Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

20 i 21 czerwca w polskich salonach Toyoty debiutuje nowy Avensis. Już dziś dostępne są nowe zdjęcia długo wyczekiwanego modelu.

 

Prestiżowy samochód otrzymał całkowicie nowy przód nadwozia, w którym wymienione zostały wszystkie elementy karoserii. Reflektory wykorzystują teraz technologię Full Led w światłach do jazdy dziennej, mijania i drogowych. Nowy jest także tył pojazdu oraz całkowicie przeprojektowane wnętrze, które otrzymało nie tylko nowe kształty i wykończenie, ale także materiały i elementy wyposażenia.

 

Flagowy pojazd osobowy firmy utrzymuje dotychczasowe ceny modelu, przy jednoczesnym wzbogaceniu wyposażenia seryjnego. Cennik nowego Avensisa będzie rozpoczynał się od kwoty 86 900 zł, czyli dokładnie takiego samego poziomu, jak w przypadku obecnie oferowanej wersji modelu. Polscy dilerzy marki już przyjmują zamówienia na nowy model.

 

Od 1997 roku, kiedy Toyota Avensis zadebiutowała w Europie, jej trzy dostępne od tego czasu generacje znalazły ponad 1 mln 711 tys. klientów. Od początku rynkowej obecności, Avensis wyznacza standardy w dziedzinie jakości, trwałości i niezawodności. Obecna generacja modelu jest co roku wyróżniana w tych kategoriach. W niemieckim badaniu satysfakcji z samochodu J.D. Power za rok 2014 Avensis otrzymał najwyższe oceny użytkowników, a w rankingu TUV 2015 jest najwyżej lokowanym przedstawicielem segmentu D we wszystkich klasach wiekowych.

 

STYL

 

Zarówno limuzyna, jak i nadwozie Touring Sports zostały zaprojektowane bardziej dynamicznie niż do tej pory. Długość pojazdu wzrosła o 40 mm, a jego przód zyskał bardziej masywny wygląd i nową interpretację języka stylistycznego Toyoty „Keen Look" i „Under Priority". Dzięki tym zabiegom, zarówno z przodu jak i z tyłu nowy Avensis wygląda na pojazd szerszy i mocniej osadzony na drodze. Reflektory przednie i tylne zostały wyposażane w pełną technologię LED, a w linii bocznej wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych.

 

JAKOŚĆ WNĘTRZA I KOMFORT

 

Jednym z celów postawionych przed twórcami nowego Avensisa było zagwarantowanie podróżnym najwyższego poziomu komfortu już od wersji podstawowej. Najważniejszą zmianą w tej dziedzinie jest zupełnie nowe wnętrze. Wrażenie jakości i klasy, osiągnięte m.in. przez odpowiedni dobór materiałów, oraz wyciszenie kabiny wzniesiono na wyższy poziom.

 

Nowa deska rozdzielcza została podzielona wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach, oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy, integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego.

 

Wrażenie jakości potęguje eleganckie wykończenie wszystkich elementów, z którymi styka się kierowca, w pełni zharmonizowane czcionki i eleganckie, ciemnoniebieskie podświetlenie. Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe (jasnoszary lub „Terracotta") warianty z alcantarą. Na nowo wyprofilowane zostały także przednie fotele, które zwiększają komfort jazdy na długich trasach.

 

We wnętrzu Avensisa będzie ciszej niż do tej pory, za co odpowiadają nowe elementy wygłuszenia nadwozia i komory silnika oraz przeprojektowane osłony podwozia.

 

WYPOSAŻENIE

 

W porównaniu do dotychczasowego modelu wszystkie wersje wyposażeniowe nowego Avensisa zostały wzbogacone. Toyota stworzyła także wariant odpowiadający na potrzeby wyrafinowanych użytkowników, zawierający wszystkie zaawansowane elementy wyposażenia i eleganckie wykończenie wnętrza z alcantarą, przy rozsądnym poziomie cenowym.

 

Już w podstawowej wersji Active nowy Avensis będzie wyposażony m.in. w 7 poduszek powietrznych, klimatyzację z elektronicznym panelem sterowania, radio z odtwarzaczem CD i złączem USB, system wspomagający ruszanie pod wzniesienia, światła do jazdy dziennej LED, Bluetooth, przednie światła przeciwmgielne i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Nowością będzie także obecność w standardzie pakietu Toyota Safety Sense, zawierającego system ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision.

 

Toyota przewiduje, że polscy klienci najczęściej będą wybierali wersję Premium z pakietami wyposażenia Style i Executive. W takiej specyfikacji nowy Avensis będzie zawierał światła mijania i drogowe w technologii LED, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, skórzaną tapicerkę z elementami alcantary, podgrzewane fotele przednie, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, czy przyciemnione szyby tylne.

 

Tak bogate wyposażenie będzie oferowane przez Toyotę w bardzo atrakcyjnej cenie, uwzględniającej korzyść dla klienta na poziomie 13 tys. zł.

 

PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY I NISKIE KOSZTY EKSPLOATACJI

 

Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego Avensisa. Pod maską modelu pojawiają się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2. Usprawnienia w zawieszeniu pozwoliły także podwyższyć komfort podróży i poprawić prowadzenie pojazdu.

 

Nowy silnik 1.6 D-4D
W zgodzie ze współczesną tendencją zmniejszania pojemności jednostek napędowych i osiągania niższego zużycia paliwa, silnik 1.6 D-4D zastępuje w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.

 

Jednostka rozwija 112 KM przy 4,000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1,750-2,250 obr./min., co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek. i prędkość maksymalną 180 km/h. W porównaniu do dotychczasowego silnika 2.0 D-4D zużycie paliwa zostało obniżone o 8%, do poziomu 4,1 l/100 km.

 

Nowy silnik 2.0 D-4D
Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie równie oszczędna co mniejszy silnik 1.6 D-4D, przy większym nacisku na dynamikę i osiągi pojazdu. Osiągając 143 KM przy 4,000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1,750-2,500 obr./min., nowy diesel równomiernie rozwija moc i żwawo reaguje na dodanie gazu. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

 

Silnik ten będzie także wyróżniał się wysoką kulturą pracy oraz systemem Start&Stop. Standardowo współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, umożliwi zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km.

 

Nowe jednostki Diesla otrzymały także wydłużone do 20 tys. km. okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 tys. km. został obniżony o ok. 20%.

 

Silniki benzynowe

 

Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 / 147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa o kolejne 4%.

 

Dzięki temu średnie zużycie paliwa silnika 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1.8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2.0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km.

 

BEZPIECZEŃSTWO

 

Przyjmując za cel zdobycie 5 gwiazdek w nowych, zaostrzonych testach zderzeniowych Euro NCAP, Toyota wprowadza w nowym Avensisie pakiet Toyota Safety Sense, którego elementy będą standardowym wyposażeniem już podstawowej wersji modelu. Dzięki działaniu czujnika laserowego i kamery, umieszczonych na przedniej szybie, systemy aktywnej ochrony przedzderzeniowej będą oferowały szereg nowych funkcji: ostrzeżenie o niebezpieczeństwie zderzenia czołowego, autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe czy odczytywanie znaków drogowych.

 

Źródło: Toyota Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej