Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 29.01.2010 roku Toyota Motor Europe ogłosiła, że rozpoczyna we wszystkich krajach europejskich serwisową akcję przywoławczą, dotyczącą poprawy działania pedału gazu.



Akcja obejmie 8 modeli Toyoty wyprodukowanych w następujących okresach czasu:

• Aygo (luty 2005 - sierpień 2009)
• iQ (listopad 2008 – listopad 2009)
• Yaris (listopad 2005 – wrzesień 2009)
• Auris (październik 2006 – 5 styczeń 2010)
• Corolla (październik 2006 – grudzień 2009)
• Verso (luty 2009 – 5 styczeń 2010)
• Avensis (listopad 2008 – grudzień 2009)
• RAV4 (listopad 2005 – listopad 2009)

Dokładna liczba samochodów objętych przeglądem jest nadal sprawdzana, ale może dotyczyć około 1,8 mln samochodów. Żadne modele Lexusa ani inne modele Toyoty wyprodukowane poza wyżej wymienionymi okresami nie są zagrożone tym problemem.
''Polityka Toyoty jest zwrócona w kierunku wszystkich Klientów niezależnie od sytuacji'' - powiedział Tadashi Arashima, Prezes Toyota Motor Europe. ''Rozumiemy, że obecna sytuacja nie jest komfortowa i głęboko ubolewamy nad tym faktem. Chcemy uspokoić naszych Klientów, że potencjalny problem z pedałem gazu może zdarzyć się tylko w bardzo wyjątkowej sytuacji. Celem zapowiedzianej akcji jest zagwarantowanie najwyższego standardu bezpieczeństwa wszystkim naszym Klientom.''
W samochodach zagrożonych wystąpieniem problemu może się zdarzyć, że pedał gazu pozostanie częściowo wciśnięty i będzie powoli wracał do pozycji spoczynkowej.
Problem może wystąpić w miarę zużywania się mechanizmów pedału gazu. Stopniowe zużycie w połączeniu z pewnymi warunkami pracy i otoczenia, może powodować zwiększone tarcie w mechanizmie i prowadzić do konieczności użycia większej siły przy naciskaniu, wolniejszego powrotu, a w najgorszym przypadku do pozostania pedału w pozycji częściowo wciśniętej.
Toyota znalazła sposób na rozwiązanie przedstawionego problemu i obecnie pracuje nad ostateczną i potwierdzoną procedurą postępowania. W chwili jej zatwierdzenia Toyota bezzwłocznie powiadomi Klientów o szczegółach dalszego postępowania.
Zmiany w bieżącej produkcji polegające na użyciu innych podzespołów zostały już wprowadzone we wszystkich modelach sprzedawanych w Europie jako element polityki stałego podnoszenia jakości. Z tego względu nie ma powodów do wstrzymania produkcji w Europie.
Na Starym Kontynencie odnotowano jedynie niewielką liczbę takich przypadków i Toyota Motor Europe nie wie o żadnym wypadku drogowym, którego powodem byłby opisany problem.
Mimo, że występujący problem jest bardzo rzadki, Toyota zachęca wszystkich zaniepokojonych Klientów, aby skontaktowali się z najbliższym autoryzowanym serwisem Toyoty, nawet jeśli nie otrzymali jeszcze informacji o dokładnej procedurze związanej z usunięciem usterki.

Źródło: Toyota

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej