Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Suzuki Motor Poland podał pierwsze szczegóły dotyczące oferty nowego modelu Suzuki Swift. To popularne auto miejskie w najtańszej wersji kosztować będzie 39 900 zł. 

Suzuki Swift, to model, który był pierwszym etapem w odnowie światowej gamy produktowej marki Suzuki. Wytwarzany w siedmiu zakładach produkcyjnych na świecie, jest sprzedawany w ponad stu krajach na wszystkich kontynentach. Dzięki sportowej stylizacji i doskonałym osiągom, zdobył liczne nagrody branży motoryzacyjnej.

Nowy Suzuki Swift ma teraz jeszcze bardziej atrakcyjną stylizację i lepsze osiągi. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i walorom ekologicznym idealnie trafia w potrzeby współczesnego klienta. To samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Dłuższe nadwozie (+90mm) wraz ze zwiększonym rozstawem osi (+50mm) w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, oferuje bardziej komfortową kabinę pasażerską oraz imponujące elementy trakcyjne.

Większa dynamika, nowoczesna stylizacja oraz dbałość o środowisko sprawiają, że nowy Swift jak nigdy dotąd jest uosobieniem filozofii Suzuki wyrażonej hasłem ''Way of Life!''

Nowy Swift, z długością nadwozia poniżej 4 metrów charakteryzuje się doskonałymi osiągami i pewnym prowadzeniem na drodze. Linia nadwozia nowego Swifta jest pełna dynamiki i jednocześnie elegancji. Choć model odziedziczył po swoim poprzedniku charakterystyczne cechy sylwetki, jego kompaktowe nadwozie emanuje zupełnie nowym charakterem.

Użytkownicy we wnętrzu auta znajdą dostatecznie dużo przestrzeni i komfortu. Wydłużone nadwozie (+90mm) pozwoliło uzyskać więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie oraz w bagażniku. Nowe, ergonomiczne fotele dbają o świetne samopoczucie podczas każdej podróży, a zdecydowana linia stylizacji i solidne wykończenie zapewniają przyjemne doznania oraz podkreślają sportowy charakter.

Podstawowe wymiary zewnętrzne
Nowy Swift (poprzedni Swift)
Długość całkowita: 3850 mm (3760 mm)
Szerokość całkowita: 1695 mm (1690 mm)
Wysokość całkowita: 1510 mm (1500 mm)

Nowy Swift jest wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS (Electric Power Steering). Specjalnie zaprojektowane przeguby wału kolumny kierowniczej zapewniają kierowcy lepsze czucie samochodu i pewniejsze prowadzenie. W układzie kierowniczym zastosowano również nową przekładnię o zmiennej wartości przełożenia VGR (Variable Gear Ratio): przełożenie jest stosunkowo ''krótkie'', gdy zębatka jest w położeniu zbliżonym do środkowego, dzięki czemu samochód szybko reaguje w początkowej fazie skrętu, albo ''dłuższe'', gdy koło kierownicy jest bliżej skrajnego położenia, co sprawia, że można wykonać większy skręt przy mniejszym wysiłku kierowcy. W rezultacie nowy Swift jeszcze lepiej reaguje na każdy ruch kierownicą.

Tajemnicą bardziej precyzyjnego prowadzenia Swifta jest duży rozstaw kół i osi oraz większa sztywność nadwozia oraz elementów zawieszenia. Dzięki udoskonalonej konstrukcji tylnego zawieszenia samochód zachowuje się pewnie i stabilnie zarówno przy jeździe na wprost, jak i w ciasnych zakrętach. Zmodyfikowana belka skrętna o podwyższonej sztywności umożliwia skuteczne prowadzenie kół dzięki zachowaniu kąta pochylenia koła i zbieżności kół nawet po dłuższych przebiegach.

Nowy Swift (poprzedni Swift)
Rozstaw osi: 2430 mm (2380 mm)
Rozstaw kół:
Przód: 1490 mm (koła 15'') / 1480 mm (koła 16'') (1470 mm)
Tył: 1495 mm (koła 15'') / 1485 mm (koła 16'') (1480 mm)

Niezależne zawieszenie przednie (kolumny MacPherson) ze zmodyfikowanym układem stabilizatora oraz sprężyn śrubowych zostało tak zaprojektowane, aby zredukować przechyły boczne pojazdu bez wzrostu masy własnej całego układu. W tylnym zawieszeniu zależnym zmodyfikowany przekrój belki skrętnej zapewnia większą o 50% sztywność układu, czego efektem jest lepsza kontrola geometrii kół tylnych. Zmodyfikowana konstrukcja belki skrętnej pozwoliła uzyskać większą odporność na przechyły boczne oraz zredukować jej masę.

Nowy Swift jest wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, które dzięki zwiększonej grubości tarczy z 20 do 22 mm zapewniają wyższą skuteczność hamowania. Tylne hamulce tarczowe (lite tarcze) są oferowane jako wyposażenie standardowe dla wersji Elegance, a pozostałe wersje wyposażenia posiadają tylne hamulce bębnowe. Zaciski hamulców tarczowych są wykonane ze stopów aluminium.

Pięciobiegowa skrzynia manualna jest wyposażona w nowy mechanizm zmiany biegów (shift-assist). Zmiana biegów jest teraz lżejsza a wybór biegu bardziej precyzyjny. Zmodyfikowane sprzęgło oraz nowa blokada przypadkowego załączenia biegu wstecznego (przy redukcji z 5-go biegu) uzupełniają listę modyfikacji układu przeniesienia napędu. Nowy Swift dostępny jest także z czterobiegową przekładnią automatyczną, w której zastosowano nową – prostą ścieżkę przesuwu dźwigni zmiany biegów. Standardowym wyposażeniem automatycznej skrzyni biegów jest funkcja Hill Hold Control (hamulec podjazdu), która zapobiega niekontrolowanemu stoczeniu się samochodu podczas ruszania pod górę.

Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości przy jednoczesnym obniżeniu jej grubości pozwoliło uzyskać lżejsze i bardziej sztywne nadwozie. Nowy Swift posiada bardzo niski punkt ciężkości całego nadwozia co znacznie poprawia stabilność trakcyjną pojazdu. Oszczędności wynikające z redukcji masy nadwozia oraz poszczególnych elementów pojazdu (silnik, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy) wynoszą 20 kg mniej w porównaniu do poprzedniej generacji modelu (dla wersji 5-drzwiowej).

Nowa jednostka napędowa to silnik benzynowy K12B o pojemności 1,2l z układem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych VVT (Variable Valve Timing). Cel, który przyświecał inżynierom Suzuki podczas projektowania nowego silnika to połączenie walorów ekologicznych z maksymalną przyjemnością z jazdy. Silnik charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, niższą emisją CO2 a zarazem wyższą mocą i momentem obrotowym. Obniżono pojemność skokową z 1328 do 1242 ccm i masę własną silnika oraz zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak układ zmiennych faz rozrządu VVT oraz system Engine Auto Stop Start (EASS).

Porównanie osiągów (nowy Swift i poprzednik)
- moc maksymalna: 69 kW/6000 obr./min (68kW/5800 obr./min)
- maksymalny moment obrotowy: 118 Nm/4800 obr./min (116 Nm/4200 obr./min)
- emisja dwutlenku węgla (CO2): 116 g/km (140 g/km) [z systemem EASS]: 113 g/km (-)
- zużycie paliwa: 5,0 l/100km (5,8 l/km)
[z systemem EASS]: 4,9 l/100km (-)
Emisja CO2 wynosi zaledwie 116 g/km przy średnim zużyciu paliwa 5,0 l/100km.

W nowym Swifcie zastosowano system Engine Auto Stop Start, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. System ten wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego. Kiedy kierowca zatrzymuje samochód i przełącza dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną oraz zwolni pedał sprzęgła - system automatycznie wyłączy silnik. Po ponownym naciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostaje automatycznie uruchomiony, umożliwiając dalszą jazdę. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje obniżenie zużycia paliwa oraz niższa emisja CO2.

Nowy Swift jest wyposażony w szereg najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Jako wyposażenie standardowe przewidziano takie elementy bezpieczeństwa czynnego, jak: układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z funkcją elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania hamowania awaryjnego BAS. Bezpieczeństwu biernemu służy lekkie, wzmocnione nadwozie, w którym kontrolowane strefy zgniotu w sposób progresywny pochłaniają energię ewentualnej kolizji i rozprowadzają ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki Motor Corporation dla samochodów osobowych. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze pirotechniczne oraz ograniczniki siły ich napięcia. Wyposażeniem standardowym jest również system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla pasażerów na przednich fotelach. Kształt foteli przednich oraz zagłówków został opracowany z myślą o ograniczeniu skutków urazów odcinka szyjnego kręgosłupa w chwili uderzenia w tył pojazdu. Z myślą o pieszych zmodyfikowano konstrukcję przedniego zderzaka i pokrywy komory silnikowej, które lepiej amortyzują siłę uderzenia.

Suzuki podjęło wszechstronne działania na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego. Dlatego każda wersja nowego Swifta wyposażona jest w system stabilizacji toru jazdy ESP (Electronic Stability Program) wraz z systemem kontroli trakcji TCS (Traction Control System) dla pewności prowadzenia w każdych warunkach drogowych.

Nowy Swift jest we wszystkich wersjach standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych:
- przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- 2-strefowe kurtynowe poduszki powietrzne obejmujące zarówno pierwszy jak i drugi rząd siedzeń
- poduszka kolanowa kierowcy
Dodatkowo, czołowa poduszka powietrzna dla pasażera może być wyłączona, np. podczas przewożenia dziecka w foteliku na przednim fotelu.
Nowy Suzuki Swift otrzymał 5 gwiazdek - najwyższą, możliwą ocenę do zdobycia w testach zderzeniowych Euro NCAP, co plasuje go w czołówce najbezpieczniejszych modeli segmentu B.
Szczegółowe wyniki:
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 %
- ochrona pieszego: 62%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Źródło: Suzuki

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej