Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 


Witam sympatyków "Auto Testów". Nazywam się Skoda Roomster i mimo, że moje siostry (z innymi silnikami) są częstymi bywalcami tego serwisu, to ja jestem tu po raz pierwszy. Dlatego, chciałabym wszystkich zainteresować swoją skromną osobą.

Opis

Moja metryka
Urodziłam się w Czechach w 2005, jednak na polskim rynku zadebiutowałam w marcu 2006r. Od tamtej pory jestem dostępna z szeroką gamą silników benzynowych i wysokoprężnych. W 2008 roku, moja rodzina powiększyła się o wersję dostawczą, zwaną Praktik.

Trochę Fabii
Mój wygląd, wzbudza mieszane uczucia. Jednym się podobam innym, zaś zupełnie nie. Moja stylistyka jest pomieszaniem różnych samochodów. Z przodu, jestem identyczna jak moja siostra Fabia. Dalej jest tak, jakby mój projektant poprzyklejał różnego wzoru klocki, aż powstała niesymetryczna, ale bardzo przejrzysta tylna część nadwozia. Dzięki niespotykanej stylistyce mojego "ciała", jestem niemalże nie do pomylenia z innymi autami.

Przestronny
Moje wnętrze zaprasza Państwa przestronnymi i wygodnymi pięcioma miejscami. Przednie fotele są dobrze wyprofilowane, zapewniają komfortowe podróżowanie na bardzo dalekich trasach. Posiadają nawet niezłe trzymanie boczne, które pomoże utrzymać ciała moich pasażerów w ryzach jeśli kierowca postanowi szybciej pojeździć. Z tyłu jest trochę gorzej, bo mimo sporej przestrzeni na nogi i nad głowami, oparcie jest niewygodne i zbyt twarde na dłuższe wypady. Bez problemu, wszyscy pasażerowie zapakują swoje walizki do 477 litrowego bagażnika o całkowicie płaskiej podłodze.
Teraz spójrzcie Państwo na moją deskę rozdzielczą. Jest identyczna jak w Fabii, ale zaznaczam, to nie jest żadna wada! Konsola środkowa zasługuje na pochwałę. Uporządkowana i bardzo prosta w obsłudze, nie sprawi nikomu żadnego kłopotu. Podobnie jest z zegarami, które przejrzyście przekazują wszystkie potrzebne dane dla kierowcy.
Zastanawiacie się Państwo jakie materiały użyto w moim wnętrzu? Nie chwaląc się, wszystkie są dobrej jakości i bez uwag spasowane. Plastiki są stosunkowo miękkie i miłe w dotyku. Podobnie jest z materiałami użytymi do obszycia moich siedzisk. Są przyjemne w dotyku, a nawet łatwe do utrzymania w czystości.
Sporo przestrzeni i niezłe jego wykonanie, podoba się moim pasażerom, a wtedy jest mi bardzo miło.

Dla spokojnego kierowcy
Moim sercem jest benzynowy silnik o pojemności 1.4 i mocy 86KM. Nie jest to demon przyśpieszenia i prędkości, bo jestem przede wszystkim autem rodzinnym. Parametry mojej jednostki napędowej zapewniają przyśpieszenie do pierwszej setki w 13 sekund, zaś maksymalnie rozpędzicie mnie do około 171km/h. Silnik połączono z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów o dobrze dobranych przełożeniach. Dobrze pracująca skrzynia biegów i 128Nm momentu obrotowego, zapewnia niezłą elastyczność, ale dopiero od 3300obr./min.
Mój układ kierowniczy bez zarzutu, wykonuje polecenia jakie wydaje kierowca. Nie zastanawia się ani sekundy co ma zrobić. Zawieszenie zestrojone jest niemalże idealnie, bo zapewnia komfortowe i wygodne podróżowanie nawet po tak dziurawych drogach, które mamy w Polsce. Mam jeszcze coś ciekawego, otóż moja tylna oś ma większy rozstaw kół niż przednia. Dzięki takiemu rozwiązaniu, bardzo pewnie prowadzę się w zakrętach, mimo wyższego nadwozia.
Na koniec chciałabym poruszyć kwestię mojego apetytu na paliwo. Mój bak pomieści równe 55 litrów benzyny bezołowiowej. Przy zapotrzebowaniu 7.3 litra na każde 100 kilometrów, bez wizyty na stacji paliwowej przejadę około 753 kilometrów. Moje spalanie wzrasta w mieście do 9.4 litra. A, to nie jest mało!

Dla rodziny
Aby stać się moim właścicielem w wersji testowanej, musicie Państwo posiadać 58.949zł. W zamian oferuje przestronne i komfortowe wnętrze z dużym bagażnikiem. Niestety, moją małą wadą, jest zbyt słaby silnik gdy na pokładzie znajduje się komplet pasażerów. Jest mi bardzo ciężko.
Mam nadzieję, że choć trochę zachęciłam Państwa moją skromną osobą i zawitacie do salonu Skody, aby bliżej zapoznać się ze mną.

Plusy
+ Przestronne wnętrze
+ Ciekawa stylistyka nadwozia
+ Duży bagażnik

Minusy
- Spory apetyt na paliwo w mieście

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1390ccm (benzynowy)
Moc: 86KM przy 5000obr./min
Moment obr.: 128Nm przy 3300obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 13.0sek.
Vmaks: 171km/h
Zużycie paliwa: 8.9/5.6/6.8 [9.4/6.0/7.3 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 55 litrów
Teoretyczny zasięg: 753 kilometrów
Wymiary: 4205/1684/1607 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1155kg
Ładowność: 515kg
Pojemność bagażnika: 477/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Style

Cena: 52.900zł. [wersja Style] 58.949zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej