Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Nowy Suzuki Jimny jest już dostępny na polskim rynku. Ten sympatyczny, kompaktowy samochód terenowy otrzymał nową stylizację przedniej części nadwozia oraz odświeżone wnętrze.

Suzuki Jimny, będąc kontynuatorem swoich legendarnych protoplastów, począwszy od modelu LJ10 z 1970 roku, jest jednym z nielicznych prawdziwych samochodów terenowych na świecie. Nowy model otrzymał bardziej stylowy wygląd, dzięki zmodyfikowanemu przedniemu zderzakowi oraz masce silnika. Obecnie w zależności od wersji wyposażenia można wybierać pomiędzy dwoma kształtami osłony chłodnicy - z żebrami pionowymi lub poziomymi. Nowy Suzuki Jimny zyskał również na wielkości - jest o 30mm dłuższy od swojego poprzednika i obecnie mierzy 3695mm.

Nowa tapicerka siedzeń stosowana w wersjach wyposażenia Club oraz Comfort jest trwała i praktyczna. Zmieniony został styl wszystkich zagłówków. Najwyższa wersja wyposażenia Elegance oferuje pakiet skórzany: wszystkie siedzenia oraz koło kierownicy zostały pokryte wytrzymałą skórą syntetyczną. Haftowane logo ''JIMNY'' dodatkowo podkreśla wyjątkowość tego modelu.

Struktura gamy modelowej obejmuje 3 wersje wyposażenia: Club, Comfort i Elegance.
W nowym modelu Suzuki wzbogaciło standardowe wyposażenie o system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX (wszystkie wersje) oraz elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne (dla Jimny 1.3 Comfort). Wersja wyposażenia Elegance jest dostępna zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów w zależności od preferencji nabywcy.

Suzuki Jimny dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym nowym, metalicznym niebieskim Breeze Blue Metallic. Oferowana jest także wersja dwukolorowa dla poziomu wyposażenia Elegance, w której nadwozie jest w wybranym kolorze metalicznym a jego dolne części (tj. zderzaki, nadkola, listwy drzwiowe i progowe) są lakierowane szarym kolorem Graphite Gray Pearl Metallic.

Cennik detaliczny dla nowego Jimny (brutto):
- Jimny 1.3 Club 57.900 zł
- Jimny 1.3 Comfort 62.900 zł
- Jimny 1.3 Elegance 65.900 zł
- Jimny 1.3 A/T Elegance 68.900 zł

Układ napędowy Drive Action 4x4 z pneumatycznie uruchamianą blokadą piast przednich kół pozwala na przełączanie pomiędzy trybem napędu na dwa koła (2WD) oraz na wszystkie koła (4WD) podczas jazdy. W ten sposób kierowca może błyskawicznie dostosować samochód do zmieniających się warunków drogowych oraz stanu nawierzchni. W trybie napędu na cztery koła (4WD) można dokonać wyboru między 2 ustawieniami: tryb drogowy (4WD), który najlepiej sprawdza się na względnie płaskich nawierzchniach lub przeznaczony do pokonywania przeszkód w terenie tryb terenowy z włączonym przełożeniem redukcyjnym (4WD-L).

Rama nośna typu drabinowego o dużej sztywności (składająca się z 3 części) zapewnia stabilną jazdę oraz skutecznie tłumi drgania pochodzące od układu jezdnego. Rama opiera się na zawieszeniu zależnym z trzema elementami prowadzącymi (z przodu i z tyłu), sprężynami i sztywnymi mostami napędowymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu Jimny doskonale radzi sobie zarówno z zakrętami na autostradzie, jak i skalistymi nasypami. Niezależne zamocowanie amortyzatorów obok sprężyn pozwala uzyskać większy skok i bardziej płynną reakcję zawieszenia. Nadwozie jest połączone z ramą za pomocą odpowiednio skonstruowanych poduszek, które dodatkowo tłumią hałasy i wibracje pracy układu zawieszenia. Zastosowanie sztywnych mostów napędowych pozwala zapewnić doskonałą przyczepność w terenie. Gdy koło wjedzie na wzniesienie, koło po przeciwnej stronie osi jest dociskane do dołu, co poprawia kontakt z nawierzchnią. Duży kąt natarcia i zejścia oraz doskonałe warunki trakcyjne zapewniane dodatkowo przez radialne opony z uniwersalnym bieżnikiem umożliwiają pewne pokonywanie wzniesień

Źródło: Suzuki

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej