Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Toyota Motor Poland w ostatnim czasie zorganizowała Eco Challenge 2010, który był już trzecią edycją tego rajdu. Impreza miała na celu zapoznanie się z najnowszym produktem marki Toyota, czyli Priusem III generacji i jego możliwości.

Rajd został podzielony na trzy etapy, sportowy i dwa ekologiczne. Pierwszy etap odbył się na terenie Akademii Jazdy Toyota i polegał na pokonaniu bardzo dynamicznej sportowej próby na zmiennej nawierzchni (asfalt i płyta poślizgowa) najnowszą Toyotą Prius. Krótka i bardzo szybka próba pozwoliła uczestnikom eko- rajdu wyszaleć się do woli i poznać niesamowite walory jezdne nowej generacji Priusa. Wszyscy zgodnie oznajmili, że jest to nie tylko auto ekologiczne, ale również posiada zacięcie sportowe. Następnie uczestnicy zasiedli w autach wcześniej wylosowanych aby wystartować w Eco Challenge 2010. Celem rajdu jest przejechać wyznaczoną trasę w jak najkrótszym czasie a przy tym spalając jak najmniejszą ilość paliwa. W tym roku w ekologicznych jazdach wzięło udział dziesięć aut. Wszystkie auta to Toyoty Prius III generacji wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Do naszej dyspozycji oddano samochody wyposażone w silnik benzynowy 1,8 o mocy 98 KM plus dodatkowo 80 konny silnik elektryczny.
Pierwszy etap ekologiczny wiódł drogami o różnym ukształtowaniu terenu i zakończył się w przepięknej scenerii Ośrodka Dr Ireny Eris na Wzgórzach Dylewskich. Następnego dnia uczestnicy zmodyfikowaną trasą powrócili do Warszawy a dokładnie mówiąc do siedziby Toyota Motor Poland, gdzie na wszystkich uczestników czekała gwiazda i twarz najnowszego wcielenia Priusa, czyli Beata Sadowska. Wszyscy z niecierpliwością oczekiwali na wyniki Eco Challenge 2010. Po przejechaniu ponad 420 kilometrów zwycięzcami w generalnej klasyfikacji Toyota Eco Challenge 2010 zostali Arkadiusz Michlewicz i Rafał Radzymiśki uzyskując średnie spalanie po dwóch dniach rajdu równe 3,6 litra na 100 kilometrów!
Ceny najnowszej Toyoty Prius rozpoczynają się w Polsce od 99 900 zł za odmianę podstawową Luna. Zaś najdroższa wersja to Prestige i kosztuje 112 900 zł. Jednak na tym nie koniec i klient może swojego Priusa doposażyć jednym z czterech dodatkowych pakietów.

Przy okazji prezentacji trzeciej generacji Priusa został również pokazany jedyny egzemplarz w Europie, jeszcze bardziej ekologicznej odmiany Priusa, czylo Plug-in Hybrid. Posiada on możliwość ładowania baterii przy pomocy zwykłego gniazdka elektrycznego oraz przejechanie tylko na bateriach do 20 kilometrów z prędkością sięgającą nawet 100 km/h.








Autor i fot. Artur Ławnik

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej