Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Z niezrozumiałych dla mnie przyczyn Roomster nie odnosi większych sukcesów na rynku polskim. Jest jednym ze słabiej sprzedających się modeli czeskiej marki. Może ponowny test Roomstera – tym razem w limitowej wersji Noire – pomoże szukającym minivana potencjalnym klientom skusić się na auto czeskiego producenta?

Opis

Czerwono-czarny

Odmiana Noire swoją stylizacją bardzo przypomina wersję Monte Carlo znaną z innych modeli Skód. Prezentowany dziś Roomster Noire wyróżnia się więc krwistoczerwonym lakierem nadwozia połączonym z czarnymi dodatkami takimi jak: lusterka, 17-calowe alufelgi czy przyciemniane klosze przednich lamp. Dzięki takim zabiegom Roomster, i tak z założenia nietuzinkowy, staje się jeszcze bardziej atrakcyjny i wzbudzający zainteresowanie.

Przestronnie

W środku limitowa edycja Roomstera wyróżnia się przede wszystkim kubełkowymi fotelami o czerwono-czarnej kolorystyce. Siedzenia posiadają obszerne siedzisko i bardzo dobre trzymanie boczne. Z tyłu do dyspozycji są teoretycznie trzy miejsca, jednak ukształtowanie siedziska w środkowej części od razu sugeruje, że na kanapie najwygodniej usiądzie tylko dwójka pasażerów. Zaletą Skody jest fakt, że niezależnie od zajętego miejsca, przestrzeni na nogi i nad głowami nikomu nie zbraknie.

Podobnie jest bagażami, które możemy zapakować do  477-litrowego „kufra”. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest niesamowicie łatwy poprzez olbrzymią, wysoko unoszoną i lekką klapą bagażnika.

Teraz spójrzmy na deskę rozdzielczą. Jest identyczna, jak w Fabii II generacji, ale zaznaczam, to nie jest żadna wada! Konsola środkowa jest uporządkowana i bardzo prosta w obsłudze.. Podobnie jest z zegarami, które przejrzyście przekazują kierowcy wszystkie potrzebne dane.

Pozytywne wrażenia budzą też solidnie spasowane plastiki, wykonane z dobrej jakości tworzywa – są miękkie i miłe w dotyku. Podobnie jest z materiałami użytymi do obszycia siedzisk. Nie dość, że również przyjemne w dotyku, to jeszcze łatwe do utrzymania w czystości.

Żwawe 105 koni mechanicznych

Pod maską prezentowanego Roomstera Noire znajduje się małolitrażowa, benzynowa jednostka napędowa 1,2. Dzięki turbinie silnik ten generuje całkiem przyzwoite 105 KM. Dzięki temu rozpędzenie ważącej 1150 kg Skody do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy i maksymalnie jesteśmy wstanie rozpędzić auto do 184 km/h.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Poszczególne przełożenia są dobrze dobrane, a dzięki dobrze pracującemu lewarkowi wędrują na wytyczone miejsce bez sprzeciwu.

Połączenie perfekcyjnie pracującej skrzyni biegów i sporego momentu obrotowego (175 Nm) daje rewelacyjną elastyczność. Wystarczy dobrać odpowiednie przełożenie, aby bez problemu przyśpieszać w każdej sytuacji. Dodatkowym atutem jest szeroki zakres dostępności wysokich wartości momentu obrotowego.

Podróżując Roomsterem jesteśmy pewni bezpiecznego prowadzenia auta, które na pewno nas nie zaskoczy niczym niespodziewanym. Jedynym większym mankamentem jest zbyt wysoka tylna część auta, która może dać o sobie znać podczas porywistych podmuchów bocznego wiatru.

Benzyna = oszczędność?

W mieście spalanie mieści się w granicach 7,5 litra benzyny bezołowiowej. Na trasie jest jeszcze lepiej i Skoda potrafi zużyć nawet 5,6 litra! Natomiast podczas trwania całego testu auto średnio potrzebowało 7,0 litrów na 100 km.

Podsumowując:

Skoda Roomster, mimo sporego bagażu doświadczeń nabytych w ciągu ładnych kilku lat obecności na rynku motoryzacyjnym, jest nadal bardzo ciekawą i sympatyczną propozycją dla osób lubiących auta nietuzinkowe, rzucające się w oczy dzięki swojej stylistyce. Za rozsądnie skalkulowaną cenę oferuje dużo przestrzeni dla pasażerów i ich bagaży, przyzwoite osiągi oraz wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo. Według informacji prasowych następna generacja Roomstera ma być produkowana od 2015 lub 2016 roku w polskiej fabryce koncernu Volkswagena    

Dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy 4-cylindrowy, turbo
Pojemność silnika: 1197 ccm benzynowy
Moc: 105 KM przy 5000 obr./min
Moment obr.:  175 Nm przy 1550-4100 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 10,5 s
Vmaks: 184 km/h
Zużycie paliwa: 7,1/4,9/5,7 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 7,5/5,6/7,0 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 55 litrów
Teoretyczny zasięg: 785 kilometrów
Wymiary: 4205/1684/1607 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1150 kg
Ładowność: 515 kg
Pojemność bagażnika: 477 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2:  135g/km
Opony: 205/45R16
Wersja wyposażeniowa: Noire
Cena wersji podstawowej:  58 300 PLN
Cena wersji testowanej: 66 050 PLN

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej