Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Witam serdecznie czytelników serwisu "Auto Testy". Nazywam się SsangYong Rodius i będę próbować zainteresować Państwa moją skromną osobą. Zapraszam więc, wszystkich do krótkiej przygody ze mną.

Opis

Jaki jestem? Każdy widzi.
Mój wygląd stanowi temat wielu przeróżnych rozmów. Jedni mnie krytykują za bardzo kontrowersyjną stylistykę nadwozia a innym po prostu podobam się. Jestem bardzo dużym i niemalże kwadratowym minivanem, który dzięki takiej stylistyce oferuje niesamowitą przestrzeń we wnętrzu. Jednak o tym opowiem za chwilę. Wracając do mojego wyglądu. Z przodu spoglądam na wszystkich sporej wielkości, owalnymi oczkami. Linia boczna ukazuje moją przeogromną wielkość. Przestrzeń osobowa to praktycznie prostokąt z ostrymi kantami.

Przestrzeń i jeszcze raz przestrzeń
Teraz zapraszam do mojego wnętrza. Oferuję Państwu siedem bardzo wygodnych miejsc. I nie są to miejsca dla dzieci, lecz dla dorosłych, bo przestrzeni u mnie jest pod dostatkiem dla każdego. Przednie miejsca są dobrze wyprofilowane i zapewniają komfortowe podróżowanie. Kolejny rząd to również dwa samodzielne miejsca z możliwością obracania ich wokół własnej osi. Trzeci i ostatni rząd to pełnowymiarowa, trzyosobowa kanapa. Przy siedmiu pasażerach w mojej kabinie jest do dyspozycji 875 litrów przestrzeni bagażowej. Mało, który mój konkurent oferuje, tyle co moja skromna osoba. Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Owszem, projektanci kontrowersyjnie skonstruowali ją, lecz całkiem praktycznie. Na środku zainstalowano olbrzymich rozmiarów zegary. Są czytelne i bardzo prosto zaprojektowane. Niżej posiadam siedmiocalowy ekran obsługujący system audio firmy Kenwood oraz centrum sterowania klimatyzacją. Mój kierowca posiada przed sobą ze względu na bezpieczeństwo, tylko najpotrzebniejsze podczas jazdy wskaźniki. Nic więcej, ponieważ kierujący ma się skupić na drodze a nie na innych mniej istotnych sprawach.
Teraz chciałbym poruszyć kwestię jakości wykonania wnętrza. Otóż wszystkie siedziska pokryto skórzaną tapicerką o dobrej jakości, a przede wszystkim jak przystało na auto rodzinne bardzo łatwą w utrzymaniu czystości. Jakość plastików również nie powinna nikogo zniechęcać do mnie.

Posiadam tylko 165KM!
Moje serce to 2.7 litrowa dieslowska jednostka napędowa pochodząca od Mercedesa. Silnik ten udostępnia moim użytkownikom moc rzędu 165KM i 340Nm momentu obrotowego. Jednak osiągów nie mam zbyt dobrych z powodu mojej drobnej otyłości. A mianowicie ważę około 2142kg bez pasażerów i ładunku. Przez moją wagę do pierwszej setki rozpędzam się w niespełna 13 sekund i maksymalnie osiągam do 181km/h. Serce współpracuje z pięciobiegową, automatyczną skrzynią, która niestety do szybkich nie należy i bardzo długo myśli zanim podejmie decyzje na jaki bieg ma przełączyć. Może w następnej generacji doczekam się lepszej skrzyni...
Napęd przekazywany jest stale na obie osie ale mam możliwość w krytycznych sytuacjach włączenia reduktora. Jest to kolejny mój atut spoglądając na konkurencję. Zawieszenie udostępniam miękkie i dzięki temu podróżowanie mną staje się bardzo przyjemne. Jednak kierowca może trochę ponarzekać na przechyły boczne auta podczas jazdy w zakrętach, niestety wszystkim nie dogodzę. Na swoje usprawiedliwienie mogę podać moje duże gabaryty. Układ kierowniczy współpracuje bez zarzutów z moim szoferem.
Przyszła pora, abym wspomniał o moim apetycie na olej napędowy. Średnio zadowalam się 10.1 litrami ropy na każde sto kilometrów. Przy takim zużyciu potrafię przejechać na pełnym, 80 litrowym baku około 800 kilometrów bez wizyty pod dystrybutorem. W mieście potrzebuje około dwóch litrów więcej na każde 100km.

Dla wieloosobowej rodziny
Mam nadzieję, że zachęciłem Państwa do bliższego zapoznania się ze mną i odbycia jazdy próbnej w salonie SsangYonga-a. Zapomniałem dodać aby stać się moim właścicielem musicie posiadać 165.800zł. W zamian oferuje wszystkim dużo przestrzeni, bogate wyposażenie i w miarę oszczędne serce pod maską. Wybór pozostawiam Państwa, jednak czekam na Was w salonach. Do zobaczenia.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2696ccm turbo diesel (Common Rail)
Moc: 165KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 340Nm przy 2400obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa automatyczna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 12.9sek.
Vmaks: 181km/h
Zużycie paliwa: 11.9/8.1/9.4 [12.4/9.0/10.1 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 80litrów
Teoretyczny zasięg: 790 kilometrów
Wymiary: 5125/1915/1820 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 2142kg
Ładowność: 708kg
Pojemność bagażnika: 875/[3164] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/7

Wyposażenie: wersja Premium

Cena: 162.900zł. [wersja Premium] 165.800zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej