersję 4Motion także z DSG. Seryjny asystent ruszania pod górę, udoskonalony ESP, nowa funkcja świateł ostrzegawczych w światłach stopu oraz nowe opcjonalne systemy wspierające kierowcę zostały w znacznym stopniu zoptymalizowane. Wnętrze samochodów z tej serii zostało także poddane modyfikacjom. Zegary są podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model wyposażony jest w nową generację wskaźnika optymalnego biegu. Jednocześnie zaktualizowano ofertę systemów radiowych i nawigacyjnych. Najbardziej rozbudowany system RNS 510 posiada ekran dotykowy i nawigację z twardym dyskiem. Interface USB Media-IN pozwala na podłączenie odtwarzaczy MP3. Nowością są elementy obsługowe półautomatycznej i automatycznej klimatyzacji oraz trójramienne kierownice.
Źródło: Volkswagen