Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie Toyota zaprezentuje dwie europejskie premiery, oraz zmodernizowane wersje najbardziej popularnych modeli. Zwiedzający stoisko Toyoty będą mieli okazję zobaczyć nowe wersje Aurisa, RAV4 i specjalne edycje iQ, oraz debiutującą na rynku europejskim wersję hybrydową Auris HSD i koncepcyjny model sportowy FT-86.

Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupełnie nowy model w 2007 roku, zastępując utytułowaną Corollę w wersji hatchback. Od tego czasu dała się poznać Klientom jako samochód przestronny, komfortowy, ekonomiczny i niezawodny, zajmując na trwałe silną pozycję w segmencie kompaktów, w którym konkurencja na rynku europejskim jest największa. Podczas genewskich targów motoryzacyjnych zostanie zaprezentowany odmłodzony model. Auris po zmianach trafi do europejskiej sprzedaży wczesną wiosną 2010, a już na początku drugiej połowy roku oferta silników benzynowych i diesla zostanie wzbogacona o technologię hybrydową, w modelu Auris Hybrid Synergy Drive (HSD).

Auris 2010 zyskał obecnie nową stylistykę nadwozia, które ma teraz bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.

Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim sylwetka Aurisa wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.

Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.

Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz pojazdu. Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie Klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.

W Aurisie 2010 znacznie poprawiona została ergonomia wnętrza. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej kierowca ma do dyspozycji przyciski sterowania radiem i rozbudowanym komputerem pokładowym w kierownicy, która dodatkowo w każdej wersji jest obszyta skórą. Nowe, jasne podświetlenie zyskał zestaw zegarów typu Optitron. Po raz pierwszy w modelu Auris Klienci będą mieli także możliwość wyboru wersji wyposażonej w siedzenia z Alcantary i elementów skórzanych. Dodatkowo w ofercie pojawia się także specjalna, bardziej agresywna stylistycznie wersja Dynamic z nowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, spojlerem tylnym i przyciemnionymi szybami z tyłu.

Poza tym Toyota wprowadziła usprawnienia zawieszenia i układu kierowniczego. Przednie zawieszenie z kolumną MacPhersona zostało dodatkowo usprawnione, tak by oferować większą stabilność jazdy i komfort pokonywania nierówności. Tylne zawieszenie posiada belkę skrętną lub dwa wahacze skrętne w przypadku wersji z silnikiem 2.2 D-CAT. W rezultacie wszystkich zmian zawieszenia nowy Auris jest bardziej sprężysty, oraz lepiej i ciszej pokonuje nierówności.

Wszystkie silniki i skrzynie biegów, które będą oferowane w nowym modelu, należą do rodziny Toyota Optimal Drive. Technologia użyta przy ich konstruowaniu pozwala uzyskiwać mniejsze zużycie paliwa przy jednocześnie zwiększonej dynamice jazdy. Uzyskanie tych efektów było możliwe dzięki zmniejszeniu masy silników i ich oporów tarcia, oraz usprawnieniu procesów spalania.
Spośród wszystkich silników oferowanych do tej pory w modelu Auris, największym powodzeniem i uznaniem wśród Klientów cieszyła się benzynowa jednostka 1.6l i diesel o pojemności 1.4l.
Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4400 RPM). Wartości te pozwalają na komfortowe, ciche i dynamiczne podróżowanie już przy niskich obrotach. W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6l/100km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3l/100km.
Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7l/100km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90KM, a maksymalny moment obrotowy dostępny w przedziale 1800-2800 RPM 205 Nm, co jest wartością porównywalną z parametrami większych silników (1,5l pojemności), stosowanych w modelach innych marek.

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych są dwa silniki benzynowe, o pojemności 1,33l (101KM) i 1,8l (147KM), oraz silniki diesla o pojemności 2.0l (125KM) i 2.2l (177KM).

W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży wprowadzona zostanie wersja z napędem hybrydowym, łączącym silnik spalinowy o pojemności 1,8l z silnikiem elektrycznym, co łącznie zapewni 136KM, oferując osiągi na poziomie auta kompaktowego z dwulitrowym silnikiem diesla. Zalety systemu HSD, który jest tzw. pełnym systemem hybrydowym, będzie można szczególnie docenić w trybie jazdy Electric Vehicle. Pozwala on na przejechanie przy prędkości do 50km/h dwóch kilometrów jedynie na silniku elektrycznym, który nie emituje ani hałasu, ani spalin.

Poza odmłodzonym Aurisem, w Genewie będzie można zobaczyć odmłodzoną RAV4 2010, która otrzymała całkowicie przeprojektowaną przednią część nadwozia, która łączy stylistykę miejską z wytrzymałością i trwałością typową dla samochodów 4x4. Powiększony przedni grill nawiązuje do rozwiązań stylistycznych zastosowanych w modelach Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku. Nowego kształtu nabrały także przednie reflektory i maska, dzięki czemu RAV4 wygląda bardziej dynamicznie. Elegancji przedniej części nadwozia nadaje chromowane wykończenie grilla i świateł przeciwmgielnych, zintegrowanych w zderzaku o całkowicie nowym kształcie.

W tylnej części nadwozia zmienione zostały światła, w których zastosowano bardziej widoczne od tradycyjnych rozwiązań diody LED. Uchylne drzwi tylne ze zintegrowaną pokrywą koła zapasowego dochodzą do krawędzi zderzaka, dzięki czemu przestrzeń bagażowa jest łatwo dostępna i praktyczna w codziennym użytkowaniu.

Również we wnętrzu samochodu zaszły zmiany, które dają podróżującym wrażenie najwyższej jakości i praktyczności. Zarówno materiały, jak i wykonanie i spasowanie poszczególnych elementów deski rozdzielczej stoją na najwyższym poziomie. Najważniejszą zmianą wewnątrz jest jednak wprowadzenie specjalnej wersji wyposażeniowej z fotelami obszytymi Alcantarą i skórą, które uzupełniają dotychczasową ofertę tapicerek materiałowych i skórzanych.

Od wszystkich rodzajów współczesnych samochodów, w tym także od SUV-ów, oczekuje się dzisiaj coraz lepszych parametrów spalania i emisji. Toyota, aby umacniać swoją pozycję lidera rozwiązań ekologicznych w motoryzacji, wprowadza teraz do wszystkich wersji silnikowych modelu RAV4 technologię Toyota Optimal Drive, która po raz pierwszy została zaprezentowana podczas Targów Motoryzacyjnych w Paryżu, w 2008 roku. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, pozwalającym na zmniejszenie masy silników, ich oporów tarcia i poprawie procesów spalania, wszystkie jednostki napędowe RAV4 oferują teraz idealną równowagę między zużyciem paliwa i osiągami.

Zmodernizowana Toyota RAV4 będzie teraz oferowana w wersjach 4x2 i 4x4 dostępnych zarówno w połączeniu z silnikiem benzynowym, jak i dieslem, oraz z dwoma rodzajami automatycznych skrzyń biegów. We wszystkich konfiguracjach zmodernizowana Toyota RAV4 ma jedne z najlepszych w segmencie wartości zużycia paliwa i emisji CO2.

Silnik benzynowy o pojemności 2.0l rozwija moc 158KM i maksymalny moment obrotowy 198Nm. W wersji z napędem na jedną oś i sześciostopniową manualną skrzynią biegów pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 10.2 sekundy (prędkość maksymalna: 185 km/h).

W wersji z napędem na dwie osie, z silnikiem benzynowym może współpracować bezstopniowa skrzynia biegów Multidrive S. Taka konfiguracja została szczególnie entuzjastycznie przyjęta przez Klientów modelu RAV4 przed modernizacją. Skrzynia biegów typu Multidrive S pozwala bowiem na niezwykle płynną i przyjemną jazdę bez szarpnięć przy zmianie biegów. Utrzymuje ona najbardziej efektywne obroty silnika przy każdej prędkości, dzięki czemu zarówno hałas jak i zużycie paliwa pozostają na niskim poziomie, a jednocześnie w każdej chwili dostępna jest pełna moc silnika. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji przycisk Sport, zwiększający prędkość obrotową silnika i dynamikę pojazdu, oraz możliwość regulowania pracy skrzyni biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.

W ofercie dostępne są także dwa silniki diesla o pojemności 2.2l. Silnik typu D-4D rozwija moc 150KM i maksymalny moment obrotowy dostępny w przedziale 2000-2800 obrotów na minutę, dzięki czemu przy napędzie na jedną oś przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10 sekund, a prędkość maksymalna 190 km/h. Flagowy silnik 2.2 D-CAT dysponuje mocą 177KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm (0-100 km/h: 9.3 sekundy, prędkość maksymalna 200 km/h).

Z silnikiem diesla (150KM) współpracować może także automatyczna, sześciostopniowa skrzynia biegów, charakteryzująca się dużą płynnością i szybkością zmiany przełożeń. W tej wersji kierowca ma także możliwość sekwencyjnej zmiany biegów za pomocą tradycyjnej dźwigni lub łopatek umieszczonych przy kierownicy.

W modelu RAV4 po modernizacji wybór odpowiedniej kombinacji wyposażenia, silnika i skrzyni biegów jest teraz o wiele prostszy niż dotychczas. Poza tradycyjnie bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym system kontroli trakcji VSC, klimatyzację czy komplet poduszek powietrznych, Toyota po raz pierwszy w modelu RAV4 oferuje możliwość eleganckiego wykończenia wnętrza z Alcantary i elementów skórzanych. Teraz wyposażenie to będzie także oferowane z silnikiem 2.2 D-CAT 177KM i 2.2 D-CAT 150KM z automatyczną skrzynią biegów, dostępnymi dotąd tylko w najbogatszej wersji X.

Źródło: Toyota

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej