Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



W ostatnim czasie jesteśmy z Michałem bardzo zapracowani. Dlatego też postanowiliśmy, że odpoczniemy wyjeżdżając na weekend nad Bałtyk. W tej wyprawie towarzyszył nam rodzinny minivan Skody, Roomster wyposażony w benzynowy silnik 1.6 o mocy 105KM i automatyczną skrzynię biegów.

Po 2.5 godzinach jazdy dotarłem nareszcie pod dom Michała, gdzie kolega już na mnie czekał ze swoimi walizkami. Szybko spakował bagaże i niepostrzeżenie usiadł w fotelu kierowcy, z którego nie mogłem go wyciągnąć. To nic niech prowadzi, ja sobie odpocznę a później On opisze wnętrze.

Opis

Michał Wieczorkiewicz
O tak, weekendowy wypad nad morze to jest to! Ale zanim odpoczniemy, musimy przetrwać na krajowej "siódemce" ponad 350km. Za nasz cel wybraliśmy Sopot - ulubione miasto naszego Premiera. Może my też je polubimy?
Rzućmy okiem na deskę rozdzielczą naszej wycieczkowej Skody. Trzeba przyznać, że wygląda całkiem nieźle. Dwa kolory, w których deska jest wykonana, są przyjemne i ładnie do siebie pasują. Wykonanie stoi na wysokim, niemal Volkswagenowskim poziomie. Jakość plastików jest zadowalająca. Ergonomicznie rozplanowana konsola środkowa, nie nastręcza problemów z obsługą klimatyzacji czy radia. Zajęcie pozycji za kierownicą to pestka. Dzięki ingerencji Niemców, Roomrster ma regulację wszystkiego, we wszystkich kierunkach. Każdy znajdzie dla siebie wygodną pozycję za kierownicą, a i miejsca jest tu sporo. Z tyłu mamy prawdziwy "room". Kanapa składająca się z trzech niezależnych foteli, jest wygodna i praktyczna. Każdy fotel można niezależnie przesuwać i składać a środkowego można nawet się pozbyć. Bagażnik ma 477 l jest ustawny i praktyczny. Rodzinny ideał? Jest kilka niedociągnięć, ale do ideału brakuje niewiele. No właśnie Arturze, wygodnie Ci?

Artur Ławnik
Oj Michał myślałem, że dasz trochę dłużej pospać! Ok. już się mobilizuje i odpowiadam na pytanie. Komfort podróżowania jak przystało w rodzinnym minivanie stoi na wysokim poziomie. Zmęczenia w ogóle, się nie odczuwa, nawet jeśli bez przerwy podróżujemy od dłuższego czasu. Miejsca z przodu jak i z tyłu, jest bardzo dużo i nikt nie powinien narzekać na jego brak. Fotele zapewniają dobry komfort, a nawet niezłe trzymanie boczne. A właśnie, jeśli mowa o przerwie zatrzymaj się na najbliższej stacji i oddaj mi kierownicę.

M.W.
Proszę bardzo, chętnie odpocznę od topornej automatycznej skrzyni, w którą jest wyposażony Roomster a przy okazji zatankujemy go. Średnie spalanie - 8.3 l/100km. Bez automatu zapewne byłoby mniej... Ale, nie będę już się pastwił nad skrzynią, czas obejrzeć Roomstera. Z przodu mamy twarz, która jest identyczna jak w Fabii II. Płaski przód, dość długa maska i nagle ciach - wielka, niemal pionowa szyba. Dalej wysoka część pasażerska. Wygląda to tak, jakbyśmy w drzwiach do naszego salonu, zamontowali silnik i koła. Z boku urzeka ciekawa linia okien - oddzielne w przednich drzwiach i drugie, dużo większe w tylnej części auta. Są jednak minusy takiego rozwiązania. Po pierwsze, kierowca ma ograniczoną widoczność w bocznej szybie, a po drugie trzeba uważać otwierając drzwi - można oberwać w zęby ostrą krawędzią drzwi. Boli. Przetestowane. Z tyłu mamy klasyczną "szafę gdańską" - pionową, duża klapę, podnoszoną do góry. Plus to spora tylna szyba, poprawia widoczność. Pasażerom na tylnej kanapie podróż umila panoramiczny szklany dach dostępny w opcji. Ogólnie rzecz biorąc, Roomster prezentuje się ciekawie i nowocześnie. Mam nadzieję, że w nadmorskim kurorcie spodoba się także.

