Hybrydowa wersja miejskiej Toyoty Yaris w szybkim tempie zdobyła sobie uznanie polskich kierowców. Od debiutu w czerwcu br., polscy klienci zamówili już 292 sztuki Yarisa Hybrid. Plan sprzedaży Toyota Motor Poland na 2012 rok zakładał 200 sztuk.
W czerwcu br. udział wersji hybrydowej w całości sprzedaży Yarisa wyniósł aż 21%. Tak wysoki popyt przewyższył zarówno oczekiwania, jak i aktualne możliwości dostaw Toyota Motor Poland.
O sukcesie rynkowym hybrydowego Yarisa zadecydowały czynniki takie jak:
- niska cena: 65 100 zł za kompletnie wyposażony samochód czyni z Yarisa najtańszą hybrydą na rynku;
- parametry użytkowe - niskie zużycie paliwa(3,1 l /100 km w mieście), dobre osiągi, oraz komfort jazdy uzyskiwany m.in. dzięki standardowej automatycznej skrzyni biegów oraz cichej pracy układu hybrydowego;
- niskie koszty eksploatacji, na które oprócz niskiego zużycia paliwa składają się także brak tradycyjnego alternatora, rozrusznika i pasków klinowych, dzięki czemu nie trzeba inwestować w wymianę tych elementów, a także mniejsze zużycie klocków hamulcowych dzięki wykorzystywaniu układu hybrydowego do hamowania.
Ważnym elementem sukcesu Yarisa Hybrid jest także niezawodność Toyoty, która w przypadku modeli z napędem hybrydowym jest najwyższa spośród wszystkich pojazdów dostępnych na rynku. Toyota Yaris Hybrid jest w Polsce objęta 5-letnią gwarancją na cały zespół napędowy.
Szybkie tempo zdobywania rynku przez samochody hybrydowe stanowi potwierdzenie, że oferują one atrakcyjną alternatywę dla napędów spalinowych.
Źródło: Toyota