SsangYong Motor poinformował, że w 2016 r. firma odnotowała najwyższą roczną sprzedaż od czternastu lat, a dzięki rekordowej sprzedaży w 4 kwartale tego roku firma znowu – po dziewięciu latach, od 2007 r. – zaczęła przynosić zyski.
W czwartym kwartale ub.r. sprzedaż kontynuowała wzrost, zaś miesięczna sprzedaż modeli Tivoli po raz pierwszy od premiery przekroczyła w grudniu granicę 9 tys. sztuk. Przy takich wynikach firma po raz pierwszy od swojego założenia odnotowała przychody w wysokości ponad 1 bln wonów (3,55 mld zł) w ciągu pojedynczego kwartału.
Sprzedaż w 4 kw. wzrosła o 8%, a przychody o 2,7% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Był to też najbardziej dochodowy spośród kwartałów 2016 r. z dochodem netto w wysokości 68,82 mln zł (19,4 mld wonów).
W ciągu całego 2016 r. firma sprzedała łącznie 155.844 samochody i odnotowała przychody w wysokości 12,87 mld zł (3,63 bln wonów), zysk z działalności operacyjnej w wysokości 99,32 mln zł (28 mld wonów) i zysk netto w wysokości 206,11 mln zł (58,1 mld wonów). Tym samym po raz pierwszy od dziewięciu lat firma odnotowała zyski.
W porównaniu do zeszłego roku w 2016 r. sprzedaż wzrosła o 7,7% i była najlepsza od 2002 r., przychody – największe od powstania firmy – wzrosły zaś o 7%.
Tak mocny wzrost sprzedaży napędzany był przede wszystkim przez Tivoli i XLV, których sprzedaż wzrosła o 34,7% w ujęciu r/r do poziomu 85.821 pojazdów, umacniając tym samym wyniki firmy.
Powołanie banku producenckiego SsangYonga SY Auto Capital w listopadzie 2015 r. wzmocniło wzrost sprzedaży dzięki dostarczeniu wysokiej jakości finansowych usług kredytowych oraz innych, łączących sprzedaż i finansowanie.
Zatem w zeszłym roku, firmie udało się odzyskać swoją pozycję na rynku. Sukces ten zawdzięcza ona popularności Tivoli i XLV i wyjściu na plus po raz pierwszy do dziewięciu lat. W tym roku firma planuje premierę dużego, luksusowego SUV-a o nazwie Y400 oraz rozbudowę oferty w celu dalszego wzrostu sprzedaży i zyskowności.
Źródło: SsangYoung foto: własne