Po międzynarodowym sukcesie sportowego modelu GT86, Toyota prezentuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie wariant koncepcyjny o nazwie FT-86 Open concept, wyposażony w miękki, automatycznie otwierany dach. Podobnie jak wersja produkcyjna GT86, prototypowy kabriolet będzie wykorzystywał silnik typu boxer, napędzający tylne koła.
FT-86 Open concept powstało z myślą o połączeniu łatwości i radości prowadzenia GT86, z dodatkową przyjemnością z jazdy przy otwartym dachu. Wersja prototypowa ma ocenić zainteresowanie europejskich klientów nadwoziem typu cabrio w sportowej ofercie Toyoty. Model FT-86 Open concept ma 4240 mm długości, 1775 mm szerokości i 1270 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2570 mm. Automatycznie składany wielowarstwowy dach jest wykonany z najwyższej jakości tkanin. W jego tylnej części znalazło się szklane okno. Samochód koncepcyjny zachowuje znany z GT86 układ siedzeń 2+2, zaś dach składa się za oparcia tylnych siedzeń, przy niewielkim wpływie na pojemność bagażnika.
Kolorystyka, przykuwająca wzrok intensywnym kontrastem między bielą i granatem, została opracowana w Mediolanie, jednej ze światowych stolic mody. Elegancka, biała karoseria, granatowe płótno dachu i biała tapicerka nadają kabrioletowi sportowego wizerunku. Wnętrze otrzymało złocisty odcień dywaników i granatowe tło perforacji tapicerki.
FT-86 Open concept dziedziczy po GT86 płytę podłogową i jednostkę napędową. Sercem napędu jest pierwszy na świecie silnik w układzie przeciwsobnym z wtryskiem D-4S. Wolnossąca, wysokoobrotowa jednostka o pojemności 1998 cm³ i współczynniku mocy 100 KM na litr, napędza tylne koła przez manualną skrzynię biegów lub sześciobiegową przekładnię automatyczną.
Przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i podwójnymi wahaczami z tyłu gwarantuje precyzję prowadzenia, natychmiastową reakcję i doskonałą sterowność; elektrycznie wspomagany układ kierowniczy ma szybkie, rajdowe przełożenie 13.1, a hamulce z dużymi, wentylowanymi tarczami zapewniają doskonałą skuteczność hamowania.
Przed ewentualnym wprowadzeniem samochodu na rynek, Toyota określiła szereg obszarów, wymagających dodatkowych prac konstrukcyjnych. Konieczna będzie szczegółowa ocena wpływu zmian sztywności, wyważenia, masy i aerodynamiki na zachowanie pojazdu. Analizowane są również rozwiązania dodatkowo zwiększające sztywność nadwozia, takie jak wzmocnione zamki drzwi.
GT86 ma idealny rozkład mas (53:47) oraz niezwykle nisko położony środek ciężkości (460 mm), dzięki czemu doskonale reaguje nawet na najbardziej subtelne ruchy kierownicy, gazu i hamulca. O ile zastosowanie płóciennego dachu powinno jeszcze obniżyć środek masy, to niezbędna będzie dalsza, szczegółowa analiza wyważenia pojazdu.
Źródło: Toyota