Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 59.990 PLN - 131.578 PLN

 

 

Z pewnością większość z Was miała już styczność z SUV-em, a jeżeli nie to na pewno wiele o nich słyszeliście. SUV-y stają się coraz bardziej popularne na naszym europejskim rynku, dlaczego są tak lubiane? Dają nam poczucie bezpieczeństwa, komfort, łatwo się do nich wsiada i mamy bardziej przejrzysty widok na drogę.

Testowany przez nas model SSANG YONG XLV jest niszowym autem w Polsce i Europie, jednakże jest bardzo popularny na azjatyckim rynku. Ten Koreański producent aut próbuje na różne sposoby zawojować na europejskim rynku. Oprócz bardzo atrakcyjnej ceny za nowe auto, dostajemy bardzo ładną oryginalną linię nadwozia, całkiem sympatyczne wnętrze i trochę technologicznych nowości.

Nie ma co ukrywać, że Ssang Yong XLV wyróżnia się z tłumu europejskich samochodów i nie powiedziałbym, że gorzej wygląda od swoich rywali tylko po prostu inaczej. Ostre kąty, ciekawe przetłoczenia, a z przodu brak charakterystycznego grilla. Nie musi się wszystkim podobać taka stylistyka ale zapewniam Was, że jest przez innych zauważana.

Wewnątrz jest bardzo normalnie, spodziewałem się jakiegoś koreańskiego ciosa a tu można powiedzieć, że jest po europejsku z koreańskim akcentem. Do obsługi musimy się chwilę przyzwyczaić ale nie zmuszać.  Plastikowe elementy dobrze wykonane, fotele wygodne a przede wszystkim ma w sobie dużo przestrzeni. Ssan Yong XLV spokojnie pomieści 5-dorosłych osób, a oprócz tego ich bagaże, ponieważ pojemność bagażnika w tym modelu to 720 litrów. Przynajmniej tak podaje producent, co nie do końca jest prawdą. 720-litrów to pojemność do dachu, a w Europie liczony jest do rolety.

W środku bagażnika znajdziemy dużą ilością haczyków na torby, dodatkowe gniazdo 12 V, a w podwójnej podłodze całkiem spory schowek na dodatkowe rzeczy.

XLV może być wyposażony w silnik benzynowy lub wysokoprężny, oba o pojemności 1,6 litra. Można je zestawić z manualną lub automatyczną 6-biegową skrzynią zmiany biegów, jak również z napędem na dwa lub cztery koła.

Redakcja otrzymała na test wersję z wysokoprężnym silnikiem e-XDi 160 o mocy maks. 115KM przy 3.400-4.000 obr./min. i 300Nm przy 1.500-2.500 obr./min. który zapewni nam zwiększoną oszczędność zużycia paliwa. Mimo wszystko pamiętajmy, że opcja z automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na 4 koła może nieco zaburzyć wyniki.

W dużych miastach ze względu na ekonomiczność jazdy silnik przypadł nam do gustu , średnie spalanie oscylowało w granicach 5,8 l/100km. Producent twierdzi, że również na autostradzie Ssang Yong XLV osiąga świetne wyniki, ale czy mając 115KM pod maską można szaleć na autostradzie? Próbowałem i zapewniam Was, że nie. Niestety muszę to powiedzieć, że wyciszenie kabiny potrzebuje korekty. XLV  jest wyposażone w system NVH, który redukuje hałas, wibracje i uciążliwość, jednakże nie wymagajmy „cudów”, przy dodaniu gazu na autostradzie nie ma mowy o wygłuszeniu wnętrza.

Auto w podstawowej wersji „Crystal Base” daje nam: podgrzewane szyby, sześć głośników, w tym dwa głośniki wysokotonowe, komputer pokładowy z pomiarem temperatury zewnętrznej, osłony przeciwsłoneczne z lusterkami, nawiew powietrza na tylny rząd siedzeń. Na pewno nie znajdziecie w niej KLIMATYZACJI (nawet manualnej), czujników zmierzchu i deszczu, te rarytasy dostępne są dopiero w wersji „Quartz”. Natomiast jeśli chcecie ze swojego XLV zrobić bardziej luksusowe auto to musicie zakupić najwyższą wersję „Saphire”, tam otrzymacie skórzaną tapicerkę, automatyczną dwustrefową klimatyzację, przyciemniane szyby w tylnych drzwiach i w klapie bagażnika oraz 18-calowe felgi aluminiowe “diamentowe” z oponami 215/45R.

Te najbogatsze wersje XLV można już kupić: od 90 990 zł. Dodatkowe opcje w tym modelu są na szczęście tanie, więc jeśli macie życzenie bardziej poszaleć, możecie wybrać szyberdach za 2 000 zł.  Co więcej, za 3 599 zł możecie sprawić sobie stację multimedialną DNX5160BTS z nawigacją Garmin, Bluetooth HFP V1.6 i TMC zainstalowanymi mapami Europy City Navigator NT z 3 letnią aktualizacją w cenie i systemem INRIX z 2 letnią subskrypcją informacji o korkach (działa i w Polsce) dodatkowo napęd DVD, USB, microSD, Bluetooth A2DP. Wszystko wyświetlane na ekranie o przekątnej 6,2”.

Patrząc na Ssang Yong’a XLV to poza atrakcyjnym wyglądem przemawia za nim cena, ponieważ jeżdżąc jednym z aut premium sam update nawigacji przy zmianie oprogramowania kosztuje niewiele mniej ok. 3000 zł.

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Ssangyong XLV 1.6 Diesel 115 KM

SILNIK

wysokoprężny, turbo, Diesel R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1597 ccm

MOC

115 KM przy 3400-4000 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

300 Nm przy 1500-2500 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Manualna, 6-biegowa

NAPĘD

4x4

0-100 km/h (sek.)

12,0

Vmax

174 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

7,9/5,3/6,3

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

5,8

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

47 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4440/1798/1635

WAGA (kg)

1535 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

720 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

215/45 R18

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

59 990 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

118 489 PLN

 

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej