Najnowsza Toyota łączy miejską zwinność z umiejętnościami jazdy w każdych warunkach. Przestronne i bezpieczne wnętrze zmieści 5 osób wraz z bagażem, a system napędu AWD dowiezie nas do celu nawet wtedy, gdy asfalt ustąpi miejsca leśnym, wyboistym drogom.
Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę, zachowując współczynnik oporu powietrza Cx na rewelacyjnym poziomie 0,315. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali.
We wnętrzu auta udało się zachować harmonię pomiędzy młodzieżowym stylem, jakością zastosowanych materiałów, oraz funkcjonalnością. Dlatego we wnętrzu auta poczujemy się rodzinnie i komfortowo. Nie zabraknie nam również wielu przydatnych schowków.
Duży jak na segment B rozstaw osi (2460 mm) w połączeniu z maksymalnie skróconymi zwisami nadwozia, pozwoliły wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego, nawet pomimo długości auta mniejszej niż 4 metry. Jednocześnie zadbano o bagażnik, gwarantując już podstawową pojemność 314 litrów (po całkowitym złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć tylnej kanapy uzyskamy 749 litrów).
Urban Cruiser wyposażony jest w klasyczne rozwiązania zawieszenia. Przednia oś to kolumny MacPhersona, tylna to belka skrętna ze stabilizatorem.
Zależnie od wersji auto napędzać może jedna lub dwie osie. Auto w wersji AWD współpracuje tylko z silnikiem diesla. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego na obie osi może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Gdy samochód porusza się po równej i przyczepnej nawierzchni napędzana jest tylko przednia oś (100:0), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. W wypadku oznak jakiejkolwiek utraty przyczepności system natychmiast zmienia ten rozdział, dołączając napęd na tylne koła (aż do wartości 50:50). Jednocześnie system ten współpracuje z innymi elementami aktywnej kontroli parametrów jazdy (ABS, EPS, TRC, VSC), dbając o bezpieczeństwo w każdych warunkach. Podczas jazdy po bardzo grząskim i trudnym terenie możemy wymusić elektroniczne zablokowanie systemu w pozycji 50:50 (funkcja ta działa do prędkości 40 km/h).
W Polsce Urban Cruiser pojawi się w dwóch poziomach wyposażenia (Luna i Sol) oraz w dwóch opcjach systemu napędowego (2WD z silnikiem 1.33 Dual VVT-i i 1.4 D-4D, oraz AWD z silnikiem 1.4 D-4D). Już w podstawowej wersji Luna znajdują się systemy kontroli trakcji VSC+ i TCS, ABS + EBD + BA, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, radio CD z MP3 i 6 głośnikami czy manualna klimatyzacja.
W wyższym standardzie Sol znajdziemy dodatkowo m.in. aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, automatyczną klimatyzację, system bluetooth czy wielofunkcyjną kierownicę. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny będzie także system nawigacji satelitarnej.
Sprzedaż Urban Cruisera wystartuje na przełomie kwietnia i maja 2009 roku. Już od początku kwietnia można jednak zamawiać pierwsze egzemplarze.
Źródło: Toyota