Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Zupełnie nowa Toyota AYGO, która debiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, uosabia determinację Akio Toyody, prezesa Toyota Motor Corporation, by produkować coraz lepsze samochody, dające coraz większą przyjemność z jazdy. AYGO powstało zgodnie z językiem stylistycznym J-Playful, nawiązującym do współczesnej kultury młodzieżowej Japonii, gdzie ceni się bezpośrednie kształty i wyraziste linie.

 

Znakiem rozpoznawczym nowego AYGO jest charakterystyczny kształt „X” z przodu pojazdu, od którego rozpoczynają się niemal nieograniczone możliwości indywidualizacji nadwozia.

Jak mówi David Terai, główny inżynier modelu, „naszym najważniejszym zadaniem było stworzenie samochodu, w którym ludzie będą się zakochiwać. W przypadku pojazdów segmentu A, najczęściej patrzy się na ich małe rozmiary zewnętrzne i niską cenę, przykładając znacznie mniejszą wagę do innych atrybutów pojazdu. Większość producentów idzie na kompromisy, nie koncentrując się na elementach, które sprawiają że klienci naprawdę pożądają ich modelu. Stylistyka i wygląd nadwozia są wtórne, a wyposażenie i dodatki nie należą do najbardziej wyszukanych”.

„Nie zgadzam się z tym podejściem. Nie wierzę, by właściciele małych pojazdów miejskich nie zwracali uwagę na ich wygląd i styl. Uważam, że podobnie jak użytkownicy pojazdów każdej innej klasy, chcą oni być dumni ze swojego samochodu. Taki był też mój cel.”

To podejście głównego inżyniera wyjaśnia, dlaczego AYGO bazuje na dokonaniach ustępującej generacji modelu, która od samego początku przełamywała stereotypy w segmencie A. Nowe AYGO, pomimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, przyciąga stylistyką i odważnymi liniami nadwozia, nad którymi nie da się przejść obojętnie.

„Jeśli zakłada się, że design samochodu ma wzbudzać silne emocje, trzeba brać pod uwagę różnicę ludzkich gustów i spełnienie oczekiwań tylko części konsumentów. Lepiej jednak stworzyć odważnie zaprojektowany pojazd, który po zaprezentowaniu wzbudzi zachwyt połowy odbiorców, niż projekt bardziej anonimowy, za którym nikt się nie obejrzy. Szczególnie w segmencie A. Dlatego nowe AYGO otrzymało tak wyjątkowe nadwozie” – kontynuuje Terai.

Wyjątkowość Aygo polega na niemal nieograniczonych możliwościach indywidualizacji. Użytkownicy mogą z łatwością dopasować wygląd samochodu do swojego gustu – 10 elementów nadwozia można z łatwością wymieniać, dobierając kolorystykę i wykończenie zgodnie z własnymi preferencjami. Ich wymiana jest bardzo prosta, oraz dopasowana cenowo do standardów segmentu A. Dotyczy to zarówno nadwozia, jak i wnętrza pojazdu.

Jak mówi David Terai, „klienci przyzwyczaili się dzisiaj do szerokiego wyboru kolorystyki i stylu różnych urządzeń, które są dostępne na rynku. Z nowym AYGO wpisujemy się w ten trend. Od teraz za bardzo rozsądną cenę będzie można stworzyć swoją własną interpretację modelu”. Nawet po kilku latach użytkowania będzie można z łatwością wymienić elementy nadwozia (przedni grill w kształcie X, element tylnego zderzaka, wykończenie błotników, czy felgi aluminiowe) i wnętrza (konsolę centralną, wykończenie zestawu przyrządów, nawiewy, panel wokół dźwigni zmiany biegów).

 

Aby zobrazować niespotykane w tym segmencie możliwości indywidualizacji samochodu,stworzone zostały trzy wersje wyposażenia, trzy edycje specjalne, oraz dwa pakiety stylistyczne nadwozia i wnętrza. Oczywiście ich wygląd można dowolnie zmieniać. Już w wersji podstawowej AYGO będzie standardowo wyposażone w jednostkę audio z portami USB i AUX, diody LED do jazdy dziennej, system stabilizacji toru jazdy VSC, czy asystenta podjazdu pod górę HAC.

 

Niewielkie rozmiary zewnętrzne i przestronne wnętrze nowego AYGO zadowolą miejskich użytkowników. Długość całkowita pojazdu wzrosła jedynie o 25 mm, do 3455 mm, dzięki czemu AYGO pozostaje najbardziej kompaktową konstrukcją w swojej klasie. O 8 mm zwiększył się rozstaw kół z przodu i z tyłu, a o 5 mm zmniejszono wysokość pojazdu (pomimo to we wnętrzu przestrzeń nad głowami pasażerów powiększyła się o 7 mm). Linia dachu przebiega nie tylko niżej niż do tej pory, ale także cały środek ciężkości kabiny jest przesunięty bardziej do przodu. Charakter nowego modelu określa dominujący w przedniej części pojazdu znak „X”, przechodzący płynnie w linię boczną. Samochód wygląda z zewnątrz na znacznie większy, niż jest w rzeczywistości. Podobnie jak do tej pory, dostępne będą wersje 3- i 5-drzwiowe.

 

Wewnątrz dominuje trapezoidalna konsola centralna. Do jej charakterystycznego kształtu nawiązują także otwory nawiewów, wykończenie drzwi, czy okolice dźwigni zmiany biegów. Pomimo niezmienionego rozstawu osi (2340 mm), długość przedziału pasażerskiego zwiększyła się o 9 mm, oraz wyraźnie wzrósł komfort jazdy z przodu. O 29 litrów zwiększyła się także pojemność bagażnika, do którego prowadzi otwór o 75 mm większy niż do tej pory. Na konsoli centralnej w oczy rzuca się system „x-touch”, który na 7-calowym ekranie dotykowym integruje wszystkie multimedia, wykorzystując także technologię MirrorLink, dzięki czemu na ekranie samochodu wyświetlany może być obraz ze smartfona. Jest to pierwszy system w tej klasie pojazdów, który już w podstawowej wersji jest standardowo wyposażony w kamerę cofania. Dodatkowo dostępne będą aplikacje społecznościowe oraz system nawigacji satelitarnej.

 

Pod maską nowego AYGO będzie pracował udoskonalony i wielokrotnie nagradzany silnik 3-cylindrowy 1.0 VVT-i, produkowany w polskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu. Jest to nadal jedna z najlżejszych jednostek w swojej klasie. Teraz, dzięki modyfikacjom technicznym, wyróżnia się poprawionymi osiągami, oraz najlepszymi w klasie parametrami zużycia paliwa i emisji CO2. Zwiększony został stopień sprężania (z 11.0:1 do 11.5:1), zoptymalizowane procesy spalania wewnątrz komory, oraz zmodyfikowany program wtrysku VVT-i. Silnik rozwija teraz 69 KM przy 6000 obr./min., oraz 95 Nm przy 4300 obr./min. Średnie zużycie paliwa najbardziej oszczędnej wersji Eco wynosi jedynie 3,9 l/100 km. Młodszych klientów szczególnie ucieszy żwawy charakter jednostki, która szybko wchodzi na obroty. Opcjonalnie dostępna będzie zautomatyzowana skrzynia biegów x-shift.

 

Nowa Toyota AYGO zadebiutuje w Polsce w połowie 2014 roku.

 

Źródło: Toyota Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej