Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Sedany klasy kompakt wcale nie muszą oznaczać samochodów dla przedstawicieli handlowych, bo ich reprezentacyjny wygląd może pełnić rolę także auta rodzinnego. Właśnie taką idealną propozycją może być prezentowana dziś Toyota Corolla z modyfikowaną jednostką napędową 1,6 o mocy 132KM.

Opis

Wygląd
Toyota Corolla jest trzybryłowym sedanem o bardzo dostojnej i pięknej stylistyce nadwozia, dlatego może być reprezentacyjną limuzyną, która może podobać się każdemu. Ciekawie zaprojektowane przednie i tylne lampy idealnie dopasowane są do całej linii bocznej nadwozia. Myślę, że wygląd zewnętrzny jest dość dobrze znany, więc przejdźmy do wnętrza.

Ocena stylistyki: 5

W środku bez większych zmian
Gdy usiądziemy do środka Corolki mamy wrażenie, że jesteśmy w aucie o klasę wyższej. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, a podróż umilać będą dobrze wyprofilowane fotele, choć o zbyt twardym siedzisku. Podobnie jest z tyłu, gdzie do dyspozycji mamy komfortową kanapę, mogącą pomieścić nawet trójkę dorosłych pasażerów. Materiały, którymi obszyto wszystkie siedziska są miłe w dotyku i łatwe w utrzymaniu czystości. Szkoda tylko, że wykorzystano zbyt ciemną ich wersję.
Deskę rozdzielczą zaprojektowano z polotem choć z wielką łatwością w jej obsłudze. Konsola środkowa składa się z wbudowanego radioodtwarzacza CD/MP3 i niżej usytuowanego centrum dowodzenia dwustrefową, automatyczną klimatyzacją. Zegary, zaprojektowano w trójwymiarze i podświetlono w bursztynowym kolorze. Są czytelne w każdych warunkach i nie ma znaczenia czy spoglądamy na nie w dzień, czy w nocy.
Toyota zdążyła nas już przyzwyczaić, że w jej wnętrzu znajdziemy sporą ilość funkcjonalnych schowków, które pomagają zachować porządek w aucie. Podobnie jest z bagażnikiem, który pomieści aż 450 litrów. Jedyną wadą nad którą Toyota musi popracować to wnikające do środka zawiasy, które czasem mogą ograniczyć ładowność bagażnika.

Ocena wnętrza: 5-

Nowość pod maską
Pod maską testowanej Toyoty Corolli znajduję się nowej generacji silnik benzynowy o pojemności 1592 ccm skonstruowany w technologii Valvematic. Cóż, to za system? Jest to zmodyfikowana konstrukcja zmiennych faz rozrządu, które łączy ze sobą dobrze znany system VVT-I kontrolujący czas otwarcia i zamknięcia zaworów oraz tak zwany serwomechanizm odpowiadający za skok zaworów. Nowy silnik oferuje kierowcy, przy tej samej pojemności co wcześniej, ale już nie 124 a 132KM, oprócz zwiększonej mocy wzrósł również moment obrotowy, który teraz wynosi 160Nm i uzyskiwany jest już przy 4400 obr./min. W poprzedniej wersji mniejszy był o 3Nm i uzyskiwany przy wyższych obrotach. Nowe parametry pozwalają rozpędzić ważącą 1255 kilogramów Corollę do pierwszej setki w równe 10 sekund i maksymalnie osiągnąć równe 200 km/h. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów, która idealnie jest dopasowana do osiągów silnika. Biegi bez zastrzeżeń wędrują na swoje wytyczone miejsca i nie możemy narzekać na brak precyzji. Podobnie jest z elastycznością prezentowanej jednostki napędowej, może nie wciska w fotel, ale systematycznie przyśpiesza kiedy kierowca tego potrzebuje.
Układ kierowniczy działa zbyt miękko. Może jest to dobre rozwiązanie na zatłoczonych parkingach supermarketów, ale wymaga przyzwyczajenia podczas szybszej jazdy. Zawieszenie zestrojono tak, aby wszyscy podróżujący Corolką mieli zapewniony wysoki komfort. Auto wybiera bardzo dobrze wszystkie nierówności jakie napotka na swojej drodze, oprócz tego, pewnie trzyma się drogi nawet przy większych prędkościach autostradowych.
Na koniec pora wspomnieć o spalaniu. Prezentowana dziś Toyota Corolla wyposażona w nowy silnik spala średnio 6,8 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. W mieście zużycie wzrasta, ale niewiele bo do 8,6 litra. Dzięki umiarkowanemu apetytowi na paliwo przy pełnym 55 litrowym baku możemy przejechać nawet do 808 km.

Ocena silnika: 5

Warta swej ceny
Toyota Corolla z nowym benzynowym silnikiem jest idealną propozycją dla osób potrzebujących reprezentacyjnej limuzyny a zarazem rodzinnego auta. Nowy silnik zapewnia bardzo dobre osiągi przy małym apetycie na paliwo a co najważniejsze w ostatnich latach, przy niskiej emisji dwutlenku węgla do powietrza 150g/km. Zapytacie pewnie, a ile to wszystko kosztuje? Patrząc na bogate wyposażenie i nowoczesne technologie zastosowane w aucie, to wydatek 76 700zł za prezentowaną wersję nie jest zbyt dużą kwotą. Jednak, wybór i tak pozostawiam Państwu!

Ocena końcowa: 5

Plusy
+ Spalanie
+ Lepsze osiągi
+ Sześciobiegowa skrzynia
+ Bogate wyposażenie

Minusy
- Zbyt lekko działające wspomaganie kierownicy.
- Wnikające zawiasy do bagażnika

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1592 ccm benzynowy
Moc: 132 KM przy 6400 obr./min
Moment obr.: 160 Nm przy 4400 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 10,0 sek.
Vmaks: 200 km/h
Zużycie paliwa: 8,4/5,2/6,4 [8,6/5,4/6,8 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 55 litrów
Teoretyczny zasięg: 808 kilometrów
Wymiary: 4540/1760/1470 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1255 kg
Ładowność: 505 kg
Pojemność bagażnika: 450/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Prestige
dodatkowe wyposażenie:
lakier metalik (+ 1900 zł), VSC (+ 2900 zł)

Cena: 71 900 zł [wersja Prestige] 76 700 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+zdjęcia): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej