Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Najnowsza Avensis jest dostępna w dwóch typach nadwozi: sedan oraz wagon (kombi). Najtańsza Avensis w wersji Sol kosztuje 71 500 złotych, najdroższa w wersji wagon - Prestige - 124 400 złotych

Obie wersje nadwozia są dłuższe i szersze od poprzedników o 50 mm - długość sedana - 4695, kombi - 4765 mm, szerokość -1810 mm. Wysokość i rozstaw osi pozostał niezmieniony - 1480 i 2700 mm odpowiednio.
Wnętrze jest bardzo przyjazne i przestronne oferując więcej przestrzeni. Dopracowano także ergonomię kokpitu oraz zdecydowanie poprawiono pozycję kierowcy - siedzisko fotela można teraz opuścić jeszcze niżej, co w połączeniu z większym zakresem regulacji kolumny kierownicy ułatwiająca uzyskanie optymalnej pozycji za kierownicą.
Pakiet wyposażenia standardowego podstawowej wersji obejmować będzie m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie obsługiwane szyby przednie, a także odtwarzacz CD/MP3 z sześcioma głośnikami.
Wśród opcji wyposażeniowych na uwagę zasługuje debiutująca w tym modelu nowa nawigacja satelitarna, która teraz nie tylko podaje informacje w języku polskim (wersja Premium z 7-calowym monitorem), ale również, dzięki 40 GB dysku twardego pozwala nam zmieścić w pamięci systemu naszą ulubioną muzykę. Wbudowany system bluetooth połączy system z telefonem komórkowym lub zewnętrznymi odtwarzaczami muzycznymi.
Zwolennicy wersji Wagon mogą także korzystać ze szklanego dachu panoramicznego, obejmującego oba rzędy siedzeń i wyposażonego w elektrycznie sterowaną roletę. Oparcie tylnej kanapy możemy teraz położyć ruchem jednej ręki (zwolnienie pojedynczej blokady). W środkowej części kanapy umieszczono otwór pomagający zmieścić we wnętrzu długie przedmioty, a w opcji możemy skorzystać z systemu przegród i pasów pozwalającym w łatwy sposób zamocować w czeluściach bagażnika kombi duże przedmioty i walizki.
Nowa Toyota Avensis jest wyposażona we wszystkie najnowsze systemy bezpieczeństwa takie jak: VSC+ (Steeringassist Vehicle Stability Control), AFS (Adaptive Front Light System), PCS (Pre-Crash Safety System).
Auto wyposażono w nową gamę silników benzynowych (1.6,1.8,2.0). Wszystkie posiadają najnowszą generację systemu sterowania.
zapłonem obejmującego obie grupy zaworów - dolotowe oraz wylotowe - Valvematic. To bardziej rozbudowany i inteligentny następca stosowanego dotychczas Dual VVT-i. Dzięki zaawansowanej technologii mamy do dyspozycji więcej koni mechanicznych - już podstawowy silnik 1.6 Valvematic posiada moc 132 KM. Z silnikami współpracuje nowa, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, oraz debiutująca automatyczna przekładnia Multidrive S (do silników 1.8 i 2.0). W trybie manualnym mamy w niej do dyspozycji aż 7 przełożeń.
Przeprojektowane podwozie pozwoliło na opracowanie nowych nastawów zawieszenia. Dzięki temu samochód zachowuje większą stabilność przy wysokich prędkościach oraz podczas jazdy w łukach (tył nie ma ochoty ''uciekać'' na zewnątrz zakrętu). Jednocześnie wspomniane zawieszenie umiejętnie ''wybiera'' nierówności starając się nie informować o tym podróżujących.

Cztery poziomy wyposażenia
Nowego Avensis jest oferowany w 4 poziomach wyposażenia (Toyota zrezygnowała z podstawowego pakietu Terra) - Luna, Sol, Sol Plus oraz Premium.
Już w Lunie, w stosunku do poprzednika, umieszczono: VSC+, podgrzewane lusterka zewnętrzne, spryskiwacze reflektorów, lampy przeciwmgielne przednie, elektryczny hamulec postojowy, aktywne zagłówki, chromowane obramowania grilla oraz okien.

Sol to dodatkowo:
Fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, otwór w oparciu tylnej kanapy do przewożenia długich przedmiotów, system audio z funkcją bluetooth, felgi aluminiowe 17-cali (2.2 D-4D i 2.2 D-4D DPF)

Sol Plus to dodatkowo:
Lampy bi-xenonowe z systemem doświetlania zakrętów, tempomat, Alu-felgi 17-cali, roleta tylnej szyby (w sedanie), system ''smart entry'', system uchwytów i szyn do mocowania bagażu (wagon)

Prestige to dodatkowo:
Alu-felgi 18-calowe, rolety także dla tylnych szyb bocznych, szklany dach panoramiczny (wagon), elektryczna regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach z pamięcią dwóch ustawień, rozbudowany system audio (bluetooth, zmieniarka 6 płyt, 11 głośników).

W wyposażeniu nowego Avensisa odnajdziemy także 3 pakiety specjalne: Chrome - chromowane dodatki karoserii, life - dodatkowe czujniki parkowania i elementy stabilizujące bagaż, Pakiet bezpieczeństwa - aktywny tempomat z funkcją hamowania, inteligentny asystent utrzymywania toru jazdy, system ochrony przed zderzeniowej.


Źródło: Toyota

Zapraszam tutaj do fotorelacji z polskiej premiery Toyoty Avensis 2009
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej