Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Zmiany w nowej Toyocie Avensis objęły zarówno stylistykę tego pojazdu, jak również jednostki napędowe. Oprócz tego w Polsce Avensis będzie oferowany w nowych wersjach wyposażenia.

To­yo­ta prze­pro­wa­dzi­ła pierw­szy li­fting trze­ciej ge­ne­ra­cji tego auta. W przed­niej czę­ści nad­wo­zia po­ja­wił się więk­szy wlot po­wie­trza w zde­rza­ku, zaś re­flek­to­ry prze­pro­jek­to­wa­no w taki spo­sób, by wkom­po­no­wać w nie świa­tła do jazdy dzien­nej typu LED. Wszyst­kie te zmia­ny były po­dyk­to­wa­ne nową linią sty­li­stycz­ną wszyst­kich aut ja­poń­skiej marki, którą na­zwa­no "Keen Look". Z tyłu zmia­ny są już bar­dziej sub­tel­ne. Nowe są m.in. prze­tło­cze­nia nad­ko­li, jak rów­nież de­li­kat­nie zmie­nio­ny kształt zde­rza­ka oraz re­flek­to­rów. Zmia­ny ob­ję­ły także ka­bi­nę pa­sa­żer­ską. W ofer­cie po­ja­wi­ły się nowe mate­ria­ły ta­pi­cer­ki, zaś ze­ga­ry i ta­bli­ca roz­dziel­cza otrzy­ma­ły białe podświetle­nie, dzię­ki czemu wskaź­ni­ki stały się bar­dziej czy­tel­ne. Dodatko­wo do­tych­cza­so­wa ta­pi­cer­ka z wer­sji Sol, ofe­ro­wa­na jest teraz w pod­sta­wo­wej wer­sji Luna. W wyż­szych wer­sjach wy­po­sa­że­nia wprowadzo­na zo­sta­ła al­can­ta­ra ze skórą. W naj­wyż­szej wer­sji wyposażenia Pre­sti­ge do­stęp­na jest ta­pi­cer­ka skó­rza­na w trzech wersjach kolorystycz­nych. Z kolei ze­ga­ry i ta­bli­ca roz­dziel­cza otrzy­ma­ły białe podświe­tle­nie, dzię­ki czemu wskaź­ni­ki stały się bar­dziej czytelne.

Wśród naj­waż­niej­szych zmian tech­nicz­nych mo­że­my wy­mie­nić m.in. 28 no­wych spa­wów w tyl­nej czę­ści nad­wo­zia, co przy­czy­ni­ło się do zwiększe­nia jego sztyw­no­ści, szcze­gól­nie w wer­sji kombi. Zmia­ny wprowa­dzo­no także w ukła­dzie kie­row­ni­czym. Jego prze­ło­że­nie zo­sta­ło zmniej­szo­ne o 4 mm na każdy obrót.

Po­dob­nie jak w wer­sji sprzed zmian, w ofer­cie sil­ni­ko­wej Aven­si­sa znaj­du­ją się trzy jed­nost­ki ben­zy­no­we Va­lve­ma­tic (1.6 132 KM, 1.8 147 KM, 2.0 152 KM), oraz dwie jed­nost­ki Die­sla D-4D i D-CAT (2.0 124 KM, oraz 2.2 150 i 177 KM). Naj­czę­ściej wy­bie­ra­nym sil­ni­kiem przez Klien­tów w Euro­pie był motor 2.0 D-4D. To wła­śnie w tej jed­no­st­ce in­ży­nie­ro­wie japoń­skiej firmy prze­pro­wa­dzi­li naj­wię­cej mo­dy­fi­ka­cji. 310 Nm jest dostępne obec­nie już od 1600 obr./min, zaś śred­nie zu­ży­cie pa­li­wa spadło z 5.4 do 4.5 l/ 100 km.

W ofer­cie nadal do­stęp­ne są trzy ro­dza­je skrzyń bie­gów: 6-stop­nio­wa ma­nu­al­na, 6-stop­nio­wa au­to­ma­tycz­na, oraz bez­stop­nio­wa typu CVT.

Ceny nowej To­yo­ty Aven­sis roz­po­czy­na się od 82 900 zł.

Źródło: Toyota

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej