Toyota Hilux Invincible w skrócie "niezwyciężony" to oficjalne auto do codziennej eksploatacji zespołu Małysz - Marton, którzy w poprzedniej edycji rajdu Dakar ścigali się wyczynową wersją Toyoty Hilux.
Toyota Hilux Overdrive to auto, którym pojedzie załoga Małysz - Marton w rajdzie Dakar 2014. Na temat zmian jakie zaszły w samochodzie oraz na temat samego auta wypowiedział się Adam Małysz:
"Nie ukrywam, że jest to naprawdę rewelacyjny samochód, jesteśmy z niego bardzo dumni i zadowoleni. Przed tegorocznym startem został gruntownie przebudowany, wymieniliśmy większość części, powiększyliśmy silnik Toyoty do 5 litrów i dołożyliśmy 20 KM mocy. Ale to co cenię w tym samochodzie przede wszystkim, to niezawodność. Jest to marka i samochód najwyższej jakości. Mam nadzieję, że i w tym roku, tak jak w ubiegłym spisze się na medal i znów będziemy mieli szanse przeżywać w nim niezmierne emocje."
W poprzedniej edycji rajdu Dakar, Małysz wystartował Toyotą Hilux w konfiguracji T1 gdzie zajął wysoką 15-stą lokatę, stając się w ten sposób najwyżej sklasyfikowanym polskim kierowcą samochodowym. Zespół Małysz - Marton ma nadzieję na jeszcze lepsze wyniki w Dakarze 2014, ponieważ ich auto jest jeszcze szybsze i jeszcze mocniejsze.
Konferencja nie była poświęcona tylko i wyłącznie startowi Małysza i Martona w rajdzie Dakar 2014. Obok sportowców, gwiazdą konferencji miała być także nowa Toyota Hilux Invincible, czyli "niezwyciężona". Jest to najnowsza, limitowana edycja drogowej odmiany Toyoty Hilux. Właśnie ten model został podarowany Małyszowi oraz Martonowi. Model ten z pewnością wyróżniać się będzie na publicznych drogach.
Jak powiedział Adam Małysz:
"nasze nowe Hiluxy Invincible rzucają się w oczy, bo mają mnóstwo atrakcyjnych dodatków i świetny kolor nadwozia, ale to nadal ten sam niezniszczalny Hilux, którym można dojechać wszędzie i mieć pewność, że się wróci. Przez ostatni rok jeździłem Hiluxem na rajdy i treningi, nie oszczędzałem go w terenie, a samochód jest nadal jak nowy. Tak solidnych konstrukcji można dziś szukać ze świecą."
Nowa odmiana Hilux'a, którą otrzymał Małysz i Maarton powstała na bazie najlepiej wyposażonej wersji SR5, która dostępna jest z podwójną kabiną oraz silnikiem Diesla o pojemności 3.0 l D-4D. Do dyspozycji zawodników będą wzmocnione wersje, które konfiguracji PowerBoost rozwijają moc 201 KM i 435 Nm. Taka charakterystyka czyni z tych samochodów jedne z najmocniejszych pick-upów na rynku. Z podanych informacji wiadomo, że Małysz poruszać się będzie Toyota Hilux z manualną skrzynią biegów, natomiast Rafał Marton jeździć będzie z przekładnią automatyczną.
Autorzy: Marta Katarzyna Zdankowska/Damian Goś