Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Na starcie skandynawskiego ScanCoveryTrial 2012 stawiają się SUV-y wszystkich segmentów. 60 załóg ma tydzień na dotarcie do koła podbiegunowego i powrót do Holandii. Przed nimi trasa licząca 7000 km pokrytych śniegiem i lodem oraz temperatura powietrza spadająca do -28°C.

SsangYong zaskakuje wszystkich: pierwsze na metę dociera nowe Korando z silnikiem 2.0 diesel o mocy 175 KM, pozostawiając za sobą konkurencję daleko w tyle.

Pierwsza dziesiątka przedstawia się następująco:
1. SsangYong Korando
2. Ford Kuga
3. Volvo XC90
4. Range Rover
5. Audi Q7
6. Toyota Land Cruiser
7. Hyundai Santa Fe
8. Ford Kuga
9. Volvo XC90
10. BMW X3

Impreza wystartowała 6 stycznia, a zespoły musiały przejechać przez Niemcy, Danię, Szwecję i Norwegię w ciągu zaledwie 24 godzin. Drugi etap zaprowadził konwój do Finlandii.

Temperatury były tak niskie (dochodzące do -28°C), że kryształki lodu pojawiały się nawet wewnątrz samochodów. W nocy pod hotelem wystawiano grzejniki, które dbały, by silniki wszystkich pojazdów nie były zbyt zimne.

Dzień trzeci i czwarty to przejazd przez Laponię i jazda po torze Snow Rally Rings (największy w Europie tor lodowy).

Druga część wyprawy ponownie rozpoczęła się od wyczerpującej podróży po zaśnieżonych drogach, prowadząc uczestników przez Helsinki z powrotem do Holandii. Zespoły mogły obrać własną drogę powrotną, przez Petersburg lub promem w stronę Tallina lub Szwecji.

Niektóre zespoły wybrały opcję przepłynięcia promem do Wielkiej Brytanii, by następnie przejechać Eurotunelem z powrotem do Francji, a następnie do Holandii. Po niezwykle wyczerpującej podróży, zespoły dotarły do Helsinek, skąd promem udały się do Sztokholmu.

Zespół SsangYong wspierał duńską organizację charytatywną pomagającą chorym na stwardnienie zanikowe boczne, chorobę, która powoduje wyniszczanie neuronów w mięśniach.

Źródło: SsangYong

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej