Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Toyota Motor Poland (TMPL) rozpoczyna serwisową kampanię przywoławczą dotyczącą poprawy pracy pedału gazu dla właścicieli aut dystrybuowanych i użytkowanych w Polsce.

Pierwsi Klienci zostali poinformowani o potrzebie wizyty w autoryzowanym serwisie Toyoty. Tym samym TMPL przystępuje do finalizacji akcji przywoławczej dotyczącej utrudnionej pracy pedału gazu.
''Pomimo braku jakichkolwiek zdarzeń drogowych wywołanych wadliwą pracą pedału gazu w Toyotach na terenie Europy zdecydowaliśmy się na podjęcie tak potężnej akcji serwisowej. Decydującą okazała się informacja od 26 Klientów z obszaru Europy, którzy informowali nas o cięższej pracy pedału gazu - analizuje Prezes Toyota Motor Poland, Tetsuya Takenaka - Jako producent samochodów czujemy się szczególnie odpowiedzialni za naszych Klientów. Dlatego, mimo braku realnego zagrożenia ze strony tego elementu, zdecydowaliśmy się natychmiast wprowadzić prewencyjną akcję serwisową. Wyselekcjonowaliśmy ostatecznie 73 425 samochodów, przygotowaliśmy zestawy naprawcze i od dziś postaramy się dołożyć wszelkich starań by sprawnie i skutecznie dokonać tych modyfikacji. Każdego Klienta osobiście zaprosimy do złożenia wizyty w jednej z naszych autoryzowanych stacji serwisowych licząc na zrozumienie i prosząc o zaufanie''.
Problem dotyczy potencjalnie utrudnionej pracy pedału gazu, która objawia się pod postacią większego oporu stawianego przez wspomniany pedał podczas wciskania oraz spowolnionym powrotem do pozycji wyjściowej. W pewnych teoretycznych warunkach mogłoby nastąpić nawet zablokowanie tego elementu w pozycji wciśniętej. Takiego przypadku w europejskiej sieci Toyoty nie odnotowano. Po wersyfikacji mechanizmu Toyota Motor Europe (TME) zakwalifikowała do modyfikacji 1 686 tysięcy aut. Z tej grupy w Polsce mamy do czynienia z prawie 73,5 tysiąca Toyot.
W akcji uczestniczyć będą wszystkie serwisy autoryzowane Toyoty w Polsce. Logistyka została tak przygotowana, by nie zakłócić standardowego grafika wizyt Klientów niezwiązanych z akcją. Wszystkich właścicieli podzielono na kilka grup, które kolejno, w odstępach kilkudniowych będą listownie zapraszane do umówienia się ze stacją dilerską na dogodny dla nich termin wizyty serwisowej.
''Mamy do czynienia ze standardową akcją przywoławczą - tłumaczy Tomasz Przybycień, szef serwisu, koordynujący działania na poziomie sieci serwisowej. Obecnie uruchamiamy jej finalny etap. Poprzedzały go: selekcja aut na podstawie numerów nadwozi (VIN), opracowanie procedury postępowania serwisowego oraz wyprodukowanie i dostarczenie elementów do montażu. Sama modyfikacja nie powinna przekroczyć czasu 30 minut. Zdajemy sobie sprawę ze znacznej liczby aut, które powinny w ramach akcji odwiedzić nasze serwisy. Dlatego w trosce o komfort życia naszych Klientów postaramy się uwzględnić ich potrzeby czasowe. To jeden z powodów rozważania przez nas uruchomienia dodatkowych sił na stacjach tak, by skrócić czas trwania całej kampanii ze standardowych 6 miesięcy do 4 miesięcy - podkreśla Przybycień.
W trosce o jak najlepszy kontakt z Klientami TMPL uruchomiła na swojej stronie internetowej (www.toyota.pl) specjalny serwis poświęcony kampanii. Umieszczono tam zarówno wyjaśnienie dyrektora handlowego firmy - Witolda Nowickiego, jak i krótki film ilustrujący techniczny aspekt zagadnienia (wyjaśnienie instruktora technicznego przygotowane dla dziennikarzy stacji TVN). W najbliższym czasie Toyota planuje również uruchomić w ramach serwisu wyszukiwarkę VIN, która w szybki i prosty sposób pozwoli sprawdzić konkretny numer nadwozia i ustalić czy auto objęte jest kampanią.
''Filozofia ''Customer First'' jest od lat podstawowym filarem funkcjonowania Toyoty na świecie. Dlatego z pełną powagą podeszliśmy do problemu i mimo marginalnego zagrożenia dla europejskich Klientów, zdecydowaliśmy się jak najszybciej rozpocząć prewencyjna akcję serwisową. Jestem przekonany, że jako polska centrala Toyoty dołożymy wszelkich starań, by terminy wizyt były ustalane z uwzględnieniem oczekiwań Klientów oraz zajmowały jak najkrótszy wymiar czasowy. Z tego miejsca chciałby również przeprosić Klientów za wszelkie niedogodności związane z udziałem w naszej kampanii - zaznacza Tetsuya Takenaka.''
W wypadku jakichkolwiek pytań dotyczących kampanii zapraszamy do skontaktowania się z najbliższym autoryzowanym serwisem Toyoty Motor Poland.

Źródło: Toyota

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej