Po ubiegłorocznej premierze Golfa VI, czas przyszedł na jego odmianę w wersji ''Plus".
Pod względem wizualnym nowy Plus nawiązuje do wprowadzonej niedawno szóstej generacji klasycznego Golfa. Widać to przede wszystkim w przedniej partii nadwozia. Nową formę otrzymał także tylny zderzak i relingi dachowe. Obręcze kół ze stali lub stopu metali lekkich o różnych rozmiarach uzupełniają pakiet zewnętrznych zmian. We wnętrzu zmieniły się takie elementy, jak materiały tapicerki, zegary, kierownice oraz panel sterowania automatyczną klimatyzacją (Climatronic).
Pod względem technicznym nowy Golf Plus będzie dysponował rozwiązaniami, które wprowadzono po raz pierwszy do tego segmentu Volkswagenów wraz z Golfem VI. Należą do nich nowe, oszczędne i bardzo ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail o mocy od 66 kW/90 KM do 103 kW/140 KM, dzięki którym udało się obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 0,8 litra na 100 kilometrów.
Podobnie jak w Golfie VI, także w nowym Golfie Plus zastąpiono tradycyjną automatyczną skrzynię biegów oszczędną i dynamiczną 6- i 7- biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Nowością w Golfie Plus będą ponadto dostępne na życzenie: aktywny tempomat (ACC), wspomaganie parkowania Park Assist oraz kamera cofania.Zmiany wprowadzono także do standardu wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline.
Wygląd opierający się na nowym stylistycznym DNA Volkswagena
Golf od zawsze miał niepowtarzalną i czytelną stylistykę. Dotyczy to nie tylko klasycznej wersji hatchback, lecz również GTI, Varianta i Plusa. Wraz z wprowadzeniem szóstej generacji Golfa seria ta stała się ikoną ponadczasowej stylistyki. Jej podstawę stanowi nowe stylistyczne DNA Volkswagena. Najważniejsze elementy stworzonego przez zespół Waltera de Silvy "języka designu" charakteryzują teraz także nowego Golfa Plus.
Nowa partia przednia nadwozia
Najbardziej zauważalnym elementem jest poziomy pas wlotu powietrza między reflektorami. Pas ten składa się z dwóch czarnych, błyszczących poprzeczek z logo VW w centralnym punkcie. W wersji Highline są one na górze zaznaczone wąskim chromowanym paskiem. Jedno jest pewne: nowy design przodu i mocniej zaznaczone reflektory sprawiają, że Golf Plus wygląda zdecydowanie bardziej dynamicznie.
Zmodyfikowany tył
Styliści nadali nową formę również tylnemu zderzakowi. Cały element pokryty jest lakierem w kolorze nadwozia, tylko na dole, w środkowej części umieszczono czarny, błyszczący detal podkreślający dynamiczny wygląd. Tylne diodowe światła mają nowy, ciemnoczerwony kolor
Źródło: Volkswagen