A.Ł.
Michał zapomniałeś o jednej sprawie a mianowicie o szpecących nasz testowy egzemplarz, stalowych felgach bez kołpaków. No cóż, bezpieczeństwo przede wszystkim, więc dobrze, że mieliśmy auto okute w zimowe obuwie. Ok. ruszajmy, wiesz Michał jak ja uwielbiam automaty i szczerze mówiąc nie wiem, dlaczego przyczepiłeś się do tej w naszym Roomsterze. Jest to 6 biegowa, automatyczna skrzynia Tiptronic montowana również w autach marki Audi, VW a nawet w Porsche. Biegi zmieniają się praktycznie nie zauważalnie! Gdyby nie poruszająca się wskazówka obrotomierza nie wiedzielibyśmy o zmianie biegów. Jak dla mnie to rewelacyjna skrzynia tylko szkoda, że zamontowana w stosunkowo słabym silniku. Jednostka o pojemności 1.6 i mocy 105 koni, zapewnia nam... po prostu tylko dobre osiągi. Pierwszą setkę osiągniemy po 12 sekundach a maksymalnie naszego minivana rozpędzimy do ponad 180km/h. Szczerze mówiąc jak dla mnie są to wystarczające osiągi. Niestety przy tych osiągach, wyprzedzanie innych pojazdów jest dość uciążliwe. Spowodowane jest to niezbyt dużym momentem obrotowym wynoszącym zaledwie 155Nm. Układ kierowniczy jest precyzyjnie zestrojony i wykonuje każde polecenia wydane przez kierowcę. Niemiecka perfekcja. A teraz kilka słów o zawieszeniu. Myślicie, że tak wysokie auto w ogóle nie trzyma się drogi? Niestety rozczaruje Was! Roomster dzięki szerszemu rozstawowi kół tylnych w stosunku do przednich, jest prawie przyklejony do asfaltu. Wielki plus za takie rozwiązanie dla Skody.
Powoli nasza podróż dobiega końca i przyszła pora na krótkie podsumowanie naszej Skody Roomster, lecz tym zajmie się mój kolega Michał.

M.W.
Roomster spisał się doskonale podczas naszej weekendowej wyprawy. Bez problemu zmieściliśmy do niego nasz, typowo męski, a więc dość skromny bagaż. Miejsca w bagażniku zostało jeszcze bardzo dużo, czyli dla czteroosobowej rodziny Skoda będzie akurat. Dzieci będą zadowolone, bo mogą oglądać świat przez duże szyby. Mama/żona będzie szczęśliwa z dużego bagażnika. A tata/mąż będzie miał święty spokój. Radzimy mu tylko wybrać mocniejszy silnik, lub zrezygnować z odbierającej nieco wigoru, automatycznej skrzyni biegów. Cena testowanej przez nas Skody sięga ponad 75 tysięcy złotych. Wydaje się to być rozsądną ceną, za dobrze wyposażonego i praktycznego minivana.
Mimo kilku niedociągnięć Roomster to ciekawa propozycja dla polskiej rodziny. Po co kupować kombi, skoro można inaczej, nowocześniej. Aha, jeszcze jedno, na nadmorskich uliczkach Roomster wyglądał równie dobrze.

Plusy
+ Ciekawy design nadwozia
+ Dużo przestrzeni we wnętrzu
+ Skrzynia biegów Tiptronic

Minusy
- Zbyt słaby silnik
- Ostro zakończone kanty przednich drzwi

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1598ccm (benzynowy)
Moc: 105KM przy 5600obr./min
Moment obr.: 155Nm przy 3500obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa automatyczna Tiptronic
Napęd: przedni
0-100km/h: 12.1sek.
Vmaks: 183km/h
Zużycie paliwa: 10.4/6.2/7.7 [11.0/7.0/8.3 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 55litrów
Teoretyczny zasięg: 663km
Wymiary: 4205/1684/1607 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1175kg
Ładowność: 555kg
Pojemność bagażnika: 477 l
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Comfort

Cena: 68.900zł. [wersja Comfort] 75.399zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik oraz Michał Wieczorkiewicz
(Zdjęcia): Artur Ławnik


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej