Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Z okazji 20-lecia Toyoty RAV4, od 2014 roku jest ona dostępna w wersji AWD w połączeniu z silnikiem 2.0 D-4D oraz specjalnej edycji - 20th Anniversary.  (Pokaż news)

Napęd o nazwie Integrated Dynamic Drive System (IDDS) jest najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem technicznym w segmencie kompaktowych SUV-ów. Dzięki elektronicznie sterowanemu sprzęgłu ciernemu system dołącza napęd na cztery koła w najkrótszym czasie spośród wszystkich SUV-ów dostępnych na rynku. Konkurencyjne napędy pracują ponad dwukrotnie wolnej. RAV4 jest dzięki temu wzorem w dziedzinie bezpieczeństwa prowadzenia.

Ponadto, napęd IDDS integruje pracę trzech systemów jednocześnie: dynamicznego rozdziału momentu obrotowego AWD, systemu stabilizacji toru jazdy VSC, oraz elektronicznego wspomagania kierownicy EPS. Moc może być przenoszona na oś przednią i tylną w proporcjach od 50/50 do 100/0. Ten drugi wariant wybierany jest automatycznie, kiedy samochód porusza się po asfalcie z pełną przyczepnością, dzięki czemu w normalnej eksploatacji obniża się zużycie paliwa.

Po zjechaniu w lekki teren kierowca ma do dyspozycji przycisk blokady napędu AWD, dzięki któremu do prędkości 40 km/h moment obrotowy jest rozdzielany w stałym stosunku 50/50 na przednią i tylną oś.

Wersja na rok 2014 otrzymała nowy, brązowy kolor nadwozia, oraz nowe wzory felg aluminiowych. We wnętrzu pojawiło się także wykończenie skórzane w odcieniach beżowym / terakota.

Z okazji 20-lecia modelu, w Polsce oferowany jest także pakiet specjalny, o nazwie "20th Anniversary". W jego skład wchodzą elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, chromowana listwa klapy bagażnika, osłona tylnego zderzaka, 18-calowe felgi aluminiowe, system "inteligentny kluczyk", chromowane listwy boczne, lampy ksenonowe i przyciemniane tylne szyby.

Cztery generacje, 20 lat ewolucji modelu

1994-2000, I Generacja: pierwszy miejski samochód 4x4, początkowo oferowany z nadwoziem 3-drzwiowym. Kompaktowy i lekki: 3,69 m długości całkowitej, 2-litrowy silnik o mocy 129 KM, brak reduktora, niezależne zawieszenie. Dzięki małym rozmiarom i wyższej pozycji za kierownicą, wyróżniał się wyjątkową zwinnością i łatwością manewrowania. W 1996 roku do oferty dołączyła wersja pięciodrzwiowa i napęd 2WD. Dostępna była także wersja trzydrzwiowa z miękkim dachem. W latach 1997-2000 produkowana była pierwsza odmiana RAV4 EV, czyli samochodu z napędem elektrycznym.

2000-2006, II Generacja: dostępna od początku produkcji z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym, dłuższymi odpowiednio o 5,5 i 4 cm od poprzednika. Dostępne były dwa silniki: 1,8 o mocy 123 KM, oraz 2,0 o mocy 150 KM. Pierwszy Diesel pojawił się pod maską w 2002 roku (2.0 D-4D). Model był wyposażony w stały napęd na cztery koła z mechanizmem różnicowym o ograniczony poślizgu LSD.

2006-2012, III Generacja: zupełnie nowa platforma, dostępna z dwoma rozstawami osi (dłuższa na rynek amerykański i rosyjski). Długość całkowita wzrosła o 19 cm w przypadku krótkiego rozstawu osi, oraz aż 47,5 cm w wersji długiej. Szeroka oferta silników: benzynowy 2,0; 2,4; 2,5; 3,5 V6; oraz Diesel 2,2. Nowa koncepcja rozwiązania napędu: automatycznie dołączany napęd na tylne koła, systemy wspomagania zjazdu i podjazdu.

Od 2013 roku IV Gwarancja: Nadwozie pięciodrzwiowe z jednym rozstawem osi. Długość całkowita większa o 23,5 cm względem trzeciej generacji. Silniki benzynowe 2,0; 2,4; 2,5; 3,5 V6; silniki Diesla: 2,0 i 2,2. Nowe rozwiązanie napędu Integrated Dynamic Drive System, integrujące pracę wszystkich systemów elektronicznych.

Źródło: Toyota Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej