Toyota Yaris trzeciej generacji ma zmienione proporcje, inną stylizację i lepsze jakościowo wnętrze. Pozostała ta sama gama silników i niewiele zmieniona cena. W podstawowej wersji silnikiem 1.0 kosztuje 39 900 zł.
Trzecie generacja nie jest tak rewolucyjna, ale zmiany w porównaniu z drugą są wyraźne. Linia nadwozia pozostała podobna, ale zmieniły się proporcje. Nowy Yaris jest o 10 cm dłuższy, ale i 2 co niższy. Mimo niewielkiego powiększenia rozmiaru auto jest przy tym lżejsze o 20 kg. Z przodu zwraca uwagę atrapa chłodnicy w kształcie litery V - to nowa twarz Toyoty - w końcu tego roku na rynku ma się pojawić zmodernizowany na tą samą modłę Avensis. Do kompletu mamy nowy zderzak z większym wlotem powietrza i reflektory kojarzące się z modelem iQ. Patrząc na boczną linię zauważymy brak pionowego słupka na szybie tylnych okien.
We wnętrzu najważniejszą zmianą jest przesunięcie tablicy rozdzielczej znad centralnej konsoli, gdzie mieściła się w przypadku dwóch poprzednich generacji auta, w tradycyjne miejsce przed kierownicą. Oprócz miejsca zmieniła się też forma - mamy trzy koliste zegary z dużym prędkościomierzem pośrodku. Toyota zrezygnowała z pojedynczego modułu centralnej konsoli. Deskę rozdzielczą przecina w poprzek owalny pas z miękkiego tworzywa, wydający się wypływać spod głównej części deski. W jego lewym końcu mieści się prostokątny, obwiedziony metalem zestaw audio z sześciocalowym. Oferowany jako standard od trzeciego poziomu wyposażenia Sol dysponuje m.in. łącznością Bluetooth, pozwalającą na obsługiwanie telefonu przez dotykowy ekran systemu, na którym jest dostępna pełna lista numerów z pamięci telefonu, wysyłanie SMS-ów, a także strumieniowe odtwarzanie muzyki z pamięci urządzenia. Port USB pozwala na podłączenie zewnętrznych odtwarzaczy MP3, a w przypadku iPhona dysponujemy nawet możliwością pokazywania okładek płyt, zawartych w pamięci programu iTunes.
W ramach wyposażenia dodatkowego jest oferowany zestaw Touch & Go z nawigacją satelitarną, a dzięki połączeniu przez Bluetooth ze smartfonem kierowcy, pozwala także na korzystanie z internetowych aplikacji z Facebookiem włącznie. Dzięki temu, także nawigacja satelitarna może informować nie tylko o tym gdzie są najbliższe stacje benzynowe, ale też np. podawać ile kosztuje paliwo na każdej z nich.
Trzecia generacja Yarisa została zbudowana na nowej platformie, która ma rozstaw osi większy o 5 cm, stąd też kabina jest nieco większa a co za tym idzie, jest więcej miejsca dla pasażerów. Bagażnik również został powiększony w stosunku do poprzednika o 12 litrów i obecnie jego pojemność wynosi 286 l
Gama jednostek napędowych to dokładne odbicie tego, co jest oferowane obecnie - zaczyna się od trzycylindrowego, jednolitrowego, benzynowego silnika o mocy 69 KM. Ta jednostka zużywa średnio 4,8 l/100 km, ale na rozpędzenie samochodu do 100 km/h potrzebuje 15,3 sekundy.
Drugi silnik benzynowy, to najmocniejsza jednostka w gamie. Ma pojemność 1,33 l i moc 99 KM.
Zużycie paliwa z manualną skrzynią biegów wynosi 5,4 l/100 km, ale ta wersja może być wyposażona w system Stop&Start, który pozwala zmniejszyć ten wynik o 0,2 l. Nie jest to jednak najbardziej dynamiczna jednostka. Tą rolę spełnia 90. konny turbodiesel 1,4 D-4D, który zadowala się średnio 4 litrami oleju napędowego na 100 km. Podczas gdy benzynowy 1,33 pozwala osiągnąć ''setkę'' w 11,7 sekundy, turbodieslowi wystarczaj na to 10,8 sekundy.
W Polsce ceny tego samochodu zaczynają się od 39 900 za trzydrzwiowy model i 41 700 za pięciodrzwiowy w wersji Terra, a to oznacza tylko 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, radioodtwarzacz CD z gniazdem USB, elektrycznie regulowane lusterka i przednie szyby, wspomaganie kierownicy i 14. calowe koła. Za wersję Luna, która ma na wyposażeniu także manualną klimatyzację, centralny zamek z pilotem, obrotomierz i piętnastocalowe felgi trzeba już zapłacić o 5 tysięcy więcej.
Źródło: Toyota