Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


W tym roku w naszej redakcji gościła już Toyota Verso. Jednak z okazji wprowadzenia limitowej odmiany z pakietem o nazwie "2010" postanowiłem przyjrzeć się bliżej temu modelowi. Do mojej dyspozycji oddano wersję z wysokoprężną jednostką Common Rail o pojemności dwóch litrów i mocy 126 KM.

Opis

Pakiet 2010
Kupując Verso z tym pakietem, już w standardzie dostajemy trzy elementy, które nie tylko ułatwią podróżowanie samochodem, ale również wpłynęły na komfort i wygodę oraz poprawiły wygląd zewnętrzny auta. Elementami tymi są czujniki parkowania, 16-calowe alufelgi z oponami o rozmiarze 205/60 z zarezerwowanym wyglądzie dla tej wersji oraz olbrzymi panoramiczny dach, rozciągający się od przednich słupków aż do połowy tylnych drzwi. Oprócz wyżej wymienionych dodatkowych elementów wyposażenia, Verso oferuje bogate wyposażenie także w standardzie.

Minivan
Moja testowa Toyota Verso posiadała bardzo ciekawy odcień czerwonego lakieru, który niesamowicie przyciągał spojrzenia wszystkich przechodniów, a szczególnie płci pięknej. Z przodu auto charakteryzuje się sporymi lampami, które rozdzielone są „uśmiechniętą” atrapą silnika. Bok ukazuje typowego minivana z dużą przestrzenią pasażerską i połacie okien, dających dużo światła we wnętrzu. Z tyłu nasz wzrok przykuwa ciekawy wzór, kloszy lamp oraz fikuśna klapa bagażnika. Całość osadzona jest na szesnatocalowych alufelgach. Toyota Verso, to minivan, który spodoba się całej rodzinie.

Komfortowo
We wnętrzu Toyoty Verso widzimy pięć miejsc, które zapewniają wygodne i komfortowe podróżowanie nawet dorosłym osobom. Gdyby, jednak zdarzyła się sytuacja awaryjna i do przewiezienia byłoby 7 osób, to co wtedy zrobić? Żaden problem, dzięki rewelacyjnemu systemowi łatwego składania i rozkładania siedzeń Easy Flat-7. System ten, umożliwia schowanie jednym ruchem ręki trzeciego rzędu siedzeń w podłogę. Z przodu do dyspozycji są wygodne i komfortowe fotele posiadające lekkie trzymanie boczne. Drugi rząd, to typowa kanapa podzielona w stosunku 2:1. Przestrzeni jest tutaj pod dostatkiem, a możliwość regulacji oparcia i siedziska daje dobre warunki do podróży. Najmniej miejsca jest w trzecim rzędzie. Dostać się na nie jest też trudno, a przestrzeni jest tu bardzo mało. Wtedy , też bagażnik ma najmniejszą pojemność, bo zaledwie 155 litrów. Standardowa przestrzeń, którą mamy do zagospodarowania to 440 litrów.
Spójrzmy teraz na zmodyfikowaną deskę rozdzielczą. Główna różnica, do której powoli przyzwyczajamy, się to umieszczone centralnie na samej górze zegary. Są czytelne i przejrzyste, a co najważniejsze podświetlone na łagodny pomarańczowy kolor. Niżej kierowca oraz pasażer dysponuje dziecinnie prostym w obsłudze radiem oraz centrum dowodzenia automatyczną dwustrefową klimatyzacją. Bardzo wygodne miejsce znaleziono na lewarek skrzyni biegów, który idealnie wpada w dłonie, dzięki wyższemu położeniu niż w innych samochodach tego segmentu.
Wnętrze wydawało mi się perfekcyjne, ale kiedy dotknąłem plastików byłem zaskoczony. Owszem są bardzo dobrze spasowane ale są zbyt twarde, za to materiały jakimi pokryto siedzenia są bardzo dobrej jakości i nie sprawiają żadnych kłopotów podczas użytkowania.

Z polskim akcentem
Pod maską prezentowanej dziś Toyoty Verso znajduje się wysokoprężna jednostka napędowa pochodząca z polskiej fabryki silników tej japońskiej marki. Jest nią dwulitrowy silnik Common Rail o mocy 126 KM. Moc ta pozwala rozpędzić Verso do pierwszej setki w 11,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna oscyluje w granicy 185 km/h. Spod maski po odpaleniu sinika do naszych uszu dobiega minimalny klekot. Jednostka ta wykazuje bardzo dobrą kulturę pracy i aż miło jej słuchać niezależnie od pory dnia. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Jej przełożenia są stosunkowo krótkie, ale nie można uznać tego za wadę, ponieważ są idealnie dobrane do momentu obrotowego, który wynosi 310Nm a dostępnego w zakresie obrotów od 1800 do 2400 obr./min. Dzięki temu, wyprzedzanie na trasie nie stanowi żadnego problemu, a elastyczność jest mimo częstego sięgania do lewarka naprawdę bardzo dobra.
Układ kierowniczy muszę przyznać jest bez zarzutu. Kierowca zawsze ma poczucie panowania nad samochodem, dzięki czemu spokojnie może dowieść swoją rodzinę do wyznaczonego celu podróży.
Zawieszenie zapewnia komfortowe i wygodne podróżowanie bez żadnych nerwowych sytuacji, bo w Verso nie zauważymy ani nad ani podsterowności, a jeśli dojdzie do niekontrolowanego poślizgu to do akcji wkroczą systemy bezpieczeństwa na czele z ESP.
A teraz pora na największy atut prezentowanej dziś Toyoty Verso, którym jest spalanie. W mieście zużycie waha się w granicach 7,5 litra oleju napędowego, ale na trasie potrafi spaść do około 5 litrów. Podczas całego testu średnie zużycie paliwa nie przekraczało 6,5 litra na każde 100 kilometrów. Dzięki temu, na 55-cio litrowym baku możemy przejechać około 900 kilometrów bez odwiedzania stacji paliwowej.

Ciekawa propozycja
Toyota Verso ze specjalnym pakietem wyposażeniowym 2010 jest bardzo atrakcyjną propozycją dla osób potrzebujących komfortowego i rodzinnego minivana, który może pomieścić nawet 7 osób. Za dobrze skalkulowaną cenę, dostajemy prawie w pełni wyposażony egzemplarz z oszczędnym i dynamicznym silnikiem wysokoprężnym pod maską. Nic więcej do szczęścia nie potrzeba.

Plusy
Dynamiczny i oszczędny silnik
Bogate wyposażenie
Cena
Ciekawie zaprojektowane wnętrze

Minusy
Twarda struktura plastików
Ograniczona liczba miejsca w trzecim rzędzie siedzeń

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1998 ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 126 KM przy 3600 obr./min
Moment obr.: 310 Nm przy 1800-2400 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,3 sek.
Vmaks: 185 km/h
Zużycie paliwa: 7,0/4,5/5,4 (7,5/5,2/6,3 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 55 litrów
Teoretyczny zasięg: 873 kilometrów
Wymiary: 4440/1790/1630 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1540-1625 kg
Ładowność: 635-720 kg
Pojemność bagażnika: 155/440/1009 l (7/5/2 miejsc)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/7

Wyposażenie: wersja 2010

dodatkowe wyposażenie:
lakier metalik (+ 1 900 zł), dopłata do wersji 7 osobowej (+ 2 500 zł)

Cena: 95 810 zł (wersja 2010) 100 200 zł (wersja testowana)

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej