Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Maciej Dreszer za kilka dni przejdzie do historii światowego motosportu jako najmłodszy kierowca na najniebezpieczniejszym, najtrudniejszym technicznie torze świata – Nürburgring w Niemczech. 29 marca wystartuje w Pucharze VLN Endurance Championship. W chwili startu będzie miał 18 lat i 2 dni. Kierowca pojedzie Toyotą GT86 w wersji pucharowej.

W dniu wyścigów Maciej Dreszer będzie miał 18 lat i 2 dni. Do tej pory najmłodszym zawodnikiem na torze Nürburgring był Niemiec Marcel Manthey, który w dniu swojego startu miał 19 lat i 48 dni. Największą bolączką kierowcy jest brak możliwości przejechania toru przed zawodami, nawet na fotelu pasażera. Przepisy Nürburgring w tym względzie są niezwykle surowe i zabraniają wjazdu na tor osobom poniżej 18 roku życia.

Drugą trudnością będzie 300 samochodów na starcie. Formuła wyścigu VLN Endurance dopuszcza taką liczbę aut i jak potwierdzają organizatorzy, do startu w 2014 roku przygotowuje się ponad 300 samochodów z kilkudziesięciu teamów. Będzie bardzo tłoczno. Nie wystarczy już dobrze pojechać i utrzymać się na torze, ale trzeba będzie uważać na inne samochody, ich manewry, wypadki, zamierzone zepchnięcia i przypadkowe pomyłki.

Macieja Dreszera do udziału w prestiżowych wyścigach międzynarodowych zaprosiła niemiecka grupa Doerr Motorsport, jedna z największych stajni wyścigowych w Europie. W tym sezonie Doerr Motorsport wystawi 12 samochodów wyścigowych, między innymi najnowszy model McLarena, Porsche GT3 RSR, BMW Z4 GTR. Maciej Dreszer pojedzie Toyotą GT86 w wersji pucharowej.

 – aby uczcić przystąpienie Toyoty do serii wyścigowej VLN Endurance Championship, stworzona została odmiana modelu GT86 o nazwie Cup Edition. Tym bardziej cieszymy się, że już w tym roku wystartuje nią Maciej Dreszer – mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. Produkcja tego modelu została ograniczona do zaledwie 86 sztuk.

– Przed startem samochód został gruntownie przebudowany w dziale motosportu koncernu Toyota – mówi Jakub Golec, znany kierowca wyścigowy i trener Maćka. – Jechałem już tym samochodem po Nürburgringu, bo ja dawno skończyłem 18 lat – uśmiecha się Kuba.

Toyotę napędza 4-cylindrowy, 200-konny silnik w układzie bokser, o pojemności 1998 cm3 Samochód w wersji pucharowej wyposażony jest między innymi w telemetrię, satelitarny system GPS umożliwiający bieżące śledzenie pojazdu na tabletach i smartfonach, specjalne zawieszenie i układ hamulcowy, klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy i odcięcia prądu. Na zakrętach prowadzi się doskonale i nie ustępuje najnowszym Audi, BMW czy Porsche.

Źródło: Toyota Polska fot. km77.com

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej