Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Kilka tygodni temu miałem okazję przetestować flagowy model marki Toyota czyli Avensis. Określenie flagowy model nie jest pomyłką z dwóch powodów. Otóż po pierwsze większa Camry nie jest zbyt popularna w Polsce a po drugie nasza testówka była w najbogatszej specyfikacji wyposażeniowej z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym. Dodatkowo dochodzi spora popularność tego auta wśród naszych rodaków.

Opis



Od trzech lat...
...Toyota Avensis oferowana jest na polskim rynku w trzech odmianach nadwoziowych: hatchback, sedan oraz kombi. Na początku 2003 roku firma Euro NCAP poddała wybrany egzemplarz testowi zderzeniowemu, w którym uzyskał najwyższą notę 5 gwiazdek. Jesienią tego roku planowane jest wprowadzenie na rynek odświeżonej gamy Avensisa.

Dostojne kombi
Patrząc na japońskie kombi sądzę, że każdemu ten model przypadnie do gustu. Stylizacja nadwozia ciągle budzi wielkie zainteresowanie wśród przechodniów i myślę, że pozostanie tak jeszcze kilka lat mimo planowanego jesiennego face-liftingu.



Ocena stylistyki: 5

Pełen luksus
Zajrzyjmy teraz do środka, w którym nie zabrakło niczego. Przednie jak i tylne fotele są pokryte bardzo dobrej jakości skórzaną tapicerką.


Dodatkowo przednie siedzenie mają opcję podgrzewania siedziska, która przyda się w zimowych warunkach. Wszystkie miejsca zapewniają bardzo komfortowe i wygodne podróżowanie dla czterech a nawet pięciu dorosłych pasażerów. Dodatkowo nie możemy zapomnieć, że bezproblemowo zapakujemy wszystkie bagaże pasażerów do pojemnego 520 litrowego bagażnika o regularnych kształtach. Jeśli jednak komuś to będzie za mało można rozłożyć tylna kanapę i uzyskać trzykrotnie większą pojemność wynoszącą 1500 litrów.


Deska rozdzielcza zaprojektowana jest z rozmysłem i tak naprawdę nie mamy do czego się przyczepić. Zegary mile dla oka podświetlono pomarańczowym kolorem. Dodatkowo są przejrzyste i łatwe do odczytania. Środkowa część również nie budzi zastrzeżeń. Obsługa poszczególnych pokręteł i przycisków nie sprawi nikomu problemów. Nasz model wyposażono w wysuwany ekran pokazujący bieżące informacje o spalaniu jak również wyświetlający mapę nawigacji satelitarnej.


Niestety nawigacja w testowanym modelu była zbędnym gadżetem z powodu braku możliwości wyboru naszego kraju.
Wróćmy do materiałów wykorzystanych w Toyocie. Na początku wspomniałem o skórzanej tapicerce. Teraz przyszedł czas na plastiki, które są dobrej jakości i idealnie spasowane.

Ocena wnętrza: 5

Trzeba się powstrzymywać
Pod maską testowanej Toyoty znalazł się najmocniejszy dostępny diesel w palecie. Oczywiście mam na myśli turbo doładowaną (Common Rail) jednostkę napędową o pojemności 2231ccm i niebagatelnej mocy 177KM.


Odpalamy silnik i nie wierzymy, że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną. Kultura pracy stoi na wysokim poziomie i jest niczym w benzynowym motorze. Połączenie 400Nm z 177KM daję niesamowitą frajdę z jazdy. Rozpędzenie 1.5 tonowego auta od 0 do 100km zajmuje tylko 8.6 sekundy. A nasza wskazówka zatrzyma się dopiero przy 220km/h. Dzięki takim wartościom bardzo dobrej elastyczności wyprzedzanie innych samochodów to czysta przyjemność. Muszę zaznaczyć, że trzeba cały czas spoglądać na prędkościomierz aby zbytnio nie przesadzać z prędkością bo w takim aucie nie odczuwamy szybkości.
Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest dobrze ze stopniowana i nie mamy większych do niej zarzutów. Biegi bezproblemowo wędrują na swoje miejsce. Jedyną rzeczą, którą koncern Toyoty mógłby zmienić to gałka zmiany biegów. Po prostu jest trochę za duża i niezbyt dobrze wyprofilowana.
Zawieszenie naszej Avensis dobrze spisywało się na nie równych drogach. Zapewniało komfortowe i pewne prowadzenie samochodu. Nawet podczas pokonywania zakrętów nie odczuwaliśmy żadnych nerwowych sytuacji.
Na koniec przyszedł czas aby wspomnieć o kosztach. Otóż podczas testowych jazd nasza Toyota potrzebowała średnio 8.9 litrów na każde 100km przejechane. Zważywszy na gabaryty i wagę auta wynik jest więcej niż zadawalający.

Ocena silnika: 5+

Warto zainwestować
Toyota Avensis Wagon którą miałem okazję jeździć przypadła mi do gustu bez żadnego ale. Jest idealnym połączeniem samochodu rodzinnego i sportowego. Tak tak to nie pomyłka! Mimo, że pod maską znajdował się diesel to nie jednego "benzyniaka" mogliśmy zaskoczyć. Za około 140tys.zł dostajemy bardzo dobrze wyposażone auto godne polecenia każdemu. Cena może nie jest mała, ale mając taką kwotę bez wahania zakupiłbym ten samochód.



Ocena końcowa: 5

Plusy
- Dynamiczny a zarazem oszczędny silnik
- Przestronne wnętrze
- Bogate wyposażenie
- Komfort podróżowania

Minusy
- Brak nawigacji Polski

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 2231ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 177KM przy 3600obr./min
Moment obr.: 400Nm przy 2000-2600obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 520/[1500] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 8.3sek.
Vmaks: 220km/h
Zużycie paliwa: 7.6/5.3/6.3 [9.0/7.0/8.9 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60litrów
Wymiary: 4700/1760/1525 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1485kg
Ładowność: 485kg

Wyposażenie: wersja Prestige ABS+EBD, VSC+TRC+BA, dwie poduszki powietrzne przednie, dwie poduszki powietrzne boczne, poduszka powietrzna na kolana kierowcy, dwie podwójne kurtyny boczne, elektryczne szyby przód/tył, elektryczne składane i regulowane lusterka, podgrzewane lusterka, komputer pokładowy wraz z ekranem nawigacji, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, wycieraczki z czujnikiem deszczu, lampy przeciwmgielne, przyciemniane szyby tylne, Radio CD+Kaseta+8 głośników, sterowanie radiem z kierownicy, przedni i tylny podłokietnik, skórzana kierownica, aluminiowe felgi 16 calowe, ksenonowe lampy, spryskiwacze reflektorów, elektryczna regulacja przednich foteli, skórzana tapicerka, tempomat, czujniki parkowania (tył).
Dodatki Lakier metalik (+2100zł)

Cena: 134200zł [wersja podstawowa Prestige] 136300zł. [wersja testowana Prestige +dodatki]

 AUTOR (tekst+zdjęcia): MaxArtur (ał)

 (!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej