W dniach 16 - 17 maja 2009 roku w wszystkich salonach dilerskich Toyoty w Polsce odbędą się Dni Otwarte premierowych modeli Verso oraz Urban Cruiser.
Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę, zachowując współczynnik oporu powietrza Cx na rewelacyjnym poziomie 0,315. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali.
Wnętrze Urban Cruisera opracowano w europejskim centrum projektowym Toyoty ED2 we Francji. Dzięki temu zachowano wyważony balans między młodzieżowym stylem, jakością zastosowanych materiałów, oraz funkcjonalnością. Dlatego we wnętrzu auta poczujemy się rodzinnie i komfortowo. Nie zabraknie nam również wielu przydatnych schowków (m.in. na dokumenty i butelki z napojami).
Duży jak na segment B rozstaw osi (2460 mm) w połączeniu z maksymalnie skróconymi zwisami nadwozia, pozwoliły wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego, nawet pomimo długości auta mniejszej niż 4 metry. Jednocześnie zadbano o bagażnik, gwarantując już podstawową pojemność 314 litrów (po całkowitym złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć tylnej kanapy uzyskamy 749 litrów).
Natomiast w nowej generacji Verso wydłużono rozstaw kół i osi co pozwoliło zwiększyć stabilność jazdy. Wpływ na to ma także nowa, sztywniejsza płyta podłogowa, która jest bardziej odporna na działanie sił skręcających. Wyprofilowanie tylnej części nadwozia zmniejsza także podatność auta na silny boczny wiatr.
W klasycznej konstrukcji przedniego zawieszenia (kolumny MacPhersona) zmieniono ustawienie geometrii, poprawiając prowadzenie auta w łuku. Dla poprawy stabilności jazdy wprowadzono również kilka udoskonaleń w konstrukcji belki skrętnej tylnej osi.
Elektryczny system wspomagania kierownicy pozwala nie tylko lepiej poczuć kontakt kierowcy z kołami, ale wpływa także na zmniejszenie zużycia paliwa (przy dużych prędkościach system praktycznie nie ingeruje w układ kierowniczy). Jednocześnie zmniejszono promień skrętu auta do 5,4 m (o 0,4 m).
Dzięki nowemu układowi hamulcowemu (większe średnice tarcz przedniej i tylnej osi) skrócono również drogę hamowania.
Prawdziwą siłą ukrytą pod maską Verso jest rodzina silników ''Toyota Optimal Drive''. Dzięki położeniu nacisku na zwartość i lekkość konstrukcji, oraz zastosowaniu wielu innowacji technicznych, zarówno jednostki wysokoprężne jak i benzynowe dostarczają dużej przyjemności z jazdy, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji.
Według danych pomiarowych, ogólna emisja CO2 Verso nie przekracza wyznaczonego dla całej floty Toyoty poziomu 140 g/km (dla 2009 roku).
Jednocześnie moc silników Valvematic zwiększono o 20%, obniżając emisję CO2 i zużycie paliwa o 12%. Obecnie jednostki wysokoprężne spełniają normy emisji Euro 5 (technologie DPF oraz D-CAT). Nowością są również: bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów Multidrive S wyposażona w tryb ''Sport'' (dla silnika 1.8 Valvematic), oraz klasyczny automat współpracujący z silnikiem wysokoprężnym (2.2 150 KM). Obecnie wszystkie manualne skrzynie biegów do silników rodziny ''Toyota Optimal Drive'' dysponują w standardzie 6 przełożeniami.
Źródło: Toyota