Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
ką (1.4 D-4D).




Chciałbym dziś Państwu przedstawić auto pochodzące z najlepiej sprzedającego się segmentu samochodów na naszym rynku. W serwisie Auto Testy już dwukrotnie występowało Renault Clio III czyli główny konkurent dzisiaj prezentowanego samochodu a jest nią Toyota Yaris II. Do testu została mi udostępniona najbogatsza wersja wyposażeniowa z wysokoprężną jednostką napędową pod mas


ką (1.4 D-4D).

Opis

Życiorys
Toyota Yaris w Polsce gości już od 8 lat czyli od 1998 roku kiedy to zadebiutowała pierwsza generacja tego modelu. Wówczas dostępna była teoretycznie w trzech odmianach nadwoziowych: 3 i 5 drzwiowy hatchback oraz jako mikrovan Verso. Niestety ostatnia wersja jest niedostępna w Polsce. Natomiast najnowsza generacja Yaris pojawiła się w salonach pod koniec 2005 roku. Tak jak poprzednik dostępny jest w dwóch odmianach nadwoziowych oraz trzema silnikami.

Wygląd
Toyota Yaris II generacji prawie w niczym nie przypomina swojej poprzedniczki. Jedynym podobieństwem do pierwszej generacji jakie nasuwa się spoglądając ogólnie na japonkę, jest tył oraz tylne lampy. Patrząc z przodu oraz na linię boczną nie pomylimy się, że mamy do czynienia z najnowszą odmianą modelu Yarisa. Oceniając stylistykę trzeba przyznać, że projektanci postarali się oto żeby obecny model każdemu przypadł do gustu. I rzeczywiście tak jest! Auto dzięki czarnemu kolorowi oraz pięcio-ramiennym 15 calowym alufelgom wygląda elegancko a pamiętajmy, że mamy do czynienia z autem miejskim.



Wnętrze pełne schowków
Zajrzyjmy teraz do środka, gdzie czekają na nas liczne niespodzianki. Pierwszą to bardzo przestronne wnętrze. Miejsca jest tyle, że może podróżować nawet pięć osób. Nikt nie powinien narzekać na brak miejsca na nogi ale i nad głowami dzięki wysokiemu nadwoziu. Mając do dyspozycji szeroki zakres regulacji kolumny kierownicy oraz fotela każdy kierowca znajdzie wygodną pozycję za kółkiem. Trzeba również wspomnieć, że na przednie jak i tylne miejsca nie ma co narzekać są dobrze wyprofilowane i zapewniają wystarczający komfort.



Ciekawe rozwiązanie posiada deska rozdzielcza. Otóż niczym w jakimś Vanie w samej desce rozdzielczej umiejscowiono aż 7 schowków! Czego w żadnym aucie innych koncernów tego segmentu nie ma nawet połowy ilości tych schowków. Konsola środkowa również zaskakuje swoim wyglądem. Na samej górze umiejscowiono elektroniczny prędkościomierz, którego miejsce nie każdemu przypadnie do gustu. Za to do samych zegarów nie mamy żadnych uwag. W środkowej srebrnej części zamontowano jeden mały wyświetlacz od klimatyzacji oraz dwa poręczne pokrętła. Wszystko jest ergonomiczne i łatwe w obsłudze.



Miłym zaskoczeniem jest bagażnik. Pierwsze wrażenie może nie jest dobre ponieważ nie widać 272 litrów pojemności. Jak się okazuję jest to spowodowane podwójną podłogą. Dodatkowo jeśli potrzebujemy większej przestrzeni możemy w bardzo łatwy sposób przesunąć tylną kanapę dzięki czemu powiększamy nasz bagażnik.



Diesel-znaczy dynamika i oszczędność
Czas na serce testowanego egzemplarza, które odpalamy za pomocą przycisku START-STOP. A sercem jest nowoczesny małolitrażowy silnik wysokoprężny o pojemności 1364ccm, który zbudowany jest w technologii Common Rail.



Turbo doładowana jednostka napędowa osiąga moc 90KM oraz wysoki moment obrotowy wynoszący 190Nm. Parametry te zapewniają ujrzenie pierwszej setki na prędkościomierzu w nie całe 11 sekund zaś nasza Yaris'ka przestanie przyśpieszać przy 175km/h. Dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w zakresie 1800-3000obr./min. oraz dobrze zestopniowanej skrzyni biegów silnik zapewnia bardzo dobrą elastyczność oraz bezproblemowe wyprzedzanie innych wolniejszych samochodów. Silnik wykazuje wysoką kulturę pracy, tylko jest małe ale. Przy prędkościach powyżej 120km/h staję się niestety trochę głośny.
Zawieszenie testowanej Toyoty dobrze tłumiło nierówności naszych dróg zapewniając komfortowe podróżowanie. Na ostrzej pokonywanych zakrętach nie odczuwaliśmy żadnych przechyłów oraz nerwowości w prowadzeniu auta.
Na koniec przyszedł czas na miłą niespodziankę, która czekała pod dystrybutorem z napisem ON. Okazało się, że nasza Yaris średnio potrzebowała 4.6 litra do przejechania 100km. Czyli na pełnym baku (42 litry) będziemy mogli przejechać około 920km co jest wynikiem bardzo dobrym.

Mały nie znaczy tylko do miasta
Przygoda z Toyotą Yaris II uświadomiła mi, że nie potrzebne jest duże auto z potężnym silnikiem żeby mieć możliwość komfortowego i sprawnego podróżowania tam gdzie nasza dusza zapragnie. Testowany egzemplarz jest nie tylko idealny do jazdy w mieście ale również i na dłuższych trasach.
Wiem, że cena prezentowanego modelu nie jest mała (66400zł), ale za tą kwotę dostajemy w pełni wyposażony samochód z oszczędnym i dynamicznym silnikiem wysokoprężnym. Wybór i tak należy do Was!



Plusy
- Dynamiczny i bardzo oszczędny silnik
- Przestronne wnętrze
- Bogate wyposażenie
- Liczne schowki

Minusy
- Głośna praca silnika
- Zegary na środku (Nie każdemu przypadną do gustu)

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1364ccm (Common Rail turbo diesel)
Moc: 90KM przy 3800obr./min
Moment obr.: 190Nm przy 1800-3000obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 272/[737] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 10.7sek.
Vmaks: 175km/h
Zużycie paliwa: 5.4/4.0/4.5 [w teście 6.0/4.3/4.6] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 42 litrów
Wymiary: 3750/1695/1530 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1115kg
Ładowność: 410kg

Wyposażenie: wersja Prestige ABS + EBD + BA, ESP, VSC + TRC, poduszki kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne (przód i tył), poduszka kolanowa kierowcy, dzielona (60/40), składana oraz przesuwana tylna kanapa, Easy Flat - płaska podłoga po złożeniu tylnej kanapy, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie regulowane szyby z przodu, 15 calowe felgi, hamulce tarczowe tył, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, klimatyzacja automatyczna, komputer pokładowy, kontrolka niezapiętych pasów z przodu, radio RDS + CD + MP3 + WMA + 6 głośników, regulacja nachylenia oparcia tylnej kanapy, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów i kierownica, system "Inteligentny kluczyk", wspomaganie kierownicy, zamek centralny sterowany pilotem, przednie lampy przeciwmgielne.

Cena: 66400zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ł.
(Zdjęcia): Marcin Ł.


 (!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej