Na polskim rynku jest już dostępna najnowsza wersja Toyoty Hilux, czyli legendarnego pick-upa o doskonałych możliwościach do jazdy w trudnym terenie. Najważniejsze zmiany modelu 2012 obejmują nową stylistykę nadwozia, poprawioną jakość wykończenia wnętrza, nowe elementy wyposażenia, oraz większą moc i wytrzymałość zawieszenia w wersjach z silnikiem 2.5 D4D.
Bez zmian pozostaje najszersza gama i największa wszechstronność, spośród wszystkich pick-upów oferowanych na polskim rynku. Toyota Hilux jest dostępna z dwoma silnikami (2.5 D-4D i 3.0 D-4D), z dwoma wariantami napędu (4x2 i 4x4), oraz w trzech wersjach nadwoziowych (pojedyncza, półtorej, oraz podwójna kabina).
Największe zmiany z zewnątrz objęły przednią część nadwozia, w której od nowa zaprojektowane zostały elementy od słupka A do samego zderzaka. Obecny wygląd Hiluxa nadal symbolizuje trwałość i najwyższą wytrzymałość w każdych warunkach, a dzięki zmianom przedniej części nadwozie nabrało dodatkowo nowoczesnych linii, przypominających samochody typu SUV.
Z profilu Toyota Hilux zachowuje wygląd, do którego przyzwyczaiły poprzednie generacje modelu. Delikatnym zmianom zostały poddane lusterka boczne oraz spojler przedni i tylny. Nowy wzór otrzymały felgi zarówno 15, jak i 17-calowe.
W tylnej części nadwozia zmienione zostały lampy. Hilux 2012 jest oferowany w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych: złotym oraz ciemno-stalowym.
Zmiany we wnętrzu Hiluxa zbliżają jego wygląd do samochodów osobowych. Wśród nowo zaprojektowanych elementów znalazły się kierownica, zegary Optitron wraz z obudową, oraz konsola środkowa. Cała deska rozdzielcza została wykonana z tworzywa o ciemniejszej niż dotychczas barwie.
Najważniejszym nowym elementem wyposażenia wnętrza jest system multimedialny Toyota Touch, będący wyposażeniem standardowym od wersji SR. System integruje za pomocą 6-calowego wyświetlacza dotykowego obsługę radia, telefonu obsługiwanego przez połączenie Bluetooth, oraz muzykę odtwarzaną przez Bluetooth ze źródła zewnętrznego. Jego częścią jest także kamera cofania, której obraz wyświetla się na ekranie po wybraniu biegu wstecznego.
Podobnie jak w innych modelach Toyoty, system można rozbudować o moduł Touch & Go, zawierający nawigację satelitarną i dostęp do Internetu za pomocą telefonu komórkowego.
Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek i nowego rodzaju wtryskiwaczy, moc silnika 2.5 D-4D w wersji z napędem na jedną oś wzrosła o 24 KM. Jednostka rozwija teraz 144 KM przy 3 600 obr./min., oraz 343 Nm przy 2 000 obr./min., czyli tyle ile do tej pory ten sam silnik w wersji z napędem 4x4.
Pomimo wzrostu mocy silnika udało się obniżyć jego średnie zużycie paliwa o 1 litr, do 7.3 l/100 km.
Hilux 2.5 D-4D 2x4 otrzymał także wzmocnione zawieszenie z wersji 4x4, dzięki czemu poprawiło się jego prowadzenie i wzrosła maksymalna masa ciągniętej przyczepy do 2.5 tony.
Obydwa silniki stosowane w Toyocie Hilux (2.5 D-4D i 3.0 D-4D), zarówno z manualną jak i 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów, spełniają normę spalin EURO V.
Ceny modelu Hilux po zmianach rozpoczynają się od kwoty 67 472 zł netto (homologacja ciężarowa).
Źródło: Toyota