Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie Toyota zaprezentuje kilka nowości, miedzy innymi - nową generację Priusa oraz zupełnie nowe Verso.
Nowy Prius pozostaje bezdyskusyjnym punktem odniesienia dla hybrydowych technologii powszechnego transportu, ustanawiając nowe standardy w dziedzinie nowatorstwa, designu i przyjemności jazdy. Zastosowany w nim nowej generacji napęd Hybrid Synergy Drive® jest efektem licznych usprawnień. 90% podzespołów układu napędowego przeprojektowano, tworząc jednostkę o mniejszej masie i wymiarach, a przy tym większej mocy, mniejszym rzeczywistym zużyciu paliwa i lepszej tolerancji na niskie temperatury. Moc napędu wzrosła o 22%, zużycie paliwa zmniejszyło się o 14%, zaś emisję CO2 udało się zmniejszyć do zaledwie 89 g/km.
Karoseria nowej Toyoty, o atrakcyjnej, inspirowanej koncepcyjnym projektem ECO-ICON wyróżnia się najniższym w świecie współczynnikiem oporu Cd równym 0,25, zaś ergonomiczne wnętrze wyposażone jest w nowatorską, dwustrefową tablicę przyrządów oraz liczne, niespotykane w tym segmencie rozwiązania ułatwiające prowadzenie, takie jak wyświetlacz przezierny (head-up display), system informacyjny ''Touch Tracer'', układ wentylacyjny zasilany ogniwami słonecznymi oraz wspomagający parkowanie system Intelligent.
Koncepcja nowej Toyoty Verso, ''Dynamic Lounge'', daje klientom poszukującym samochodu MPV możliwość dokonania wyboru bez kompromisów. Zwraca uwagę wyrafinowana stylistyka karoserii i wnętrza, przestrzeń, której oczekujemy od samochodu klasy Multi-Purpose Vehicle, komfort, praktyczność i elastyczność, najwyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów i przechodniów, a także przyjemność z jazdy, niski poziom hałasu oraz dynamika typowa dla mniejszych samochodów osobowych.
W nowym, zaprojektowanym od podstaw wnętrzu zastosowano opracowany przez Toyotę udoskonalony system foteli Easy Flat-7, zapewniający więcej przestrzeni i komfortu oraz większą łatwość obsługi ze szczególnym uwzględnieniem łatwości zajmowania miejsc i wygody pasażerów siedzących w drugim i trzecim rzędzie foteli.
W nowej rodzinie Verso wprowadzono technologię Toyota Optimal Drive, pozwalającą zwiększyć moc silnika nawet o 20% przy oszczędności paliwa i zmniejszeniu emisji CO2 nawet o 12%. Składająca się z pięciu modeli gama silników obejmuje turbodiesle Toyota D-4D o pojemności 2 litrów i mocy 126 KM wg DIN (napędzany nią 7-miejscowy model Verso ma najniższy poziom emisji CO2 w klasie pojazdów z silnikami o mocy 110-140 KM wg DIN, najpopularniejszej dla segmentu C-MPV) oraz pojemności 2,2 litra i mocach 150 i 177 KM wg DIN, a także benzynowe silniki Valvematic o pojemnościach 1,6 i 1,8 litra, odznaczające się najlepszymi w swojej klasie parametrami pod względem mocy emisji CO2.
Dzięki najniższemu w swojej klasie współczynnikowi oporu Cd wynoszącemu zaledwie 0,295, większemu rozstawowi osi, zwiększonemu rozstawowi kół przednich i tylnych oraz radykalnie zmodyfikowanej geometrii zawieszenia, nowe modele Verso oferują lepszą dynamikę, większą precyzję prowadzenia, stabilność i komfort jazdy.
Wykorzystując zaawansowane rozwiązania bezpieczeństwa aktywnego, pasywnego i bezpieczeństwa pieszych w połączeniu z mocną, absorbującą uderzenia karoserią zawierającą większą liczbę elementów z wysokowytrzymałej stali, nowy Verso został stworzony pod kątem uzyskania maksymalnej oceny 5 gwiazdek w coraz bardziej wymagających crash testach Euro NCAP.
Źródło: Toyota