Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



W dzisiejszym teście zaprezentuje Państwu typowo rodzinne auto z mocnym wysokoprężnym silnikiem pod maską. A jest nią Toyota Corolla Verso w najbogatszej odmianie wyposażeniowej X i silnikiem D-CAT 2.2 o mocy 177KM.

Opis

Drobny facelifting
Toyota Corolla Verso na polskim rynku dostępna jest od 2002 roku. Dlatego, też koncern Toyota w 2007 roku postanowił przeprowadzić lekki facelifting nadwozia. Polegał on na zmianie wzoru przednich i tylnych lamp oraz zamontowaniu innej atrapy silnika. Klosze lamp są teraz bardziej dostojne i wyraziste zapewniając autu bardziej elegancki wygląd.

Komfortowo i nowocześnie
Zajrzyjmy do środka Toyoty Corolli Verso. A tam czeka na nas teoretycznie 7 osobowe wnętrze. W praktyce jednak jest zupełnie inaczej ponieważ z dwóch dodatkowych foteli z tyłu polecam skorzystać tylko w awaryjnych sytuacjach. Po prostu są zbyt małe aby komfortowo można było na nich podróżować na dalekich dystansach. Z przodu jak i z tyłu jest już dużo lepiej i w bardzo dobrych warunkach może jechać piątka dorosłych pasażerów. Miejsca jest pod dostatkiem i nikt nie powinien narzekać na brak komfortu. Jak już jestem przy pasażerach wspomnę o możliwości zapakowania naszych bagaży. Przy 7 osobowym składzie bez boksu dachowego nie obejdzie się. Powodem jest 63 litrowa przestrzeń bagażowa jaka pozostaje nam do dyspozycji. Dużo lepiej jest przy złożonym trzecim rzędzie foteli wtedy uzyskujemy przestrzeń bagażową o pojemności 397 litrów. Wynik może nieimponujący, lecz w sam raz na rodzinne wypady.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą naszego rodzinnego minivana. Zegary zaprojektowano w systemie Optitron, zapewniają ciekawy wygląd a zarazem czytelność i przejrzystość w każdych warunkach. Przejdźmy teraz do konsoli środkowej. Projektanci dopasowali ją do stylu w jakim są zegary więc prezentuje się nowocześnie. Kierowca jak i pasażer mają do dyspozycji prostą i wręcz intuicyjną konsolę środkową. Rozplanowanie poszczególnych przycisków jest tak proste, że nawet dziecko potrafiłoby to obsłużyć. Toyota tym wnętrzem pokazuje możliwość połączenia ciekawego wyglądu z praktycznością w codziennym użytkowaniu.
Na koniec opisywania wnętrza muszę wspomnieć o jakości plastików i ich spasowaniu. Jeśli chodzi o jakość plastików to nie mam większych zastrzeżeń, lecz już gorzej jest z ich spasowaniem. Owszem nie jest najgorsze, lecz w niektórych miejscach po prostu razi! No cóż nie wszystko można mieć idealne, ponieważ świat stałby się nudny.
A jak jest z jakością materiałów. Są miłe w dotyku i wykonane z dobrej jakości materiałów, które są łatwe w utrzymaniu czystości.
Zanim przejdę do wrażeń z jazdy, chciałbym opisać bardzo ciekawy system monitoringu jaki został zamontowany w prezentowanym aucie. Mam na myśli system kamer wspomagający parkowanie samochodu na parkingu. Zamontowane są z przodu i z tyłu auta. Przednia kamera jest podzielona na potrójny obraz pokazujący prawą, lewą stronę auta jak i koniec naszego zderzaka. Obraz wyświetlany jest na monitorze obsługującym także nawigację.

Piekielny diesel
Pod maską testowanego modelu znajduje się turbodoładowany wysokoprężny silnik zbudowany w technologii Common Rail o pojemności 2231ccm. Z pojemności tej osiągnięto prawie 180KM i równe 400Nm momentu obrotowego. Dzięki takim parametrom Corolla Verso pierwszą setkę osiąga już po niespełna 9 sekundach a maksymalnie rozpędzimy naszego minivana do 205km/h. Takie wyniki zadowolą nawet najbardziej wybredną głowę rodziny. Silnik spięto z precyzyjną, o krótkich przełożeniach, sześciobiegową skrzynią biegów. Pracuje bez zarzutu, tylko bardzo często trzeba do niej sięgać, aby zmienić bieg. Elastyczność stoi na bardzo wysokim poziomie i zapewnia w każdych warunkach przyśpieszenie bez jakiegokolwiek zająknięcia. Kierowca ma poczucie obcowania z super szybkim autem sportowym a nie z rodzinnym i przestronnym minivanem. Układ kierowniczy i komfortowo a zarazem sztywno zestrojone zawieszenie zapewniają wygodne i pewne prowadzenie Corolli Verso, nawet w bardziej ekstremalnych sytuacjach. A takie sytuacje niestety mają miejsce podczas pokonywania ostrych zakrętów. Wtedy właśnie następuje tendencja do nadsterowności, którą bezproblemowo opanujemy szybką "kontrą".
Na koniec przyszła pora wspomnieć o spalaniu testowanego modelu. Podczas całego testu Corolla Verso D-CAT średnio potrzebowała 7.5 litra oleju napędowego na każde 100 kilometrów przebytej drogi. A więc przy 55 litrowym zbiorniku paliwa możemy przejechać około 740 kilometrów. Patrząc na gabaryty auta i moc silnika wynik trzeba uznać za bardzo dobry.

Prawdziwe rodzinne auto
Toyota Corolla Verso z wysokoprężnym silnikiem D-CAT o mocy 177KM jest autem typowo rodzinnym zapewniającym jednocześnie komfortową podróż całej naszej rodzinie a kierowcy o zacięciu sportowym osiągi usportowionego auta. Krótko mówiąc za około 110tys.zł (126.600zł wersja testowana) dostajemy uniwersalne auto z mocnym i oszczędnym silnikiem pod maską. Owszem może cena nie jest niska, lecz naprawdę warto rozważyć zakup takiej Corollki Verso z najmocniejszym wysokoprężnym silnikiem pod maską.

Plusy
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Dobrze zestrojone zawieszenie
+ Ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza

Minusy
- Cena
- Spasowanie niektórych elementów

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2231ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 177KM przy 3600obr./min
Moment obr.: 400Nm przy 2000-2600obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 8.8sek.
Vmaks: 205km/h
Zużycie paliwa: 8.5/5.8/6.8 [9.0/6.1/7.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Teoretyczny zasięg: 733km
Pojemność baku: 55 litrów
Wymiary: 4360/1770/1630 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1400 kg
Ładowność: 635kg
Pojemność bagażnika: 65/397/1563 l [7/5/2 osób]
Liczba drzwi/Liczba osób: 5/7

Wyposażenie: wersja X

Cena: 110.200zł.[wersja X] 126.600zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej