Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 58.000 - 88.450 PLN

  

Wybór Skody kojarzy nam się raczej z rozsądkiem, czyli całkiem niezła jakość auta za rozsądną cenę i w tym stwierdzeniu myślę, że większość z nas się zgodzi. Na testy dostaliśmy Rapida w wersji z silnikiem 1.0 TSI 95 KM spiętym ze skrzynią DSG. I na wstępie, pierwsza myśl – silnik  1.0. to będzie szaleństwo na drodze.

Silnik na pewno ekonomiczny, osiąga moc maksymalną 95 KM w zakresie od 5000 do 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min. Nasz testowy Rapid był wyposażony w siedmiobiegową skrzynię DSG i nie kłamiąc nawet dawał radę. Czasami gubił się między 2 a 3 biegiem ale możliwe, że to wada egzemplarza. Dwusprzęgłowa skrzynia ma co prawda 7 przełożeń co powinno zapewniać ekonomię także na drogach szybkiego ruchu. Powinno, ale biegi są tak ciasno zestopniowane, że siódmy bieg pojawia się już przy 65 km/h. Ta skrzynia nastawiona jest zdecydowanie na miejskie drogi.

Według danych producenta ważący ok. 1200 kg Rapid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i rozpędza się do 189 km/h. Nie powala na kolana ale do dynamicznej jazdy po mieście w zupełności wystarczy.  Na autostradzie przy rozwijaniu prędkości powyżej 120 km/h było już słabiej, ale i tak ,nie jest tak źle jak zakładałem. Plusem, że całkiem nieźle tłumi hałas przy wyższych prędkościach, także jeśli macie ochotę rozwijać swoje zdolności wokalne to proszę bardzo -  auto Was  nie zagłuszyJ.

Zawieszenie pracuje zadowalająco na tyle, że nasze cztery litery nie płaczą po każdym zaliczonym dołku. W fotelach siedzi się bardzo wygodnie a materiał jest łatwy w utrzymaniu czystości.

Według danych producenta 95-konny Rapid zużywa w ruchu miejskim 5,5 l benzyny na 100 km. W rzeczywistości, poruszając się w gęstym ruchu miejskim trzeba się liczyć ze spalaniem dochodzącym do prawie 8 l/100 km. W cyklu mieszanym jest już znacznie lepiej i spokojnie łapałem się w granicach 6,0 l/100 km.

W trakcie jazdy każdy poczuje się pewnie, bezpiecznie, ze świadomością, że na pewno dojedzie do domu. To gwarantuje nam Skoda. Moje wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne, wsiadasz i jedziesz bez stresu i bardzo komfortowo.

Przy pierwszym kontakcie Skoda Rapie wywołuje pozytywne odczucia. Ładna sylwetka, pomimo jego klasycznych kształtów, które mogłyby się niektórym znudzić (podyktowane względami praktycznymi), 17 calowe felgi i drobne zmiany kosmetyczne z 2017 r., tj. zmiana oświetlenia przedniego i tylnego na LED, uważam, że robią swoje.  Natomiast wnętrze….. Tak jak z zewnątrz prezentuje się bardzo zgrabnie to w środku jednoznacznie stwierdzamy „stan surowy”, czyli czarno i czarno. Faktura na obszyciu foteli trochę rozwesela to smutne wnętrze ale to tyle. Gdyby elementy ozdobne, czyli listwa, która przechodzi przez całą deskę rozdzielczą łącząc obie strony w jedną całość była w jaśniejszym kolorze, było by znacznie lepiej. Na środku system multimedialny z dotykowym ekranem, który spełnia swoje funkcje bez większych problemów. Intuicyjna obsługa upraszcza orientacje. Duży plus za kamerę cofania, na tle konkurencji sprawuje się bardzo dobrze!

W środku jest sporo miejsca, daje poczucie przestrzeni jak na auto kompaktowe oraz jest wygodne. Ładne i wyraźne zegary, a także trójramienna kierownica. Ponadto kiepski dostęp do miejsca na napoje, także miłośnicy picia kawy w aucie będą mieli lekkie utrudnienia, ale trochę główkowania z rana jak wyciągnąć swój kubek z  kawą z Rapida, każdemu dobrze zrobi.

Nad konkurencją Rapid ma na pewno jedną przewagę – jest liftbackiem, czyli łatwość korzystania z ogromnego kufra o pojemności 550 litrów. Bagażnik ma regularny kształt, a dodatkowo możemy go wyposażyć w zestaw przegródek i siatek lub dwustronną matę chroniącą wykładzinę przed brudem i zniszczeniem, oczywiście za dodatkową ceną (na szczęście niską).

Skodę cechuje też fakt, że możemy rozszerzyć naszą wersję o ciekawe dodatki za niewielką cenę. Także przykładowo w konfiguratorze za bezkluczykowy system obsługi samochodu dokupimy za 1 550 zł, a kamera cofania ze spryskiwaczem już za 1100 zł. I tak nasz Rapid może też być wyposażony w szereg uchwytów, które czynią codzienne korzystanie z auta wygodniejszym, jak haczyki na torby z zakupami, ogrodzone wnęki w nadkolach, czy kosz na śmieci montowany w uchwycie przednich drzwi.

Podsumowując:

Na stronie Skody możemy wyczytać o 6 powodach, dla których warto kupić Rapida. Oto i one:

  1. Obietnica przestrzeni - miejsca dla 5 osób i samochód dla każdego  - ZGADZAMY SIĘ!
  2. Moc i Oszczędność - 3 warianty silnika benzynowego i 2 wysokoprężnego oraz zdanie „Będziesz zaskoczony jego mocą i niskim spalaniem” - ZGADZAMY SIĘ W 100 %!
  3. Liczy się bezpieczeństwo – Rapid dba o bezpieczeństwo każdego i oferuje 5 gwiazdek zdobytych w testach EURO NCAP (najwyższa z możliwych ocen) – ZGADZAMY SIĘ I WIERZYMY NA SŁOWO !
  4. Przemyślane rozwiązania, czyli praktyczność, które na co dzień będą ułatwiać Tobie i Twoim bliskim podróż – ZGADZAMY SIĘ!
  5. Rapid uwiedzie Cię elegancją i precyzją – ZGADZAMY SIĘ! P.S. NAS UWIODŁA szczególnie sylwetką
  6. WIELE DO WYBORU – Wszystkie inspiracje można znaleźć w Oryginalnych Akcesoriach na stronie SKODY – ZGADZAMY SIĘ!

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Skoda Rapid Style 1.0 TSI 95 KM DSG

SILNIK

benzyna, R3, 12V

POJEMNOŚĆ

999 ccm

MOC

95 KM przy 5000 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

160 Nm przy 1500-3500 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 7-biegowa DSG

NAPĘD

Przednia oś

0-100 km/h (sek.)

11,3
Vmax

189 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

4,6 (średnie wg. wskazań producenta)

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

7,0

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

55 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4483/1706/1461

WAGA (kg)

1119 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

550/1381 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

215/40 R17

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

58 000 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

86 350 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej