Przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu grupach wiekowych (2 do 3 lat; 4 do 5 lat; 6 do 7 lat; 8 do 9 lat; oraz 10 do 11 lat). Jak łatwo się domyśleć, im auto starsze, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia w nim usterki.
Specjaliści z TUV podkreślają jednak, że tegoroczne badania są nieco gorsze niż w raporcie poprzedniej edycji. Na wszystkie pojazdy sprawdzone przez niemiecką organizację rzeczoznawców w 16,6% przypadków wykryto poważne wady, a więc o 0,9% więcej niż rok wcześniej.
Badanie uwzględnia łącznie 201 modeli samochodów, które zostały pogrupowane w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie ilości wykrytych podczas przeglądów usterek, stanowiących poważne zagrożenie dla kierowcy i innych użytkowników ruchu drogowego.
Poniżej znajduje się lista najlepszych i najgorszych modeli w kategorii aut dwu-trzy letnich:(średnia ilość usterek dla tej grupy pojazdów to 5%)
1. Toyota Corolla Verso (2%)
2. Mazda2 (2,1%)
3. Porsche 911 ex aequo z Ford Fusion (2,2%)
5. Mazda3 ex aequo z Ford Fiesta (2,7%)
112. Renault Espace ex aequo z Fiat Stilo (10,1%)
114. Peugeot 407 (11,2%)
115. Chrysler PT Cruiser ex aequo z Seat Arosa (11,5%)
117. Kia Carnival (26,1%)
Corolla Verso
Prezentując linie Corolli, 9. Generacji, Toyota postanowiła poszerzyć tradycyjny wachlarz odmian nadwozia (hatchback, sedan, wagon) o nowoczesny samochód typu van. Rosnące zainteresowanie pojazdami wielofunkcyjnymi, doskonała opinia o Corolli, a także doświadczenie firmy w zakresie budowania tego typu aut - te czynniki stanowiły w dużym stopniu motywacje do stworzenia Corolli Verso. Konkurencja segmencie kompaktowych minivanów stawała się coraz większa, ale Toyota podobnie jak w innych zresztą kategoriach, stanowi dla wielu nabywców klasę samą dla siebie. Dlatego też Corollę Verso można nazwać jedyną w swoim rodzaju.
Pierwsza generacja Corolli Verso wprowadzona została na rynek europejski w 2002 roku. Spotkała się ona z ciepłym przyjęciem przez klientów dlatego też zaledwie dwa lata później pojawiła się druga generacja tego modelu. Od 2004 w ciągu trzech lat Verso znalazła ponad 90 tysięcy nabywców. Widząc rosnący w Europie popyt na auta typu MPV Toyota w 2007 postanowiła przeprowadzić lifting dotychczasowego modelu. Najbardziej zauważalne zmiany dotyczyły przedniej części nadwozia, gdzie pojawił się nowy grill oraz zderzak. Elementy te zyskały bardziej agresywny wygląd. Jednocześnie w trosce o ekologię silnik 2.2 D4-D otrzymał w wyposażeniu standardowym filtr cząstek stałych. Wcześniej filtr DPF był oferowany tylko w samochodzie napędzanym 177-konnym silnikiem o tej samej pojemności (warto zaznaczyć iż oba te silnik produkowane są w polskich zakładach Toyoty w Jelczu-Laskowicach). Zmiany uzupełniły nowe materiały zastosowane we wnętrzu oraz bogatsze wyposażenie.
Źródło: Toyota