Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 58.000 - 88.450 PLN

  

Wybór Skody kojarzy nam się raczej z rozsądkiem, czyli całkiem niezła jakość auta za rozsądną cenę i w tym stwierdzeniu myślę, że większość z nas się zgodzi. Na testy dostaliśmy Rapida w wersji z silnikiem 1.0 TSI 95 KM spiętym ze skrzynią DSG. I na wstępie, pierwsza myśl – silnik  1.0. to będzie szaleństwo na drodze.

Silnik na pewno ekonomiczny, osiąga moc maksymalną 95 KM w zakresie od 5000 do 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min. Nasz testowy Rapid był wyposażony w siedmiobiegową skrzynię DSG i nie kłamiąc nawet dawał radę. Czasami gubił się między 2 a 3 biegiem ale możliwe, że to wada egzemplarza. Dwusprzęgłowa skrzynia ma co prawda 7 przełożeń co powinno zapewniać ekonomię także na drogach szybkiego ruchu. Powinno, ale biegi są tak ciasno zestopniowane, że siódmy bieg pojawia się już przy 65 km/h. Ta skrzynia nastawiona jest zdecydowanie na miejskie drogi.

Według danych producenta ważący ok. 1200 kg Rapid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i rozpędza się do 189 km/h. Nie powala na kolana ale do dynamicznej jazdy po mieście w zupełności wystarczy.  Na autostradzie przy rozwijaniu prędkości powyżej 120 km/h było już słabiej, ale i tak ,nie jest tak źle jak zakładałem. Plusem, że całkiem nieźle tłumi hałas przy wyższych prędkościach, także jeśli macie ochotę rozwijać swoje zdolności wokalne to proszę bardzo -  auto Was  nie zagłuszyJ.

Zawieszenie pracuje zadowalająco na tyle, że nasze cztery litery nie płaczą po każdym zaliczonym dołku. W fotelach siedzi się bardzo wygodnie a materiał jest łatwy w utrzymaniu czystości.

Według danych producenta 95-konny Rapid zużywa w ruchu miejskim 5,5 l benzyny na 100 km. W rzeczywistości, poruszając się w gęstym ruchu miejskim trzeba się liczyć ze spalaniem dochodzącym do prawie 8 l/100 km. W cyklu mieszanym jest już znacznie lepiej i spokojnie łapałem się w granicach 6,0 l/100 km.

W trakcie jazdy każdy poczuje się pewnie, bezpiecznie, ze świadomością, że na pewno dojedzie do domu. To gwarantuje nam Skoda. Moje wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne, wsiadasz i jedziesz bez stresu i bardzo komfortowo.

Przy pierwszym kontakcie Skoda Rapie wywołuje pozytywne odczucia. Ładna sylwetka, pomimo jego klasycznych kształtów, które mogłyby się niektórym znudzić (podyktowane względami praktycznymi), 17 calowe felgi i drobne zmiany kosmetyczne z 2017 r., tj. zmiana oświetlenia przedniego i tylnego na LED, uważam, że robią swoje.  Natomiast wnętrze….. Tak jak z zewnątrz prezentuje się bardzo zgrabnie to w środku jednoznacznie stwierdzamy „stan surowy”, czyli czarno i czarno. Faktura na obszyciu foteli trochę rozwesela to smutne wnętrze ale to tyle. Gdyby elementy ozdobne, czyli listwa, która przechodzi przez całą deskę rozdzielczą łącząc obie strony w jedną całość była w jaśniejszym kolorze, było by znacznie lepiej. Na środku system multimedialny z dotykowym ekranem, który spełnia swoje funkcje bez większych problemów. Intuicyjna obsługa upraszcza orientacje. Duży plus za kamerę cofania, na tle konkurencji sprawuje się bardzo dobrze!

W środku jest sporo miejsca, daje poczucie przestrzeni jak na auto kompaktowe oraz jest wygodne. Ładne i wyraźne zegary, a także trójramienna kierownica. Ponadto kiepski dostęp do miejsca na napoje, także miłośnicy picia kawy w aucie będą mieli lekkie utrudnienia, ale trochę główkowania z rana jak wyciągnąć swój kubek z  kawą z Rapida, każdemu dobrze zrobi.

Nad konkurencją Rapid ma na pewno jedną przewagę – jest liftbackiem, czyli łatwość korzystania z ogromnego kufra o pojemności 550 litrów. Bagażnik ma regularny kształt, a dodatkowo możemy go wyposażyć w zestaw przegródek i siatek lub dwustronną matę chroniącą wykładzinę przed brudem i zniszczeniem, oczywiście za dodatkową ceną (na szczęście niską).

Skodę cechuje też fakt, że możemy rozszerzyć naszą wersję o ciekawe dodatki za niewielką cenę. Także przykładowo w konfiguratorze za bezkluczykowy system obsługi samochodu dokupimy za 1 550 zł, a kamera cofania ze spryskiwaczem już za 1100 zł. I tak nasz Rapid może też być wyposażony w szereg uchwytów, które czynią codzienne korzystanie z auta wygodniejszym, jak haczyki na torby z zakupami, ogrodzone wnęki w nadkolach, czy kosz na śmieci montowany w uchwycie przednich drzwi.

Podsumowując:

Na stronie Skody możemy wyczytać o 6 powodach, dla których warto kupić Rapida. Oto i one:

  1. Obietnica przestrzeni - miejsca dla 5 osób i samochód dla każdego  - ZGADZAMY SIĘ!
  2. Moc i Oszczędność - 3 warianty silnika benzynowego i 2 wysokoprężnego oraz zdanie „Będziesz zaskoczony jego mocą i niskim spalaniem” - ZGADZAMY SIĘ W 100 %!
  3. Liczy się bezpieczeństwo – Rapid dba o bezpieczeństwo każdego i oferuje 5 gwiazdek zdobytych w testach EURO NCAP (najwyższa z możliwych ocen) – ZGADZAMY SIĘ I WIERZYMY NA SŁOWO !
  4. Przemyślane rozwiązania, czyli praktyczność, które na co dzień będą ułatwiać Tobie i Twoim bliskim podróż – ZGADZAMY SIĘ!
  5. Rapid uwiedzie Cię elegancją i precyzją – ZGADZAMY SIĘ! P.S. NAS UWIODŁA szczególnie sylwetką
  6. WIELE DO WYBORU – Wszystkie inspiracje można znaleźć w Oryginalnych Akcesoriach na stronie SKODY – ZGADZAMY SIĘ!

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Skoda Rapid Style 1.0 TSI 95 KM DSG

SILNIK

benzyna, R3, 12V

POJEMNOŚĆ

999 ccm

MOC

95 KM przy 5000 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

160 Nm przy 1500-3500 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 7-biegowa DSG

NAPĘD

Przednia oś

0-100 km/h (sek.)

11,3
Vmax

189 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

4,6 (średnie wg. wskazań producenta)

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

7,0

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

55 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4483/1706/1461

WAGA (kg)

1119 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

550/1381 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

215/40 R17

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

58 000 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

86 350 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej