Na targach motoryzacyjnych w Lipsku Volkswagen po raz pierwszy przedstawił sportowego, a jednocześnie niezwykle oszczędnego nowego Golfa GTD.
Pierwszy Golf GTD - wysokoprężny odpowiednik GTI - pojawił się na rynku w 1982 roku. Ten pokazany w Lipsku skierowany jest do wszystkich miłośników silników diesla, którzy cenią sobie dużą dynamikę. Sercem tej wersji Golfa jest - nowy silnik 2.0 TDI o mocy 125 kW/170 KM.
Silnik ten zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km. Prędkość maksymalna wynosi 222 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 8,1 sekundy. Golf GTD, wyposażony seryjnie w sportowe zawieszenie i obręcze kół ze stopu metali lekkich, zdradza swoje pokrewieństwo z GTI, z jednej strony przez wyjątkową dynamikę, z drugiej - przez podobieństwo w wyglądzie i wyposażeniu.
Źródło: Volkswagen