W 2008 roku sprzedaż nowych samochodów została zdeterminowana przez wahania kursowe oraz kryzys gospodarczy. Mimo to Volkswagen zanotował w Polsce wzrost sprzedaży o 15,81 procent. Zyskując kolejnych klientów VW zwiększył udział w rynku do 7,4 procent.
Rok 2008 był trudny dla branży motoryzacyjnej. Duże wahania kursu złotego w stosunku do euro wprowadziły zamieszanie na rynku i w cennikach wielu producentów. W październiku sytuacja całej branży na świecie mocno się pogorszyła z powodu pogłębiającego się kryzysu gospodarczego. Mimo tych trudności Volkswagen w Polsce zakończył rok 2008 sukcesem. Zanotował wzrost sprzedaży nowych samochodów aż o 15,8 procent. Jest to największy przyrost wśród marek zajmujących czołowe pięć miejsc w rankingu sprzedaży w Polsce. Od 2003 roku Volkswagen nieustannie umacnia swoją pozycję zwiększając udział w rynku, w ubiegłym roku wyniósł on 7,4 procent.
Duże znaczenie w osiągnięciu sukcesu miała odpowiednia strategia cenowa. Pomimo słabnącego złotego oraz rozpoczęcia sprzedaży samochodów z nowego rocznika, Volkswagen od momentu wprowadzenia ubiegłorocznych obniżek, ani razu nie podniósł cen. Wyjątek stanowią modele, których podwyżkę wymusiła ustawa zmieniająca stawkę akcyzy obowiązująca od pierwszego stycznia 2009 roku. W przypadku Volkswagena obejmuje ona jednak tylko ok. 1 procenta sprzedawanych samochodów.
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe również może zaliczyć rok 2008 do udanych. Zwiększając zarówno sprzedaż samochodów jak i udział w rynku zajęła piąte miejsce w rankingu sprzedaży.
Źródło: Volkswagen