Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutuje produkcyjna wersja Toyoty Yaris HSD, czyli pierwszego na świecie samochodu segmentu B z pełnym napędem hybrydowym.
Dzięki nowej konstrukcji tego napędu wnętrze Yarisa HSD zachowa pełną funkcjonalność, identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu.
Na potrzeby Yarisa HSD inżynierowie Toyoty opracowali nowy system hybrydowy o wyraźnie mniejszych rozmiarach i obniżonej masie.
Łącznie silnik benzynowy i elektryczny osiągają moc 100 KM i wysoką wartość momentu obrotowego. - silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra, pracujący w cyklu Atkinsona, jest o 16,5 kg lżejszy i 10% mniejszy niż jednostka 1.8 znana z modelu Auris HSD;
- silnik elektryczny ma o 20% mniejsze rozmiary;
- moduł zarządzania mocą (Power Control Unit) jest o 12% mniejszy;
- przekładnia jest mniejsza o 6%, oraz lżejsza o 12 kg w porównaniu do rozwiązań znanych z Aurisa HSD;
- baterie niklowo wodorkowe oraz zbiornik paliwa zostały umieszczone pod tylną kanapą, dzięki czemu bagażnik zachował swoją pełną pojemność, tak jak w wersjach tradycyjnych z silnikami spalinowymi.
Dodatkowe wysiłki inżynierów w optymalizacji rozmiarów zespołu hybrydowego pozwoliły Yarisowi HSD utrzymać swoją podstawową zaletę, z której słyną wszystkie generacje modelu: małe rozmiary z zewnątrz, wielka przestrzeń w środku.
Źródło: Toyota