Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Czy wiecie jakie auto Toyoty jest drugim najbardziej popularnym modelem? Według większości statystyk jest to Avensis, czyli niemalże topowy model, reprezentujący segment aut klasy średniej. Obecnie dostępna jest już III generacja Avensisa, która dostępna jest od 2008 roku. Dwa lata temu producent poddał lekkim zmianom przednią i tylną część nadwozia, a dodatkowy pakiet Emotion ma uatrakcyjnić wizerunek już bardzo dobrze znanego samochodu.

Opis

Emotion

Auto posiada dużo wyraźnie zaakcentowanych elementów nadwozia, takich jak przednie reflektory czy tylne lampy. Z przodu widzimy dwa niemalże kwadratowe klosze reflektorów, zintegrowane z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Połączone są ze sporych rozmiarów atrapą silnika i logiem marki. Tył to przede wszystkim prostokątne lampy zbudowane w technologii diod LED. Całość nadwozia ozdobiona jest delikatnymi spojlerami przedniego zderzaka, małą lotką nad tylną szybą oraz szerszymi nakładkami progowymi. Dodatkowym akcentem są czarne niczym węgiel 17-calowe alufelgi. Toyota Avensis nawet w wersji kombi jest zgrabna i ciekawa.

Bez zmian

Wnętrze auta oferuje sporo przestrzeni dla piątki pasażerów. Miejsca nie zabraknie nikomu i nie ma znaczenia czy usiądziemy z przodu, czy z tyłu. Przednie fotele są obszerne, bardzo dobrze wyprofilowane i zapewniają wysoki komfort podróżowania. Podobnie jest z tyłu, gdzie kanapa oferuje miejsce dla trójki pasażerów.

Nie będzie również problemu z zapakowaniem naszych bagaży do pojemnego (543 litry) i ustawnego bagażnika o łatwym dostępie i niskim progu załadunku.

Deska rozdzielcza jest uporządkowana i przemyślana. Wszystko znajduje się na swoim miejscu i jest proste w obsłudze. Jedynym mankamentem może być umieszczenie przycisku stacyjki i elektronicznego hamulca awaryjnego aż pod kolumną kierownicy.

Zegary są nowocześnie zaprojektowanie, przejrzyste i miłe dla oka o każdej porze dnia. Składają się z dwóch sporych rozmiarów zegarów, które połączone są wyświetlaczem komputera pokładowego.

Na koniec pora wspomnieć o jakości wykonania wnętrza. Plastiki, które tutaj wykorzystano są bardzo dobrej jakości oraz rewelacyjnie spasowane, a materiały są miłe w dotyku i bardzo łatwe do utrzymania w czystości.

Polskie serce

Pod maską prezentowanej dziś Toyoty Avensis pracuje wysokoprężna jednostka napędowa pochodząca z polskiej fabryki silników tej japońskiej marki. Jest nią dwulitrowy silnik wykonany w technologii Common Rail osiągający moc 126 KM. Moc ta pozwala rozpędzić Avensis do pierwszej setki w 10,1 sekundy, zaś prędkość maksymalna oscyluje w granicach 200 km/h.

Jednostka ta wykazuje bardzo dobrą kulturę pracy i przyjemny w odbiorze dźwięk. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Jej przełożenia są stosunkowo krótkie, ale nie można uznać tego za wadę, ponieważ są idealnie dobrane do momentu obrotowego, który wynosi 310Nm a dostępnego w zakresie obrotów od 1800 do 2400 obr./min. Dzięki temu, wyprzedzanie na trasie nie stanowi żadnego problemu, a elastyczność jest naprawdę bardzo dobra, mimo konieczności częstego sięgania do lewarka.

Układ kierowniczy Toyoty jest bez zarzutu. Kierowca zawsze ma poczucie panowania nad samochodem, dzięki czemu spokojnie może dowieźć swoją rodzinę do wyznaczonego celu podróży.

Zawieszenie zapewnia komfortowe i wygodne podróżowanie bez żadnych nerwowych sytuacji, bo w Avensis nie zauważymy ani nad ani podsterowności, a jeśli dojdzie do niekontrolowanego poślizgu to do akcji wkroczą systemy bezpieczeństwa z ESP na czele.

Oszczędnie

A teraz pora na największy atut prezentowanej dziś Toyoty, którym jest spalanie. W mieście zużycie oscyluje w okolicach 6,4 litra oleju napędowego, ale na trasie potrafi spaść nawet do 4,8 litra. Podczas całego testu średnie zużycie paliwa nie przekraczało 5,6 litra na każde 100 kilometrów. Dzięki temu, na 60-litrowym baku możemy przejechać ponad 1000 kilometrów bez odwiedzania stacji paliwowej.

Warto przemyśleć

Toyota Avensis Kombi obecnej generacji to już "stara wyjadaczka" na naszym rynku. Producent mógłby już pomyśleć o kolejnej, IV generacji. Choć z drugiej strony - czy warto zmieniać coś co jest niezawodne i bardzo dobrze się sprzedaje? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami, ale wiedzcie o jednym: warto rozważyć zakup prezentowanej dziś Toyoty Avensis, mimo niemałej kwoty, jaką trzeba wyłożyć na taką przyjemność. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby ktoś się mógł nią rozczarować.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: 4-cylindry, turbodiesel, Common Rail
Pojemność silnika: 1998 ccm
Moc: 126 KM przy 3600 obr./min
Moment obr.: 310 Nm przy 1600-2400 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 10,1 sek.
Vmaks: 200 km/h
Zużycie paliwa: 5,6/3,9/4,6 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 6,4/4,8/5,6 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 60 litrów
Teoretyczny zasięg: 1070 kilometrów
Wymiary: 4780/1810/1480 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1602 kg
Ładowność: 528 kg
Pojemność bagażnika: 543 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2: 120 g/km
Opony: 215/55R17
Wersja wyposażeniowa: Premium Emotion
Cena wersji podstawowej: 108 900 PLN
Cena wersji testowanej: 126 500 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

Galeria

Toyota Avensis Kombi 2,0 D-4D 126KM Premium Emotion

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej