Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Prezesi dużych firm korzystają z drogich i bardzo dobrze wyposażonych limuzyn typu BMW 7, Mercedes S. A czym ma jeździć prezes świeżo rozwijającej się firmy. Otóż można wybrać prezentowaną dziś Toyotę Avensis Sedan.

Opis

Krótka historia
Toyota Avensis obecnej generacji dostępna jest na naszym rynku od 2003 roku. Jesienią ubiegłego roku model został poddany face-liftingowi. Samochód ten występuje w trzech odmianach nadwoziowych: hatchback, sedan oraz kombi.

Właśnie tak powinna wyglądać limuzyna.
Zacznijmy od wyglądu. Otóż prezentowana dziś Toyota Avensis to typowy trzy bryłowy sedan, którego nadwozie jest zwarte i bez wahania można powiedzieć, że dostojne. Dodatkowej atrakcyjności w wyglądzie nadwozia dodaje metaliczny czarny kolor lakieru. Szkoda tylko, że okres zimowy spowodował, że auto zostało ogołocone z ładnych 17 calowych alufelg. Bezpieczeństwo jest tu na pierwszym miejscu.



Brakuje tylko nawigacji
Wnętrze wita nas jasno-beżową skórzaną tapicerką, która jest bardzo dobrej jakości. Podobnie jest z plastikami nie budzącymi większych zastrzeżeń. Choć nie przypadły mi do gustu imitacje drewna, połączone na desce rozdzielczej ze srebrną konsolą środkową. Jak już wspomniałem o desce rozdzielczej to muszę przyznać, że zasiadając po raz pierwszy w Toyocie można się przestraszyć natłoku przycisków. Lecz po kilku chwilach jest już w porządku i wiadomo co, do czego służy. Zegary są przejrzyste i posiadają miłe dla oka pomarańczowe podświetlenie.



Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica leży prawie idealnie w dłoniach choć jej wieniec powinien być trochę grubszy.
Jeśli chodzi o komfort podróżowania to można mówić o nim w samych superlatywach. Przednie i tylne miejsca zapewniają komfort jak w aucie o klasę a nawet dwie klasy wyżej. Z tyłu możemy założyć nogę na nogę jeśli zaistnieje taka potrzeba. Grzechem byłoby narzekać na brak miejsca.



Na koniec przyszła pora na bagażnik. Regularne i całkowicie płaskie 520 litrów przestrzeni bagażowej zapewnia, że zapakujemy bez problemu wszystkie bagaże.



Do spokojnej jazdy
Testowany egzemplarz posiadał pod maską benzynową, 2-litrową jednostkę napędową o mocy 147KM.



Jednostkę cechuje cicha praca silnika na wolnych obrotach, głośniej jest przy szybszej jeździe. Pierwszą setkę na prędkościomierzu ujrzymy po 9.4 sekundach, zaś prędkość maksymalna to całe 210km/h. Może na polskie warunki to dużo, ale moim zdaniem trochę za mało jak na auto dla prezesa. No chyba, że prezes nie lubi szybko jeździć...
Silnik spięto z 5 biegową manualną skrzynią biegów, która pracuje bez większych zarzutów. Niestety nie przypadł mi do gustu lewarek skrzyni biegów, który jest zbyt długi i przez to staje się niepraktyczny. Gdyby był troszkę krótszy... No cóż, może w następnej generacji będzie to już zmienione.
Zawieszenie oraz układ kierowniczy zestrojony jest do komfortowego podróżowania. Przy większych prędkościach auto prowadzi się pewnie, lecz odczuwalne są przechyły boczne nadwozia. Nie są niebezpieczne, ale ostrzegają nas, że nie jest to auto do szaleństw.
Przyszła pora żeby wspomnieć o spalaniu. Podczas testu Avensis średnio potrzebowała 8.7 litra na każde 100km. Niestety w mieście spalanie wzrasta do 11 litrów.

Dla młodego prezesa
Toyota Avensis Sedan jaką miałem okazję testować to wydatek 108.800zł. W zamian dostajemy reprezentacyjne auto wyposażone prawie we wszystkie dodatki umilające podróżowanie. Moim zdaniem nie warto przepłacać za auta typu BMW 7 czy Audi A8. Bez najmniejszego uszczerbku na naszym wizerunku Toyota Avensis to odpowiedni samochód dla prezesa każdej firmy.

Plusy
- Bogate wyposażenie
- Przestronne i komfortowe wnętrze
- Bagażnik
- Komfortowo zestrojone zawieszenie

Minusy
- Spalanie w mieście
- Stosunkowo słaby silnik
- Imitacja drewna

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1998ccm (benzynowy)
Moc: 147KM przy 5700obr./min
Moment obr.: 196Nm przy 4000obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9.4 sek.
Vmaks: 210 km/h
Zużycie paliwa: 10.6/6.6/8.1 [11.0/6.9/8.7 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60 litrów
Wymiary: 4645/1760/1480 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1340 kg
Ładowność: 555 kg
Pojemność bagażnika: 520 l

Wyposażenie: wersja Prestige ABS + EBD, VSC + TRC + BA, poduszki powietrzne przednie, podwójne kurtyny powietrzne, poduszki powietrzne boczne, poduszka kolanowa kierowcy, wspomaganie kierownicy, 8 głośników, aluminiowe felgi, centralny zamek zdalnie sterowany, czujnik deszczu, czujnik światła, czujniki parkowania z tyłu, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektryczne szyby przednie i tylne, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie, elektrycznie regulowane i składane; podgrzewane lusterka, kierunkowskazy w lusterkach bocznych, komputer pokładowy, koła 215/50 R17, ksenonowe lampy i spryskiwacze reflektorów, lakierowane zderzaki, zewnętrzne lusterka i klamki, lampy przeciwmgielne przednie, podłokietnik centralny przedni i tylny, radio z CD i MP3+ zmieniarka CD (6 płyt), regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach, roleta tylnej szyby, skórzana kierownica, skórzana tapicerka, sterowanie radiem przy kierownicy, tempomat.
Wyposażenie dodatkowe lakier metalik (+2100zł)

Cena: 106.700zł. [wersja Prestige] 108.800zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ł.
(Zdjęcia): autor oraz Marcin Ł.


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej