Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W scenerii toruńskiego hotelu Bulwar położonego bezpośrednio przy bulwarze wiślanym odbyła się polska premiera odświeżonego modelu Toyoty, czyli Auris 2010.

Toyota Auris 2010 dostała w obecnej odmianie nową stylistykę nadwozia, które ma teraz bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.

Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim sylwetka Aurisa wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.

Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.

Do gamy kolorystycznej Aurisa dołączyły dwa nowe, wyróżniające się na drodze lakiery zewnętrzne: niebieski metalik i czerwony metalik.
Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz pojazdu. Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie Klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.

W konsekwencji w Aurisie 2010 znacznie poprawiona została ergonomia wnętrza. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej kierowca ma do dyspozycji przyciski sterowania radiem i rozbudowanym komputerem pokładowym w kierownicy, która dodatkowo w każdej wersji jest obszyta skórą. Nowe, jasne podświetlenie zyskał zestaw zegarów typu Optitron. Po raz pierwszy w modelu Auris Klienci będą mieli także możliwość wyboru wersji wyposażonej w siedzenia z Alcantary i elementów skórzanych. Dodatkowo w ofercie pojawia się także specjalna, bardziej agresywna stylistycznie wersja Dynamic z nowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, spojlerem tylnym i przyciemnionymi szybami z tyłu.

Zmiany stylistyczne, którym został poddany Auris, nadają mu nowego charakteru z zewnątrz, jeszcze wyższej jakości wykończenia i poprawionej ergonomii wnętrza, przy zachowaniu najważniejszych cech modelu - kompaktowych rozmiarów, zwinności w mieście i przestronności kabiny

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, Toyota wprowadziła usprawnienia zawieszenia i układu kierowniczego. Nowy Auris poddany został wielokilometrowym testom na drogach europejskich, tak aby sprostał wymaganiom kierowców ze Starego Kontynentu. Prowadzenie jest teraz bardzo pewne przy każdej prędkości, a jednocześnie wyraźnie wzrósł komfort jazdy. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia również lepsze wyczucie drogi i większą zwinność pojazdu, dostarczając przyjemności z prowadzenia.

Przednie zawieszenie z kolumną MacPhersona zostało dodatkowo usprawnione, tak by oferować większą stabilność jazdy i komfort pokonywania nierówności. Tylne zawieszenie posiada belkę skrętną lub dwa wahacze skrętne w przypadku wersji z silnikiem 2.2 D-CAT. W rezultacie wszystkich zmian zawieszenia nowy Auris jest bardziej sprężysty, oraz lepiej i ciszej pokonuje nierówności.

Wszystkie silniki i skrzynie biegów, które będą oferowane w nowym modelu, należą do rodziny Toyota Optimal Drive. Technologia użyta przy ich konstruowaniu pozwala uzyskiwać mniejsze zużycie paliwa przy jednocześnie zwiększonej dynamice jazdy. Uzyskanie tych efektów było możliwe dzięki zmniejszeniu masy silników i ich oporów tarcia, oraz usprawnieniu procesów spalania.

Spośród wszystkich silników oferowanych do tej pory w modelu Auris, największym powodzeniem i uznaniem wśród Klientów cieszyła się benzynowa jednostka 1.6l i diesel o pojemności 1.4l.

Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4400 RPM). Wartości te pozwalają na komfortowe, ciche i dynamiczne podróżowanie już przy niskich obrotach. W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6l/100km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3l/100km.

Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7l/100km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90KM, a maksymalny moment obrotowy dostępny w przedziale 1800-2800 RPM 205 Nm, co jest wartością porównywalną z parametrami większych silników (1,5l pojemności), stosowanych w modelach innych marek.

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych są dwa silniki benzynowe, o pojemności 1,33l (101KM) i 1,8l (147KM), oraz silniki diesla o pojemności 2.0l (125KM) i 2.2l (177KM).
W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży wprowadzona zostanie wersja z napędem hybrydowym, łączącym silnik spalinowy o pojemności 1,8l z silnikiem elektrycznym, co łącznie zapewni 136KM, oferując osiągi na poziomie auta kompaktowego z dwulitrowym silnikiem diesla. Auris HSD został zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i jest pierwszym samochodem kompaktowym wprowadzającym do segmentu technologię hybrydową na masową skalę.

Zalety systemu HSD, który jest tzw. pełnym systemem hybrydowym, będzie można szczególnie docenić w trybie jazdy Electric Vehicle. Pozwala on na przejechanie przy prędkości do 50km/h dwóch kilometrów jedynie na silniku elektrycznym, który nie emituje ani hałasu, ani spalin.

W normalnym trybie, przy wykorzystaniu obydwu napędów, Auris HSD z łatwością spełnia normy spalin nie tylko EURO 5, ale najprawdopodobniej także EURO 6, emitując zaledwie 99g CO2/km i zdecydowanie mniej NOx niż konkurencyjne pojazdy z silnikiem diesla o porównywalnych osiągach.

Po wprowadzeniu wersji HSD, Toyota Auris będzie oferowała najszerszą gamę jednostek napędowych w segmencie, spełniającą wymagania różnych grup Klientów.

Ceny najnowszej odmiany Aurisa rozpoczynają się od 57 100 zł za model trzydrzwiowy z benzynowym silnikiem 1,33 o mocy 101 KM. Najtańszy Auris z wysokoprężną jednostką napędową 1,4 D-4D 90 KM to 67 500 zł.

Źródło: Toyota
Fot. Artur Ławnik






Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej