Volkswagen świętuje jubileusz produkcyjny najlepiej sprzedającej się skrzyni biegów. W Kassel produkuje się dla koncernu Volkswagen dwusprzęgłowe skrzynie biegów od 2003 roku. Najnowsza 7- biegowa odmiana DSG jest już dostępna na rynku.
DSG oznacza komfort zmiany biegów, oszczędność i sportowy charakter na najwyższym poziomie. Kierownictwo zakładów Volkswagena w Kassel świętuje wspólnie z prof. dr inż. Wernerem Neubauerem - Członkiem Zarządu Marki Volkswagen ds. Podzespołów oraz z pracownikami zakładów w Kassel wyprodukowanie milionowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DSG).
Idea dwóch sprzęgieł pochodzi ze sportów wyścigowych, została wdrożona przez Volkswagena w latach 80-tych i od tego momentu jest stale udoskonalana. Gdy w 2003 roku do seryjnej produkcji wszedł pierwszy Volkswagen z DSG, świat branży motoryzacyjnej stanął na głowie. Ta innowacja oferowała nieosiągalny przedtem komfort zmiany biegów: zniesione zostały wyraźne dotychczas granice między przekładnią automatyczną, manualną a dynamika jazdy osiągnęła nadzwyczajny poziom.
Także klienci szybko zachwycili się tym rozwiązaniem, mimo dość znacznych oporów wobec tradycyjnych automatycznych skrzyń biegów. Już pięć lat później 25 procent sprzedawanych Touranów wyposażonych było w DSG. Jest to duży sukces także dla pracowników fabryki w Kassel, jedynego zakładu Volkswagena, w którym produkowane są DSG.
Tylko w 2007 roku koncern zamontował ponad 400.000 sześciobiegowych DSG. ''Ze względu na wysoki pobyt w najbliższym czasie zwiększymy naszą zdolność produkcyjną do 1.750 przekładni dziennie'' - powiedział szef zakładu dr Hans-Helmut Becker.
Zdaniem prof. Wernera Neubauera: ''Nasze przekładnie DSG z Kassel są na całym świecie synonimem przyjemności ze sportowej jazdy i niskiego zużycia paliwa. Na rozpoczętej właśnie drodze do drugiego miliona DSG ta nowoczesna technika będzie umacniać na całym świecie przewagę Volkswagena w dziedzinie skrzyń biegów.''
Również przewodniczący Rady Zakładowej zakładu VW Kassel, Jürgen Stumpf, jest zachwycony DSG. ''Wysokie kompetencje i kwalifikacje naszych pracowników pozwoliły na rozwinięcie tej najnowocześniejszej technologii ''Made by Kassel''. DSG stała się gwarancją zatrudnienia dla pracowników zakładu.''
W drugiej generacji tej doskonale sprzedającej się przekładni Volkswagen dołożył kolejny, siódmy bieg. W skrzyni zastosowano dwie nowości na skalę światową: jest to pierwsza DSG z 7 biegami do poprzecznego montażu z przodu oraz pierwsza ze sprzęgłami nie pracującymi w kąpieli olejowej, lecz ''na sucho''. W ten sposób najnowsza DSG Volkswagena ma lepszy stopień sprawności i może być montowana w Golfie, Golfie Plus, Cross Golfie i Golfie Variancie.
Źródło: VW